Uusi näkökulma ateistille

ehto on myös VAIHTOEHTO

29

1328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totta kai viestisi menee poistoon, mutta...

      "Klikkaa itsesi jumalan maailmaan"

      Kristitty rinnastaa omat nettisivunsa jumalan maailmaan? Ihan kuin tuo ei kelpaa jumalan pilkasta!

      Nähtävämmin nöyryys ei ole ongelma heille, koska sitä heillä EI ole!

      • Hum

        Olipas vastenmielisen tympeänoloinen pari! Ei tehnyt mieli klikkailla.

        Kauankohan tuota kuvaa varten piti harjoitella?


    • Nasse

      etoo kaltaisesi hihhuli.

    • Kuippis

      En voi tehdä sivuista muun päätelmän kuin että kotisivujen teko vaatii vielä harjoittelua.

    • naamoja!

      Oliko kyseessä jokin aloitteleva evankelista? Taitaa olla jokin yritteliäs tradenominuorukainen, joka on päättänyt tehdä "viattomalla katseellaan" miljoonia; oli näköjään ostanut ensimmäisillä lahjoitusvaroilla äidilleen ison hilut kaulaan. Ei tehnyt mieli klikata pidemmälle edes hupimielessä. Varokaa viruksia.

    • Rausku

      Taas tuli niin helpottunut olo siitä että olen uskonnoton ihminen.

      Katsokaa heidän naamojaan. Siis katsokaa! Huhhuh...

    • Rikki mikä rikki

      Sivut ovat jotenkin rikkinäisen oloiset. Kaippa ne näkyvät sillä yhdellä oikealla selaimella ja koneella, mutta minun värkeilläni ei pelittänyt. Ironista?

      Pistetään tyhmyyden piikkiin kuitenkin.

    • Tuo poika näyttää minusta ruskean reiän ritarilta, mutta miksi äiti on pitänyt raahata samaan kuvaan? Tuo ylipainoinen mamma on kyllä pohjanoteeraus.

      Mitähän näillä sivuilla yritetään kaupata? Jotain seksuaalisten vähemmistöjen kamaa? Älkää klikatko mitään, varokaa viruksia.


      Master Eq

    • Sinäkin olet osa evoluutiota!

      Kas tällaista logiikkaa nettisivun, tai hänen sanomanaan "kirjan" väsääjä käyttelee. Ei paljoa vakuuta...

      "Käykäämme vielä kuitenkin Jumalan olemassaolon todisteet läpi, jotta vakuuttuisit tästä tosiasiasta.

      - Uskotko vain siihen, mitä näet ?... Oletko nähnyt aivosi?...Et ole...mutta uskot koska lääkärit sanovat niin! Oletko nähnyt tuulen?...Et ole...mutta seurauksen olet nähnyt, kun lehdet tuulessa lentelevät sinne tänne! Oletko nähnyt painovoiman?...Et ole... mutta seurauksen olet nähnyt, kun esim. tiputat jonkin esineen maahan!

      No, oletko nähnyt Jumalan? Et ole...mutta seuraus siitä on esim. tämä kirja. Nimittäin...minä en olisi tässä kirjoittamassa jos ei Jeesus Kristus olisi kuollut puolestani ja Jumala täten minua armossaan pelastanut!"

    • Heddas

      Heh, käytän Firefox-selainta suojauksilla ja pysäytti heti noihin Javalla tehtyihin linkkeihin.

      En uskalla salliakaan niitä, kun en sitten osaisi mitään pöpöjä poistaa. En nyt tarkoita, että tuolta sivuilta tulisi tarkoituksella pöpöjä koneeseen.

    • Kaaleppi

      Tunnetusti Marko Lind jakaa ihmiset kahteen kastiin mutta että sama jatkuu koirien kasvattamisessakin. Mitenkä huono itsetunto ihmisellä voi olla jotta on kanttia kirjoittaa tämän tyylistä tekstiä omille sivuille.

      Ja korostettakoon että mielestäni kyse ei ole isosta egosta vaan huonosta itsetunnosta.

      http://www.markolind.net/voittajat/VOITTAJA15.htm

      • kammottavaa

        Taitavat koirat lyyhistyä mahalleen, kun kyseinen herra tulee näkyviin. Jokainen koiraihminen tietää, miten niin käyttäytyvään koiraan on herranpelkoa istutettu. Oksettava sivu.


    • Propagabriel

      Onhan noita muitakin

      -Buddhalaisuus
      -Islam
      -eri kristin uskon muodot , katolilaisuus
      -Hindulaisuus
      -Uuspakanallisuus Wicca Kalevala

      toisaalta en taida valita noista mitään...
      kun ei ole itsensä kehitämisen tarvetta.

      Henkiset bodaajat: Menkää raamattu/vastaava kursseille ja jättäkää toiset rauhaan ^^

      Hyppy kierto potkulla ateistin munille!
      Aijai oottekin epäreiluja! ^^

    • H.H.

      "Uskotko, että Jumala rakastaa sinua ja juuri rakkautensa eräänä osoituksena on saattanut käsiisi tämän lehtisen? Etkö usko? Etkö todellakaan? Jos et, niin herää todellisuuteen, onhan käsissäsi nyt tämä lehtinen…"

      Kieltämättä tuo kommentti kertoo varsin hyvin, miksi ihmisiä karkaa ristin luota. Toivottavasti kyse on taitamattomuudesta:(

      • hölkynkölkyn

        No ni nyt se sitte tapahtui...musta tuli usis joo-o ei perskuta kauan ne uskotteli saivat minut viimein.
        Ja paskat kunhan pelottelin muahahahahahah!
        Niinkun baddingin laulunloppusanat....Ei koskaaaaaaaan..........:-)


      • "Kieltämättä tuo kommentti kertoo varsin hyvin, miksi ihmisiä karkaa ristin luota. Toivottavasti kyse on taitamattomuudesta:("

        Juuri niin. Siksi ehdotan, että uskovaiset lopettavat kaiken käännyttämisen ennenkuin saavat enemmän vahinkoa aikaiseksi. Uskon suurimpia vihollisia ovat itse uskovaiset.


      • H.H.
        jason_dax kirjoitti:

        "Kieltämättä tuo kommentti kertoo varsin hyvin, miksi ihmisiä karkaa ristin luota. Toivottavasti kyse on taitamattomuudesta:("

        Juuri niin. Siksi ehdotan, että uskovaiset lopettavat kaiken käännyttämisen ennenkuin saavat enemmän vahinkoa aikaiseksi. Uskon suurimpia vihollisia ovat itse uskovaiset.

        "Uskon suurimpia vihollisia ovat itse uskovaiset."

        Fariseukset ja lainopettajat olivat kenties uskon suurimpia vihollisia. Muistatko Jeesuksen varoittaneen: "1 Väkeä oli tällä välin kokoontunut tuhatmäärin, niin että ihmiset jo tallasivat toisiaan. Jeesus rupesi ensin puhumaan opetuslapsilleen: "Varokaa fariseusten hapatetta, tekopyhyyttä" - Luukas 12

        Matteus 16:11
        (1938 käännös)
        "Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."




        Käärmettä kavahdetaan.


      • H.H. kirjoitti:

        "Uskon suurimpia vihollisia ovat itse uskovaiset."

        Fariseukset ja lainopettajat olivat kenties uskon suurimpia vihollisia. Muistatko Jeesuksen varoittaneen: "1 Väkeä oli tällä välin kokoontunut tuhatmäärin, niin että ihmiset jo tallasivat toisiaan. Jeesus rupesi ensin puhumaan opetuslapsilleen: "Varokaa fariseusten hapatetta, tekopyhyyttä" - Luukas 12

        Matteus 16:11
        (1938 käännös)
        "Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."




        Käärmettä kavahdetaan.

        on se ettei teitä voi luokitella ilman että ymmärrätte tulleenne kategorisoiduksi.


      • H.H. kirjoitti:

        "Uskon suurimpia vihollisia ovat itse uskovaiset."

        Fariseukset ja lainopettajat olivat kenties uskon suurimpia vihollisia. Muistatko Jeesuksen varoittaneen: "1 Väkeä oli tällä välin kokoontunut tuhatmäärin, niin että ihmiset jo tallasivat toisiaan. Jeesus rupesi ensin puhumaan opetuslapsilleen: "Varokaa fariseusten hapatetta, tekopyhyyttä" - Luukas 12

        Matteus 16:11
        (1938 käännös)
        "Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."




        Käärmettä kavahdetaan.

        "Fariseukset ja lainopettajat olivat kenties uskon suurimpia vihollisia."

        Niin, eli uskovat. Uskovat ovat fariseuksia ja lainopettajia ja uskovien jutut ovat hapatetta ja tekopyhyyttä.


      • H.H.
        jason_dax kirjoitti:

        "Fariseukset ja lainopettajat olivat kenties uskon suurimpia vihollisia."

        Niin, eli uskovat. Uskovat ovat fariseuksia ja lainopettajia ja uskovien jutut ovat hapatetta ja tekopyhyyttä.

        (Harmittelin ennen viestiäsi: Äh, jättäisi nyt edes ne helpoimmin ennakoitavat solvaukset pois.)

        Ryhmittelysi jälkeen voit varmaan vielä vastata tähän: Keitä olivat sitten ne sanankuulijat ja keitä apostolit?


      • iygkh
        jason_dax kirjoitti:

        "Kieltämättä tuo kommentti kertoo varsin hyvin, miksi ihmisiä karkaa ristin luota. Toivottavasti kyse on taitamattomuudesta:("

        Juuri niin. Siksi ehdotan, että uskovaiset lopettavat kaiken käännyttämisen ennenkuin saavat enemmän vahinkoa aikaiseksi. Uskon suurimpia vihollisia ovat itse uskovaiset.

        Eikös se niin ollut että "monet tulevat minun nimissäni" jne.

        On vain yksi oikea oppi ja vain minä sen tiedän. Kaikki muut opit ovat väärässä. Kuulkaa minua ja pelastukaa.

        Mutta minä vastaan ja sanon heille: "Tyhmyydeltä ei voi pelastua ja pelastuneet ovat jo hukkuneet".


      • H.H. kirjoitti:

        (Harmittelin ennen viestiäsi: Äh, jättäisi nyt edes ne helpoimmin ennakoitavat solvaukset pois.)

        Ryhmittelysi jälkeen voit varmaan vielä vastata tähän: Keitä olivat sitten ne sanankuulijat ja keitä apostolit?

        "Ryhmittelysi jälkeen voit varmaan vielä vastata tähän: Keitä olivat sitten ne sanankuulijat ja keitä apostolit?"

        Menee topicon ulkopuolelle. Aiheena olivat uskovaiset, jotka tuhoavat usko(nto)ansa ja saavat ihmiset karsastamaan usko(nto)ansa. Ei tähän mitään paholaista tarvita, te kelpaatte siihen vallan mainiosti.

        Te uskovat ette tajua sitä. Te luette pinnalta, mutta ette näe koko kuvaa. Jos lukisitte kirjan Moby Dick, sanoisitte että sen kirjan koko idea on valkoista valasta metsästävästä miehestä. Jolloin olette missanneet koko idean.

        (Vituttaako? Ohitin viestisi täysin ja olisin ihan yhtä hyvin voinut jättää vastaamatta. Nyt tiedät miksi en viitsi kirjoittaa tänne mitään hienoa, vakavaa jne. Uskovaiset tappoivat sisäisen lapseni.)


      • H.H.
        jason_dax kirjoitti:

        "Ryhmittelysi jälkeen voit varmaan vielä vastata tähän: Keitä olivat sitten ne sanankuulijat ja keitä apostolit?"

        Menee topicon ulkopuolelle. Aiheena olivat uskovaiset, jotka tuhoavat usko(nto)ansa ja saavat ihmiset karsastamaan usko(nto)ansa. Ei tähän mitään paholaista tarvita, te kelpaatte siihen vallan mainiosti.

        Te uskovat ette tajua sitä. Te luette pinnalta, mutta ette näe koko kuvaa. Jos lukisitte kirjan Moby Dick, sanoisitte että sen kirjan koko idea on valkoista valasta metsästävästä miehestä. Jolloin olette missanneet koko idean.

        (Vituttaako? Ohitin viestisi täysin ja olisin ihan yhtä hyvin voinut jättää vastaamatta. Nyt tiedät miksi en viitsi kirjoittaa tänne mitään hienoa, vakavaa jne. Uskovaiset tappoivat sisäisen lapseni.)

        "(Vituttaako? Ohitin viestisi täysin ja olisin ihan yhtä hyvin voinut jättää vastaamatta. Nyt tiedät miksi en viitsi kirjoittaa tänne mitään hienoa, vakavaa jne. Uskovaiset tappoivat sisäisen lapseni.)"

        Onneksi kuitenkin kirjoitat. Se saattaa olla elonmerkki tuolta lapselta ja tiedäthän, että tunnekylmyyskin on tunnetila. Vaikka sen toteaminen ei lämmitä, asian jonkinlainen jäsentäminen auttaa havaitsemaan muutokset omassa tilassa - myös sisäisen lapsen osalta.

        Sinulla on kyky ottaa vastuuta asioista, joten sinulla on kyky ottaa vastuu itsestäsi. Toivon sinun rakastavan itseäsi paljon enemmänkin. Elä, koe ja tunne. Rakastamalla itseäsi oikeasti, rakastat muitakin, sillä näistä kahdesta ei todellisuudessa esiinny toista ilman toista. Altistat silloin itsesi pettymyksille, mutta tiedät kuinka suurin riski ihmisen elämässä on se ettei sitä ota.

        Etsi elämää myös sieltä mistä ajattelet ettei sitä ole. Tiedäthän, että moni lapsi on kasvanut vastuulliseen aikuisuuteen. Näillä saattaa olla paljon annettavaa, mutta myös iloitsevat sinusta varmasti.


      • H.H. kirjoitti:

        "(Vituttaako? Ohitin viestisi täysin ja olisin ihan yhtä hyvin voinut jättää vastaamatta. Nyt tiedät miksi en viitsi kirjoittaa tänne mitään hienoa, vakavaa jne. Uskovaiset tappoivat sisäisen lapseni.)"

        Onneksi kuitenkin kirjoitat. Se saattaa olla elonmerkki tuolta lapselta ja tiedäthän, että tunnekylmyyskin on tunnetila. Vaikka sen toteaminen ei lämmitä, asian jonkinlainen jäsentäminen auttaa havaitsemaan muutokset omassa tilassa - myös sisäisen lapsen osalta.

        Sinulla on kyky ottaa vastuuta asioista, joten sinulla on kyky ottaa vastuu itsestäsi. Toivon sinun rakastavan itseäsi paljon enemmänkin. Elä, koe ja tunne. Rakastamalla itseäsi oikeasti, rakastat muitakin, sillä näistä kahdesta ei todellisuudessa esiinny toista ilman toista. Altistat silloin itsesi pettymyksille, mutta tiedät kuinka suurin riski ihmisen elämässä on se ettei sitä ota.

        Etsi elämää myös sieltä mistä ajattelet ettei sitä ole. Tiedäthän, että moni lapsi on kasvanut vastuulliseen aikuisuuteen. Näillä saattaa olla paljon annettavaa, mutta myös iloitsevat sinusta varmasti.

        Nyt molemmat ohittelevat toistensa viestejä. Mahtavaa...


      • H.H.
        jason_dax kirjoitti:

        Nyt molemmat ohittelevat toistensa viestejä. Mahtavaa...

        Ajattelen asetelman tällaiseksi:

        Olet nyt vastannut uskontoa ja sen suhdetta itseäsi koskeviin kysymyksiin kohtiin

        - mitä
        - miten
        - miksi

        Joihinkin esittämiini kysymyksiin et ole vastannut, kuten totesit. Väittelytekniikkaa en usko sen olevan, sillä olisit pystynyt paljon parempaan, etkä sivuuttanut keskustelua täysin.


        Kykyäni auttaa rajoittaa kuitenkin jo palstan aihepiiri. Toisaalta se voi olla joiltakin osin etu. Saatamme hyvinkin päästä monissa asioissa yksimielisyyteen. Taustalla oleva uskonnollinen näkemysero voi sanattomastikin tuoda ymmärrystä toistemme ajatuksista. Uskonnollisen terminologian käyttö ei kaiketi edistä sisäisen lapsen elvytysyrityksiä.

        Minun ei tarvitse saada sinulta enempää vastausta siihen että haluatko parantua. Olet tähän jo vastannut. Sinun täytyy vakuuttaa vielä itsesikin, jotta ailahtelematta tietäisit mitä toivot.


      • H.H. kirjoitti:

        Ajattelen asetelman tällaiseksi:

        Olet nyt vastannut uskontoa ja sen suhdetta itseäsi koskeviin kysymyksiin kohtiin

        - mitä
        - miten
        - miksi

        Joihinkin esittämiini kysymyksiin et ole vastannut, kuten totesit. Väittelytekniikkaa en usko sen olevan, sillä olisit pystynyt paljon parempaan, etkä sivuuttanut keskustelua täysin.


        Kykyäni auttaa rajoittaa kuitenkin jo palstan aihepiiri. Toisaalta se voi olla joiltakin osin etu. Saatamme hyvinkin päästä monissa asioissa yksimielisyyteen. Taustalla oleva uskonnollinen näkemysero voi sanattomastikin tuoda ymmärrystä toistemme ajatuksista. Uskonnollisen terminologian käyttö ei kaiketi edistä sisäisen lapsen elvytysyrityksiä.

        Minun ei tarvitse saada sinulta enempää vastausta siihen että haluatko parantua. Olet tähän jo vastannut. Sinun täytyy vakuuttaa vielä itsesikin, jotta ailahtelematta tietäisit mitä toivot.

        Sinun mielestäsi minussa on jotain vialla, ehkä jopa sairas. Ja sinä yrität "auttaa".

        Olet ylimielinen, olet holhoava, olet miltein kuin Apostoli35.


      • H.H.
        jason_dax kirjoitti:

        Sinun mielestäsi minussa on jotain vialla, ehkä jopa sairas. Ja sinä yrität "auttaa".

        Olet ylimielinen, olet holhoava, olet miltein kuin Apostoli35.

        Ajattelin, että mikäli palautan mieliisi aiemmin kirjoittamaasi, saatat kokea sinua syytettävän. Lienee kohtuullista, että sinut otetaan tosissaan jo aiempien viestiesi perusteella, joten vältän nyt "itse sanoit"-linkkejä. Voithan aina tarkistaa, jos epäilet tätä.


        Muuten... Oletko samaa mieltä seuraavasta:

        Ihmisisten elämää vaikeuttavat monet solmut, joiden olemassaoloa henkilö itse ei osaa aavistaakaan. Jos vastasit myöntävästi, niin jatkokysymys kuuluu: Miten ihminen voi saada vihiä kyseisten solmujen olemassa olosta?


      • H.H. kirjoitti:

        Ajattelin, että mikäli palautan mieliisi aiemmin kirjoittamaasi, saatat kokea sinua syytettävän. Lienee kohtuullista, että sinut otetaan tosissaan jo aiempien viestiesi perusteella, joten vältän nyt "itse sanoit"-linkkejä. Voithan aina tarkistaa, jos epäilet tätä.


        Muuten... Oletko samaa mieltä seuraavasta:

        Ihmisisten elämää vaikeuttavat monet solmut, joiden olemassaoloa henkilö itse ei osaa aavistaakaan. Jos vastasit myöntävästi, niin jatkokysymys kuuluu: Miten ihminen voi saada vihiä kyseisten solmujen olemassa olosta?

        "Oletko samaa mieltä seuraavasta:

        Ihmisisten elämää vaikeuttavat monet solmut, joiden olemassaoloa henkilö itse ei osaa aavistaakaan."

        Ihmisten elämään vaikuttavat monet tekijät, joista yksittäiset henkilöt eivät välttämättä ole tietoisia.

        "Miten ihminen voi saada vihiä kyseisten solmujen olemassa olosta?"

        Ehkä on monta tapaa löytää näitä ns. "solmuja". Solmujen olemassaolo jättää jälkiä, joten näiden jälkien havaitseminen antaa todisteita näistä "solmuista".


      • H.H.
        jason_dax kirjoitti:

        "Oletko samaa mieltä seuraavasta:

        Ihmisisten elämää vaikeuttavat monet solmut, joiden olemassaoloa henkilö itse ei osaa aavistaakaan."

        Ihmisten elämään vaikuttavat monet tekijät, joista yksittäiset henkilöt eivät välttämättä ole tietoisia.

        "Miten ihminen voi saada vihiä kyseisten solmujen olemassa olosta?"

        Ehkä on monta tapaa löytää näitä ns. "solmuja". Solmujen olemassaolo jättää jälkiä, joten näiden jälkien havaitseminen antaa todisteita näistä "solmuista".

        "Ehkä on monta tapaa löytää näitä ns. "solmuja". Solmujen olemassaolo jättää jälkiä, joten näiden jälkien havaitseminen antaa todisteita näistä "solmuista"."

        Kiitos vastauksesta. Toivon sinun itsekin muistavan sen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      185
      4154
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      223
      2136
    3. 133
      1637
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1301
    5. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      63
      1018
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      75
      999
    7. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      170
      997
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      932
    9. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      77
      905
    10. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      904
    Aihe