......

hei,kävin tossa viikko sitten lääkärissä ja kerroin mun jatkuvista jännitystiloistani..sain siihen zoloft merkkistä lääkettä..aluksi pitää syödä puolikas tabletti aamusin(25mg)noin pari viikkoo ennen kuin se nostetaan kokonaiseen..mulla ei oo ollu pahemmin sivuoireita,mitä nyt pikkusen pahoinvointia ja kuumia aaltoja paniikin tunnetta se ei vielä oo vieny mihinkään,haluis jo ite nostaa sitä määrää ku sivuoireita ei oo..väsynyt jo näihin jatkuviin jännitys/ahdistus tiloihin..kaikille ei vissiin tuu sen pahempia oireita,vaikka lekuri sano et voi tulla..
3376
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

miten se sinulla ilmeni, se jatkuva jännitystila? Alituinen paniikin tunneko, vai mitä? Yritän miettiä mikä minua vaivaa, kun koko ajan jännitän, vaikkei oikeastaan mitään syytä siihen olisikaan. Alituinen paniikki on päällä, koko keho reagoi (niska jumissa, sydän kurkussa jne. jne.) Tätä on jatkunut jo todella pitkään, noin puolisen vuotta...

Äänestä
  • hei,olen aina ollut semmonen kauhia jännittäjä tyyppi,kauppa käynnit ja muut "normaalit" asioinnit sai mut monesti pakokauhun valtaan,(saa edelleen!)sydän jyskytti tuhatta,hiki nousi pintaan,yleensä kädet oli ihan hiessä,vapisutti ja ei oikein pystyny hallitteen itseään,vasta kun pääsi esim:kaupasta pois ni sitten oireet vähitellen väheni,mut se pelko jäi tonne päähän ja oireet sitte paheni,aina ku pitää mennä vaikka bussiin ni pieni paniikki o koko ajan päällä, mä rupesin vältteleen tiettyjä asioita,vaikka ois kauhiasti halunu tehä,mut ei vaan pystyny!se ei oo normaalii ja kun se haittaa normaalielämää,olin nii ahistunu ku menin lääkäriin et itkin vaan se huomas heti et ahdistusta ja paniikkia tuo o,kanttii käyä lääkärissä ja kertoa,apua löytyy:)

    Äänestä

  • jerry84 kirjoitti:

    hei,olen aina ollut semmonen kauhia jännittäjä tyyppi,kauppa käynnit ja muut "normaalit" asioinnit sai mut monesti pakokauhun valtaan,(saa edelleen!)sydän jyskytti tuhatta,hiki nousi pintaan,yleensä kädet oli ihan hiessä,vapisutti ja ei oikein pystyny hallitteen itseään,vasta kun pääsi esim:kaupasta pois ni sitten oireet vähitellen väheni,mut se pelko jäi tonne päähän ja oireet sitte paheni,aina ku pitää mennä vaikka bussiin ni pieni paniikki o koko ajan päällä, mä rupesin vältteleen tiettyjä asioita,vaikka ois kauhiasti halunu tehä,mut ei vaan pystyny!se ei oo normaalii ja kun se haittaa normaalielämää,olin nii ahistunu ku menin lääkäriin et itkin vaan se huomas heti et ahdistusta ja paniikkia tuo o,kanttii käyä lääkärissä ja kertoa,apua löytyy:)

    Kiitos vastauksestasi, aika tutulta kuulostaa. Hyvä että sait lääkityksen, sitä minäkin koetan nyt sitten. Eihän tästä mitään tule, kun jännittää koko ajan ja kaikkea niin paljon, ettei kotoaan meinaa uskaltaa minnekään liikkua. Rajoittaa siis tosiaankon elämää ihan liikaa - eikä niin saisi olla, koska monet kivat asiat jää tekemättä, ja välillä tuntuu että koko elämä jää elämättä. Aina vaan haluaisi tehdä kaikkea ja mennä vaikka minne, mutta kun ei uskalla, kun heti iskee, jo asiaa ajtellessa, kauhea pakokauhu. Olen myös aina ollut sellainen "jännittäjä"-tyyppi, nyt tuntuu kuitenkin menevän jo liiallisuuksiin tämän jännittämisen kanssa. Eli kai apua on saatava, ei elämässä tarvitse kärsiä, jos on apuakin tarjolla. Toivottavasti saat rohkeutta ja jännitysoireesi pysyvät aisoissa. Nyt rohkaistun minäkin ja vaadin saada apua itselleni, ei tällaisesta elämää kapeuttavasta "vaivasta" kenenkään tarvitse kärsiä. Varmaan monia ihmisiä kuitenkin lääkkeet auttavat?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


jerry84 kirjoitti:

hei,kävin tossa viikko sitten lääkärissä ja kerroin mun jatkuvista jännitystiloistani..sain siihen zoloft merkkistä lääkettä..aluksi pitää syödä puolikas tabletti aamusin(25mg)noin pari viikkoo ennen kuin se nostetaan kokonaiseen..mulla ei oo ollu pahemmin sivuoireita,mitä nyt pikkusen pahoinvointia ja kuumia aaltoja paniikin tunnetta se ei vielä oo vieny mihinkään,haluis jo ite nostaa sitä määrää ku sivuoireita ei oo..väsynyt jo näihin jatkuviin jännitys/ahdistus tiloihin..kaikille ei vissiin tuu sen pahempia oireita,vaikka lekuri sano et voi tulla..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu