Skorppareista kiinnostunut!

Pandinus imperator

Kertokaapas minulle jotain skorpioneista lemmikkeinä? Luin tuossa hiljattain juttua Keisariskorpionista ja se olisi ilmeisesti rauhallinen luonnekin. Mitä tapahtuu jos sellainen käyttää pistintään ihmiseen? Keisariskorpparihan ei ole silti ihmiselle vaarallinen. Luin myös että skorpioneihin ei saa koskea käsin vaan pitää käyttää skorpionipihtejä. Syytä ei oltu kerrottu joten kysyn nyt sitäkin. Eikö skorpparit tykkää koskettelusta?

4

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skorppi

      Ne ovat aika rauhallista porukkaa.Saalistuskin tapahtuu niiden paikalla odottaessa,jos vaikka sattuisi ruoka juoksemaan suuhun.Mitään veritaistelua on siis turha odottaa.Yöeläimenä se liikkuu vain öisin,joten päivällä on turha siltä odottaa mitään erikoista.Maallikon silmin siis todella apaattinen ja tylsä eläin,mutta sellainen ihminen joka näistä innostuu, osaa kyllä nauttia niistä pienistä harvoista ilonhetkistä joita tulee.
      Keisarit ovat harvoin niin vihaisia että käyttäisivät pistintä,mutta siitähän ei koskaan voi olla varma.
      Ahdistettuna ja uhattuna se varmasti itseään puolustaa.Koskaan ei käsin saa mennä koskemaan skorpioniin.Jos se pitää siirtää esimerkiksi uuteen terraan,niin se ajetaan rasiaan tikun avulla ja rasialla siirretään uuteen paikkaan.Mitään pihtejä en suosittele todellakaan käytettäväksi.Skorpit tai mitkään muutkaan selkärangattomat eivät pidä käsittelystä.Ne eivät ole siliteltäviä nisäkkäitä.
      Sitä onnellisempi se on mitä vähemmän siihen kosketaan.
      "Katsoa saa muttei koskea" on näissä eläimissä se perussääntö.

      • Yhdenmiehenorkesteri

        Skorpioneja VARSINKIN imperaattoria voi käsitellä kyllä oikein hyvin. Sama koskee myös tarantuloita. Käsittelystä voi olla todellista hyötyäkin jos eläimen moltti epäonnistuu ja pitää itse käsin auttaa eläin ulos vanhasta nahasta. Helpompaa se silloin on jos eläin on tottunut käsittelyyn.
        Nuo mitkä kieltävät käsittelyn ovat monesti hämähäkkikammoisten ihmisten keksintöjä. Ei siitä ole eläimelle mitään haittaa jos pitää homman kasassa eikä rupea hötkyilemään. Varsinkin Avicularia lajeilla on hyvä muistaa se, että pomppivat melko paljon mutta hyvin nuokin käsittelyä kestävät. Yhtään eivät pistä hanttiin :)


    • Pandinus imperator on rauhallinen laji, niin rauhallinen että useimpien ihmisten mielestä jopa hyvinkin tylsä. =)

      Mutta käsiteltäväksi sitä ei ole tarkoitettu. Luo skorpparille mahdollisimman hyvät olosuhteet ja sitten jätät sen rauhaan ruokkimisia lukuunottamatta.

      Imperatorin pisto vastaa tietääkseni kahta ampiaisen pistoa että tappava ei missään nimessä ole, ellei sitten satu olemaan allerginen. Kannattaa varoiksi pitää lääkekaapissa kyypakkausta.

      • Akke12345678

        Kaikki fakta löytyy sivusta www.freewebs.com/akke12345678
        Jos joku jää epäselväksi niin pistä kysymyksiä questbookkiin...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe