Mun pitäis tehä koulua varten seuraavanlainen ohjelma:
"Tee ohjelma, joka laskee todistuksesi keskiarvon. Käyttäjältä kysytään numeroiden määrä että numerot."
Tuohon myös pitäisi saada while-silmukkalauseke mahtumaan jonnekkin.
Oon miettiny tota koulus varmaan kaks tuntia, enkä jaksais kysyä sitä opelta, koska mun mielestä se ei osaa opettaa.
Osaisko kukaan koodata tollasta ohjelmaa mulle?
Oon kyl tehny ohjelmaan alkua, joka näyttää tältä:
//Keskiarvo
#include
#include
#include
int main(void)
{
int numero;
int n;
int karvo;
cout
Keskiarvo
9
1903
Vastaukset
- jelppiä
Ensinnäkin while-silmukkaan täytyy rakentaa mekanismi jolla sen saa loppumaan. Nyt tuo jää ikuiseen looppiin.
Siis kun kysyt montako numeroa niin silmukkaan laitat toisen muuttuujan (nollaus ensin) jota kasvatat aina yhdellä per kierros ja lopetusehdoksi että se on suurempi kuin numeroiden määrä. - Canopus
Eikös tuon whilen lopetusehtona pitäisi olla numero, eikä n ja koko lauseesta kannattaisi varmaan tehdä do-lause, tyyliin:
do {
// numeroiden lukemista ja niiden yhteenlaskua
} while ( numero );
Ja sitten kannattaisi varmaan tehdä uusi int-tyyppinen muuttuja, johon tallennnetaan annettujen numeroiden summa, tyylliin:
numerot = numerot numero;- Canopus
Niin juu ja eihä tuota karvo:a lueta käyttäjältä vaan sehän pitää laskea annetuista tiedoista.
- Mendelsson
Siellä silmukan sisällä pitäisi saada lisättyä numerot summa-muuttujaan. esim. "summa = numero;"
Sitten se karvo on harvoin int. Silmukan ulkopuolella jaetaan vasta summa / n.
Jos käytät Dev-C kääntäjää, niin sehän laittaa automaattisesti kirjastot, pääohjelmametodin ja ohjelman lopetuksen. Koodin laitat pääohjelman sulkujen sisään.
Eli File / New / Project / Console Application / C Project /(Kirjoita projektisi nimi kenttään)/ OK.
Save tallenna johonkin kansioosi.
Kun olet tallentanut projektisi, pitäisi avautua tällainen näkymä, johon koodin kirjoitat.
#include
#include
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[])
{
TÄHÄN KIRJOITAT KOODISI
system("PAUSE");
return EXIT_SUCCESS;
} - NeeNee
Jotenkin näinkö se sitten pitäis tehdä?
//Keskiarvo
#include
int main(void)
{
int numero;
int n;
float karvo;
int summa;
int j=0;
cout- Canopus
Heitä nyt toi cin>>karvo; tuolta pois. Eihän sitä karvoa käyttäjältä kysellä vaan lasketaan itse.
ei näin --> int summa;
vaan näin --> int summa = 0;
Oikeastaan nuo kaikki muuttujat kannattaisi alustaa silloin kun ne määritellää.
- jtr
#include
#include
using namespace std;
int main(void)
{
double n;
double numero;
double k_arvo;
short int a = 0;
double summa = 0;
vector numerot;
std::cout > n;
while (a < n){
std::cout > numero;
numerot.push_back(double( numero ));
summa = numero;
a ;
system("CLS");
}
sort(numerot.begin(), numerot.end());
k_arvo = (summa / n);
std::cout- puhdasta C:tä
#include
float lukujen_maara, jaettavat, numero, muisti_numero = 0, vastaus;
int main(void) {
printf("Ilmoita kuinka monen luvun keskiarvon lasket \n");
scanf("%f", &lukujen_maara);
while (muisti_numero < lukujen_maara){
printf("Anna luku \n");
scanf("%f", &numero);
jaettavat = jaettavat numero;
muisti_numero = muisti_numero 1;
}
vastaus = jaettavat / lukujen_maara;
printf("Lukujen keskiarvo on %f.", vastaus);
system("PAUSE");
return 0;
} - jtr
puhdasta C:tä kirjoitti:
#include
float lukujen_maara, jaettavat, numero, muisti_numero = 0, vastaus;
int main(void) {
printf("Ilmoita kuinka monen luvun keskiarvon lasket \n");
scanf("%f", &lukujen_maara);
while (muisti_numero < lukujen_maara){
printf("Anna luku \n");
scanf("%f", &numero);
jaettavat = jaettavat numero;
muisti_numero = muisti_numero 1;
}
vastaus = jaettavat / lukujen_maara;
printf("Lukujen keskiarvo on %f.", vastaus);
system("PAUSE");
return 0;
}Niin siis mitäs vikaa c kielessä on kun kaveri oli sitä kerran käyttänyt. Missään kohtaa tehtävänannossa en nähnyt kohtaa että pitää olla puhdasta c:ä. Toisaalta kaverin suurin ongelma oli kielen syntaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251588- 371449
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊621288Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731280- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883