Kertoisiko joku mitä aika on?
Jos kaikki tapahtuu yhtäaikaa, eikä meidän aikakäsityksen mukaan, miten evoluutio teoria silloin toimii?
Mielipiteitä aika kontra evoluutio?
Mitä aika on?
8
348
Vastaukset
- Hörötörö
Ai, jos kaikki tapahtuu yhtaikaa?? Miksi ei samantein kaikki ei tapahdu ollenkaan. Tai vaikka puolet kaikesta tapahtui eilen ja toinen puolisko tapahtui tänään. Miten kristinusko selitetään tästä näkökulmasta? Onko evoluutio mahdollista? Oletko ulostanut eilen koko suolesi tyhjäksi vai vasta tänään?
Ihme spekulointia. - olevan
10.41
Aikaa ei ole minään luonnonlakina, se on vain mittausta miten nopeasti jokin "muutos" tapahtuu esim atomin hajoaminen.
Ollaan vain laitettu jokin "muutos" standardiksi ja mitataan muitten "muutoksien" ja tämän standardin suhdetta.
Mikään prosessi ei tarvitse aikaa luonnonlakina koska mikään tapahtuma ei kuitenkaan "peruunnu" vaikka aika ei olisi.
;)
(huom suurimmalta osi spekulaatiota)- Taivas
sitten ikuisuus? Eikö se ole ajatonta aikaa?
Jos syventyy ajattelemaan jotakin niin ajantaju katoaa myös? Uskonnoissa nirvana tai ykseys on myös ajatonta aikaa? Miten länsimainen ajattelu selittää nämä asiat? - Ateismus Lex
Taivas kirjoitti:
sitten ikuisuus? Eikö se ole ajatonta aikaa?
Jos syventyy ajattelemaan jotakin niin ajantaju katoaa myös? Uskonnoissa nirvana tai ykseys on myös ajatonta aikaa? Miten länsimainen ajattelu selittää nämä asiat?Ikusuus on suhteellista...
Teoriani mukaan ihmisen nauttiessa jostain
asiasta paljon, hänen tietoisuutensa hämärtyy
siinä määrin, ettei hän huomaa ajan kulkua...
Väsyneenä, kun mikään ei jaksa kiinnostaa,
ajan kulumiseen pistää paljon painoa, joten
se näyttää etenevän hitaasti...
Huono esimerkki:
Tänään piti herätä aikaisin töihin...
Heräsin kaksi tuntia liian aikaisin ja painuin
takaisin pehkuihin...
No nukuin hetken ja tuntui, että aikaa olisi
kulunut jo puolisen tuntia mutta olikin vasta
mennyt 3 minuuttia.
- Kuippis
Aika on yksi maailmankaikkeutemme ominaisuus. Se on riippuvainen muista kolmesta ulottuvuudesta.
- Tutkailija
Aika on kausaliteetti. Syy on ennen seurausta. Mitä siellä ala-asteeella nykyään opetetaan.
- Taivas
tiedät että maailmnankkaikkeudessa syy on aina ennen seurausta? Miten voit tietää sen varmasti?
Ei maailmankaikkeus toimi meidän aikakäsityksen varassa opettaa muu kuin ala-aste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten302772Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514