LÖÖPIT KURIIN !

asiaa...

http://www.loopitkuriin.net

Jos iltapäivälehtien löpit kyllästyttävät, allekirjoita vetoomus. Toistatuhatta on jo allekirjoitanut - näkyi olevan myös siten mahdollista, että nimi ei näy netissä vaan vasta paperiversiossa joka luovutetaan.

Allekirjoitin juuri. Meidän on suojattava lapsia, annettava heidän elää edes hetki tämän kaiken väkivallan ja pahuuden ulkopuolella jotta heille voisi kasvaa toisenlainen maailmankuva.

8

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eeva

      Jotta heille voisi kasvaa toisenlainen maailmankuva? Ei lapsia voi suojella todellisuudelta pelkästään lööppeihin puuttumalla. Ei tarvitse kuin tv avata, niin jo näkee uutisista ruumiskasoja, onnettomuuksia jne. Jos nyt saadaan lööpit kuriin, niin mitä seuraavaksi? Telkkarista uutiset poisko? Mitä sen jälkeen? Entäs sen jälkeen?

      Pitäisin edelleen parempana, että lasten kanssa puhutaan asioista. Kuuluu vanhempien vastuuseen selittää lapsille pahatkin asiat. Ei yhteiskunta voi vastata kaikesta, kyllä se turvallisuus pitää olla vanhemmilta lähtöisin.

      • t.i.ruskeepaa

        Lööpeissä on kuitenkin sellainen ongelma, että niitä kirjoitetaan vastuuttomasti, vääristellen tosiasioita, tekemällä niihin valheellisia painotuksia, joista voisi päätellä epätodenmukaisia asioita ja vedoten ihmisten subjektiiviseen huviin asianomaisten etujen ja yksityisyyden kustannuksella, vain myymismielessä.

        Mediaa ei ehkä pitäisi estää kokonaan, vaan varmistaa että sen virheet osoitetaan julkisesti. Jos demokratia mahdollistaa Iltasanoman ja muiden sensaatiolehtien virheiden julkistamisen, niiden on pakko lopettaa vastuuton kirjoittelu ja ihmisten lompakolla käyminen henkilökohtaisuuden kustannuksella.

        Asiat pitää sanoa niin kuin ne on ja antaa lasten ymmärtää syyt sosiaalisten ongelmien takana. En tarkoita, että lapsia pitäisi pakottaa katsomaan sellaista, vaan tarjota lapselle sekä turvallinen ja itsenäistymisen mahdollista kasvuympäristö, että ymmärrettävät selitykset sille pahuudelle, jota he eivät voi välttää elämässään. Lapset järkyttyvät pahoista tapahtumista aina, mutta he voivat kasvaa niiden yli kun he näkevät asiat totuudenmukaisesti.

        Kun kaikkia osapuolia kuunnellaan ja asiat sovitaan, ei ole mitään syytä pelätä epätoivoisia ja aggressiivisia ihmisiä. Näette lapsissa varmasti pyrkimystä kaikenlaisten ihmisten ymmärtämiseen, ja se olisi haitallista, jos heidät opetetaan leimaamaan ihmisiä auttamattomiksi, joita ei tarvitse kuunnella omassa elämässä eikä mediassa.

        Median vastuu on esittää asiat todenmukaisesti ja tasapuolisesti, ei liioitella muttei myöskään sensuroida.


      • järkimies.
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Lööpeissä on kuitenkin sellainen ongelma, että niitä kirjoitetaan vastuuttomasti, vääristellen tosiasioita, tekemällä niihin valheellisia painotuksia, joista voisi päätellä epätodenmukaisia asioita ja vedoten ihmisten subjektiiviseen huviin asianomaisten etujen ja yksityisyyden kustannuksella, vain myymismielessä.

        Mediaa ei ehkä pitäisi estää kokonaan, vaan varmistaa että sen virheet osoitetaan julkisesti. Jos demokratia mahdollistaa Iltasanoman ja muiden sensaatiolehtien virheiden julkistamisen, niiden on pakko lopettaa vastuuton kirjoittelu ja ihmisten lompakolla käyminen henkilökohtaisuuden kustannuksella.

        Asiat pitää sanoa niin kuin ne on ja antaa lasten ymmärtää syyt sosiaalisten ongelmien takana. En tarkoita, että lapsia pitäisi pakottaa katsomaan sellaista, vaan tarjota lapselle sekä turvallinen ja itsenäistymisen mahdollista kasvuympäristö, että ymmärrettävät selitykset sille pahuudelle, jota he eivät voi välttää elämässään. Lapset järkyttyvät pahoista tapahtumista aina, mutta he voivat kasvaa niiden yli kun he näkevät asiat totuudenmukaisesti.

        Kun kaikkia osapuolia kuunnellaan ja asiat sovitaan, ei ole mitään syytä pelätä epätoivoisia ja aggressiivisia ihmisiä. Näette lapsissa varmasti pyrkimystä kaikenlaisten ihmisten ymmärtämiseen, ja se olisi haitallista, jos heidät opetetaan leimaamaan ihmisiä auttamattomiksi, joita ei tarvitse kuunnella omassa elämässä eikä mediassa.

        Median vastuu on esittää asiat todenmukaisesti ja tasapuolisesti, ei liioitella muttei myöskään sensuroida.

        sittenkin


      • Kekke Roos
        järkimies. kirjoitti:

        sittenkin

        Koko lehdistö, televisiokanavat ja radio olisi saatava putsattua väärää tietoa levittävistä ihmisistä.

        Koko media pitäisi alistaa kokoomuspuolueen valvontaan, etteivät asiat vääristyisi.


    • Pospotipoo

      Lööpit ovat kapitalistien keksintö, tarkoituksenaan kasvattaa lehtien voittoa. Boikotoikaa iltapäivälehtiä, pitävät muutenkin meitä kuluttajia tyhminä.

    • o.h.i.a.l

      Vapauksien rajoittamisessa on se huono puoli, että kun kerran on aloitettu sitä on helppo viedä pidemmälle. En helvetissä lähde allekirjoittamaan mitään lehdistövapauden rajoitukseen tähtäävää! Jos "lööpit" kielletään on siihen kastiin helppo sysätä muutakin. Jonkun demarin mielestä vaikkapa veronmaksajien rahoja väärinkäyttävän puoluetoverin tekosista kertominen lehdistössä on selvä lööppi jolla ei muka ole uutisarvoa. Media paisuttelee ja niin edelleen.

    • tapauksessa

      nehän on mainoksia. mainos on joskus yliampuva.

    • on oman psyykesi laita? JOS töistä tullessasi yks´kaks´ huomaatkin, ett´ei IS:ää olekaan tarjolla. Miten käyttäydyt??

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe