Olisiko kenelläkään antaa varustelistaa mitä tarvisi ottaa mukaan neljän päivän vaellukselle kesällä Suomen lappiin.
Mitä mukaan? 4 päivää
4
2820
Vastaukset
- Pocahontas
tässä yksi lista:
http://www.nic.fi/~jnummeli/vaellusv.htm
Ruokapuoli on sitten itse mietittävä. Se on noin 1.5 kertaa se mitä kotona syöt per päivä. Muutoin tullee näläkä ;) - lappiin
Minulla on tällainen lista (ei missään tärkeys tms. järjestyksessä):
varahihnoja (väh. 1m mittaisia)
juomapullo
jätesäkki (rinkan suojaamiseen)
kartta
lautanen, muki, lusikka, puukko
kompassi
pari tuikkua (teltan kuivaamiseen)
makuualusta
makuupussi
ohvia
sadevarusteet
sytytyspalat (ei välttämättömiä, mutta sadekelillä käteviä...)
teltankuivauspyyhe (esim. wettex)
teltta
tiskiharja, astianpesuainetta "tippa" pikkupullossa
vispilä, paistinlasta, kauha
trangia & polttoainetta
tulitikkuja 2 askia (erikseen pakattuina)
tyyny (ei pakollinen, mutta mukava)
vaelluspaita, 1 päälle ja halutessa toinen rinkkaan
lämmin taukotakki/fleece
sukat, alusvaatteet
hanskat, päähine
fleecekerrasto tms. lämmin alusasu
wc-paperirulla pakastepussiin pakattuna
villasukat
lisäksi tietysti:
henk. kohta varusteet (hammaspeikon häätövälineet, pieni pala saippuaa, lääkkeet...)
ensiapuvälineet (laastaria, rakkolaastaria, päänsärkylääkettä...).
Usein on mukana myös nippusiteitä, ilmastointiteippiä, ompeluvehkeet yms. mitä voi kuvitella tarvitsevan, jos joku hajoaa matkalla.
Niin ja tietysti se tärkein eli ruoka. Me syömme aamulla puuroa, päivällä leipää ja lämminkuppiaterioita ja illalla varsinaisen ruoan (muusia, pastaa tms.). Unohtaa ei tietysti sovi herkuttelua: suklaata, kuivattuja hedelmiä, lettuaineita jne :o)- fuz
ei sitä oikeasti tarvitse mitään astianpesuainetta. kyllä kun pesee vaan kädellä niin pysyy puhtaana. varsinkaan noin lyhyellä matkalla.
- ei mikään juoppo
Älä unohda "viinaksia" ;) Ei sillä, että mitään kännejä tarvis ottaa, mutta esim. konjakkitujaus tms. lämmittää mukavasti ruumista ja tiukemmissa paikoissa siitä saa energiaa/voimaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841370Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82951
- 81945
- 39922
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66865Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61835Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5831