Olen 25-vuotias ja vuokralle muuttamassa. Mistä kannattaisi ottaa kotivakuutus? Omaisuutta ei ole paljon. Ainoat suht koht uudet tietokone, digikam, stereot, mahdollisesti tuleva pesukone.
Mistä ottaa kotivakuutus?
6
1459
Vastaukset
- kannattaa kysellä
sieltä niitä saa. eikä ne juuri kysele mitä omistat vaan paljonko asunnossasi on neliöitä ja mitä haluat että vakuutuksesi kattaa.
itse olen ollut tyytyväinen ifiin, tosin aina voi tehdä hinta/kattavuus vertailuja. halvin ei aina ole se paras.- misterif
vuokralle kun menet tarvitset seuraavat
Vakuutus irtaimistolle: Laske noin suurin piirtein mitä irtaimistosi maksaa, jos joudut kaikki hommaamaan uudelleen. Yleensä pienessä vuokrakämpässä asuva pärjää 10000-20000€.
Enimmäiskorvausmäärän määritys vakuutukseen säästää useita kymppejä.
Vastuu vakuutuksen
Oikeusturvavakuutuksen
sekä mielellään kunnossapitovastuu vakuutuksen, sillä se kattaa vastuullasi olevia asunnon kohteita, joista yhtiöjärjestyksen mukaan tulisi huolehtia.
Jos vuokrakämpän kotivakuutus maksaa (20-60neliöö) yli 70€ niin se on tosi kallista. Sen verran hintatietoutta sulle.
- riittää
Kun asut vuokralla, on yhtiön puolesta kaikki kiinteä vakuutettu.
Itse ottaisin pelkän irtaimiston palovakuutuksen ilman lisukkeita.
Kun kaikissa vakuutuksissa on omavastuut, eivät ne käytännössä korvaa laitevahinkoja rikkoutumistapauksissa. Tämä siksi, että vakuutuksiin sisältyy laitteiden osalta jyrkkä ikäalennus ja yhdessä omavastuun kanssa korvaukset jäävät olemattomaksi.
Näinollen palovakuutus riittää.
Jos haluaa vakuuttaa laitteita, kannattaa ottaa liikkeiden tarjoama maksullinen lisätakuu mieluiten, koska se todella sitten korvaa vahinkotapauksessa.- ..vesivahinko?
Tai vastuuvahinko...? Pelkkä palovakuutus on aika suppea turva.
- mamma64
Koti-irtaimistolle vakuutus kannattaa ottaa Pohjantähdestä. Niillä on ihan erilaiset ja paljon paremmat ikävähennystaulykot kodinkoneille ym. kun muilla yhtiöillä.
Itse olen tosi tyytyväinen saamiini korvauksiin kun pesukone ja kännykkä lakkasivat toimimasta.
Korvaavat muuten myös silmälasien rikkoutumiset mitä ei muut yhtiöt enään tee.- MäVaan
Kysyppä Turvasta, sielläkin korvataan mm. silmälasit sekä muut äkilliset rikkovahingot. Hintakin on kohtuullinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829