Suolitulehdus?

vai mikä?

Joitakin kuukausia sitten tulin tyhmyyksissäni käyneeksi vieraissa ja harrastin suojaamatonta seksiä. Siitä lähtien vatsani on pitänyt joka päivä äänekästä kurinaa, eli suunnilleen sellaista ääntä mikä voi kuulua kun on nälkä, mutta paljon useammin (ehkä 100 krt/pvä) ja ehkä äänekkäämminkin. Toisinaan ulosteen mukana on ehkä tullut hiukan väritöntä limaa. Epäilen nyt että tauti on tarttuva, koska emännälläkin vatsa kurnii ja on ilmavaivoja.

Kävin syrjähypyn jälkeen testeissä, joissa testattiin kaikki yleisimmät sukupuolitaudit ja otettiin lisäksi normaali verikoe (pieni verenkuva). Kaikki testit olivat negatiivisia ja verenkuva maksa-arvot normaalit.

Vatsa ei vaan ota laantuakseen. Lääkäri veikkasi että voi olla laktoosi-intoleranssi, mutta en sitä usko ja vähälaktoosinen ruokavaliokaan ei oireisiin vaikuta (eikä se tarttuisikaan).

Mikä ihme tämä voisi olla? Suolitulehdus?

21

2656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erikoista..

      Vaivasi kuulostaa hyvin erikoiselta. Voi tietenkin olla jokin sukupuolitauti, sillä vaikka testeissä kävitkin on taudeilla itämisaikansa.

      Joten, kannatta ehdottomasti hakeutua lääkärille ja tutkia mikä mahtaakaan olla kysesssä.

    • vai mikä?

      Vailä lisäys alkuperäiseen kysymykseen: kyseessä ei ole myöskään helikobakteeri, sekin on testattu.

      Toinen ilmiö joka liittyy tilanteeseen on myös erikoinen: mulla on aiemmin ollut ihan tavallinen "kuiva" erektio. Nyt peniksen päähän tulee yleensä erektiossa (runkatessa sen huomaa helpoimmin) pieni tippa kosteaa. Mikäs tämä tällainen "touhutippa" on?

      • Juu

        on just se touhutippa mikä pitää tullakin.


    • tietäs

      Itse tohelsin samalla tavalla. Samat oireet. Muijalla kans maha kurnii aivan älyttömästi kuten mulla. Molemmilla välillä lievää ripulia.

      Yleisimmät sukupuolitaudit testattu. Verikoe normaali ja maksa arvot ok molemmilla. Vaimo käynyt mahan takia lääkärissä useasti mutta mitää vikaa ei muka ole!??

      Tauti tuntuu tarttuvalta koska oireet lisääntyy sexin jälkeen.

      Mitkään ruokavaliot ei auta.
      Niin ois kiva tietää mikä on?

      • teille molemmille

        matokuuria, saa apteekista ilman reseptiä.


      • vai mikä?

        Mielenkiintoista...tätä on siis muillakin.

        Onko sulla ollut muita oireita? Mulla on ollut ajoittain lievää kutinaa kivesten seudulla, ja ehkä terskan päässäkin ainakin seksin jälkeen vähän aikaa. Kielen päässä näyttäisi olevan aivan pieniä punaisia pisteitä, mutta ei rakkuloita tms - tosin en tiedä ovatko ne olleet siinä jo aiemminkin. Kielen päässä kyllä tuntuu vähän oudolta jonkun aikaa suuseksin jälkeen. Mutta vatsaoireet ovat ne jotka selkeimmin erottuvat: kovaäänistä kurnintaa, välillä vatsa on täynnä ilmaa ja sitten pierettää, välillä on ummetusta ja toisinaan taas pientä ripulia. Samaan aikaan mulla on päällä myös poikkeuksellisen tukeva stressi, joten kai osa vatsavaivoista voi ainakin nyt selittyä silläkin - mutta kurnintaa on jatkunut nyt melkein puoli vuotta.

        Heti mahdollisen tartunnan jälkeen mulla oli ehkä toisena päivänä pientä kuumeen tunnetta, kolmantena oli ripulia. Viikon parin jälkeen oli toinen polvi kipeänä pidemmän aikaa: ehdin käydä röntgenissäkin ja syödä viikon kuurin tulehduskipulääkettä, mutta vaiva parani myöhemmin itsekseen (tosin vasta noin viikon kuurin päättymisen jälkeen).

        Jos tuo nyt on joku tartunta, niin sain sen vähän alle nelikymppiseltä perheelliseltä bi-mieheltä Helsingissä. Mitens sulla?


      • vai mikä?
        vai mikä? kirjoitti:

        Mielenkiintoista...tätä on siis muillakin.

        Onko sulla ollut muita oireita? Mulla on ollut ajoittain lievää kutinaa kivesten seudulla, ja ehkä terskan päässäkin ainakin seksin jälkeen vähän aikaa. Kielen päässä näyttäisi olevan aivan pieniä punaisia pisteitä, mutta ei rakkuloita tms - tosin en tiedä ovatko ne olleet siinä jo aiemminkin. Kielen päässä kyllä tuntuu vähän oudolta jonkun aikaa suuseksin jälkeen. Mutta vatsaoireet ovat ne jotka selkeimmin erottuvat: kovaäänistä kurnintaa, välillä vatsa on täynnä ilmaa ja sitten pierettää, välillä on ummetusta ja toisinaan taas pientä ripulia. Samaan aikaan mulla on päällä myös poikkeuksellisen tukeva stressi, joten kai osa vatsavaivoista voi ainakin nyt selittyä silläkin - mutta kurnintaa on jatkunut nyt melkein puoli vuotta.

        Heti mahdollisen tartunnan jälkeen mulla oli ehkä toisena päivänä pientä kuumeen tunnetta, kolmantena oli ripulia. Viikon parin jälkeen oli toinen polvi kipeänä pidemmän aikaa: ehdin käydä röntgenissäkin ja syödä viikon kuurin tulehduskipulääkettä, mutta vaiva parani myöhemmin itsekseen (tosin vasta noin viikon kuurin päättymisen jälkeen).

        Jos tuo nyt on joku tartunta, niin sain sen vähän alle nelikymppiseltä perheelliseltä bi-mieheltä Helsingissä. Mitens sulla?

        Meinasi unohtua: edellä mainittujen oireiden lisäksi on myös lihasten nykimistä. Ei pahasti, eikä paljoa, eikä niitä ole emäntäkään vielä huomannut (eikä hänellä ole sellaisia, vaikka muut oireet onkin). Mutta mulla nykii kuitenkin, monta kertaa päivässä.


      • tietäs
        vai mikä? kirjoitti:

        Mielenkiintoista...tätä on siis muillakin.

        Onko sulla ollut muita oireita? Mulla on ollut ajoittain lievää kutinaa kivesten seudulla, ja ehkä terskan päässäkin ainakin seksin jälkeen vähän aikaa. Kielen päässä näyttäisi olevan aivan pieniä punaisia pisteitä, mutta ei rakkuloita tms - tosin en tiedä ovatko ne olleet siinä jo aiemminkin. Kielen päässä kyllä tuntuu vähän oudolta jonkun aikaa suuseksin jälkeen. Mutta vatsaoireet ovat ne jotka selkeimmin erottuvat: kovaäänistä kurnintaa, välillä vatsa on täynnä ilmaa ja sitten pierettää, välillä on ummetusta ja toisinaan taas pientä ripulia. Samaan aikaan mulla on päällä myös poikkeuksellisen tukeva stressi, joten kai osa vatsavaivoista voi ainakin nyt selittyä silläkin - mutta kurnintaa on jatkunut nyt melkein puoli vuotta.

        Heti mahdollisen tartunnan jälkeen mulla oli ehkä toisena päivänä pientä kuumeen tunnetta, kolmantena oli ripulia. Viikon parin jälkeen oli toinen polvi kipeänä pidemmän aikaa: ehdin käydä röntgenissäkin ja syödä viikon kuurin tulehduskipulääkettä, mutta vaiva parani myöhemmin itsekseen (tosin vasta noin viikon kuurin päättymisen jälkeen).

        Jos tuo nyt on joku tartunta, niin sain sen vähän alle nelikymppiseltä perheelliseltä bi-mieheltä Helsingissä. Mitens sulla?

        Yli vuosi tapahtumasta. Noin viikon päästä tapahtuneesta kirvelyä virtsaputkessa. Siksi vaimolle oli pakko törttöily paljasttaa ja käydä ne testit. Olin varma jostain taudista. Molemmat on käynyt ne testit. Ei siis mitään.

        Ei muita oireita sukupuolielinten alueella paitsi muutaman tunnin kuluttua joskus sexin jälkeen. On kuulemma normaalia, hankaus. Ei ollu kyllä ennen sellasta.

        No nyt kun oikein muistelee niin vasen ranne meni tunnottomaksi noin puolivuotta tapahtuneesta. Ajattelin että joku tulehdus mulla on ja se vaan etenee. Sitten se katos. En käynyt lääkärissä työkiireiden takia. Kesti muutamia päiviä.

        Vaimolla ei ole alapäässä mitään oireita ollut koko aikana. Tavara tarkastettu gynen toimesta kierukan takia vasta.

        Mutta molemmilla on nuo samat vatsa oireet tarkalleen kuin sullakin ja ei mitää hiljasta kurinaa vaan aivan hirvee mekkala. Mulla lääkärin mukaan voi olla stressiä, voi johtua muka siitä. Ai mistä tulee!!? En tiedä. Olen mukavassa työpaikassa ja parisuhdekkin on nytten taas kunnossa. Ollut kauan aikaa hyvä vaikka törttöilin.

        Minulta ei ole muuten tutkittu tuota maha juttua mitenkään teknisesti mutta vaimo on käynyt vatsa tähystyksessä ja kakkanäytteet on tutkittu. Ei mitään.

        Harrastettiin sexiä eilen. Ripuli aamulla mulla.
        Maha pitää nyt illalla karmeeta murinaa ja koko päivän. Vaimolla kans muttei ripulia. Ei ainaskaan maininnu.

        Vaimon monskujen aikaan ei yleensä sexta ja sillon oireet vähenee melkein huomaamattomiksi!!!!???

        Niin ja täysin heteroja ollaa eikä harha askeleessani harrastettu peppujuttuja.


      • vai mikä?
        tietäs kirjoitti:

        Yli vuosi tapahtumasta. Noin viikon päästä tapahtuneesta kirvelyä virtsaputkessa. Siksi vaimolle oli pakko törttöily paljasttaa ja käydä ne testit. Olin varma jostain taudista. Molemmat on käynyt ne testit. Ei siis mitään.

        Ei muita oireita sukupuolielinten alueella paitsi muutaman tunnin kuluttua joskus sexin jälkeen. On kuulemma normaalia, hankaus. Ei ollu kyllä ennen sellasta.

        No nyt kun oikein muistelee niin vasen ranne meni tunnottomaksi noin puolivuotta tapahtuneesta. Ajattelin että joku tulehdus mulla on ja se vaan etenee. Sitten se katos. En käynyt lääkärissä työkiireiden takia. Kesti muutamia päiviä.

        Vaimolla ei ole alapäässä mitään oireita ollut koko aikana. Tavara tarkastettu gynen toimesta kierukan takia vasta.

        Mutta molemmilla on nuo samat vatsa oireet tarkalleen kuin sullakin ja ei mitää hiljasta kurinaa vaan aivan hirvee mekkala. Mulla lääkärin mukaan voi olla stressiä, voi johtua muka siitä. Ai mistä tulee!!? En tiedä. Olen mukavassa työpaikassa ja parisuhdekkin on nytten taas kunnossa. Ollut kauan aikaa hyvä vaikka törttöilin.

        Minulta ei ole muuten tutkittu tuota maha juttua mitenkään teknisesti mutta vaimo on käynyt vatsa tähystyksessä ja kakkanäytteet on tutkittu. Ei mitään.

        Harrastettiin sexiä eilen. Ripuli aamulla mulla.
        Maha pitää nyt illalla karmeeta murinaa ja koko päivän. Vaimolla kans muttei ripulia. Ei ainaskaan maininnu.

        Vaimon monskujen aikaan ei yleensä sexta ja sillon oireet vähenee melkein huomaamattomiksi!!!!???

        Niin ja täysin heteroja ollaa eikä harha askeleessani harrastettu peppujuttuja.

        Just just. Itsekin olen noita tähystyksiä ajatellut, mutta taitaa näköjään olla iso todennäköisyys siihen että niistä ei ole apua.

        Oletteko mitään lääkkeitä kokeilleet? Antibiootit tulee ekaksi mieleen ja vaikka pidempänä kuurina tai yhdistettynä paastoon tms (tuolla tavallahan häädetään helikobakteeri, kai se vois toimia muihinkin).

        Itsekin veikkaisin tautia tarttuvaksi. Viitteitä on siitäkin, että tarttuu missä tahansa limakalvokontaktissa - siis myös suutelemalla. Tarttuvuuskin vaikuttaa oman hyvin pienen otoksen perustella 100% varmalta, eli oireet ilmaantuvat kumppanille nopeasti heti ekan kerran jälkeen. Mikään asiantuntija en ole, mut tuo vois ehkä viitata enemmän johonkin bakteeriin tai alkueläimeen kuin virukseen?

        Missähän suomessa olisi tartuntatautien päteviä asiantuntijoita? Ei varmaan löydy joka terveyskeskuksesta?

        Tuonko tietäs: laita mulle mailia [email protected] niin yritetään sulkea pois eri vaihtoehtoja tarkemmin.
        Muutkin noista äänekkäistä vatsan kurnimisista ja muista mainituista oireista kärsivät saa mailia laittaa, perustetaan vaikka postituslista jolla tieto kulkee jos joku keksii parannuskeinon!


      • ToivotonNainen
        tietäs kirjoitti:

        Yli vuosi tapahtumasta. Noin viikon päästä tapahtuneesta kirvelyä virtsaputkessa. Siksi vaimolle oli pakko törttöily paljasttaa ja käydä ne testit. Olin varma jostain taudista. Molemmat on käynyt ne testit. Ei siis mitään.

        Ei muita oireita sukupuolielinten alueella paitsi muutaman tunnin kuluttua joskus sexin jälkeen. On kuulemma normaalia, hankaus. Ei ollu kyllä ennen sellasta.

        No nyt kun oikein muistelee niin vasen ranne meni tunnottomaksi noin puolivuotta tapahtuneesta. Ajattelin että joku tulehdus mulla on ja se vaan etenee. Sitten se katos. En käynyt lääkärissä työkiireiden takia. Kesti muutamia päiviä.

        Vaimolla ei ole alapäässä mitään oireita ollut koko aikana. Tavara tarkastettu gynen toimesta kierukan takia vasta.

        Mutta molemmilla on nuo samat vatsa oireet tarkalleen kuin sullakin ja ei mitää hiljasta kurinaa vaan aivan hirvee mekkala. Mulla lääkärin mukaan voi olla stressiä, voi johtua muka siitä. Ai mistä tulee!!? En tiedä. Olen mukavassa työpaikassa ja parisuhdekkin on nytten taas kunnossa. Ollut kauan aikaa hyvä vaikka törttöilin.

        Minulta ei ole muuten tutkittu tuota maha juttua mitenkään teknisesti mutta vaimo on käynyt vatsa tähystyksessä ja kakkanäytteet on tutkittu. Ei mitään.

        Harrastettiin sexiä eilen. Ripuli aamulla mulla.
        Maha pitää nyt illalla karmeeta murinaa ja koko päivän. Vaimolla kans muttei ripulia. Ei ainaskaan maininnu.

        Vaimon monskujen aikaan ei yleensä sexta ja sillon oireet vähenee melkein huomaamattomiksi!!!!???

        Niin ja täysin heteroja ollaa eikä harha askeleessani harrastettu peppujuttuja.

        Hei,
        Lyhyesti kysyisin, että oletko saanut selvää mikä vaiva kyseessä. Mulla nämä oireet ovat jatkuneet jo yli 10 vuotta. Eikä muuta kun pahenee. Olin varma, että hiv kun niin kamalia oireita, mutta aina nega. Miehellä oireita myös, mutta laittaa vaan stressin piikkiin. Kaiken olen testauttanut ja monet lääkärit ovat laittamassa pään viaksi. Ei todellakaan ole päästä kysymys.

        Kiitos jos jaksat vastata


      • Anonyymi
        tietäs kirjoitti:

        Yli vuosi tapahtumasta. Noin viikon päästä tapahtuneesta kirvelyä virtsaputkessa. Siksi vaimolle oli pakko törttöily paljasttaa ja käydä ne testit. Olin varma jostain taudista. Molemmat on käynyt ne testit. Ei siis mitään.

        Ei muita oireita sukupuolielinten alueella paitsi muutaman tunnin kuluttua joskus sexin jälkeen. On kuulemma normaalia, hankaus. Ei ollu kyllä ennen sellasta.

        No nyt kun oikein muistelee niin vasen ranne meni tunnottomaksi noin puolivuotta tapahtuneesta. Ajattelin että joku tulehdus mulla on ja se vaan etenee. Sitten se katos. En käynyt lääkärissä työkiireiden takia. Kesti muutamia päiviä.

        Vaimolla ei ole alapäässä mitään oireita ollut koko aikana. Tavara tarkastettu gynen toimesta kierukan takia vasta.

        Mutta molemmilla on nuo samat vatsa oireet tarkalleen kuin sullakin ja ei mitää hiljasta kurinaa vaan aivan hirvee mekkala. Mulla lääkärin mukaan voi olla stressiä, voi johtua muka siitä. Ai mistä tulee!!? En tiedä. Olen mukavassa työpaikassa ja parisuhdekkin on nytten taas kunnossa. Ollut kauan aikaa hyvä vaikka törttöilin.

        Minulta ei ole muuten tutkittu tuota maha juttua mitenkään teknisesti mutta vaimo on käynyt vatsa tähystyksessä ja kakkanäytteet on tutkittu. Ei mitään.

        Harrastettiin sexiä eilen. Ripuli aamulla mulla.
        Maha pitää nyt illalla karmeeta murinaa ja koko päivän. Vaimolla kans muttei ripulia. Ei ainaskaan maininnu.

        Vaimon monskujen aikaan ei yleensä sexta ja sillon oireet vähenee melkein huomaamattomiksi!!!!???

        Niin ja täysin heteroja ollaa eikä harha askeleessani harrastettu peppujuttuja.

        Onko selvinnyt mikä oli?


    • IsoHomo

      Se taitaa olla aNaali-Kanaali se tautisi!

      Vakavasti ottaen se tippajuttu on syytä tutkia.
      Ei se heppi ala yhtä-äkkiä tiputtelemaan joe ei ennenkään ole niin tehnyt. Luota itseesi ja vaihda ajoissa lääkäriä joe entinen ei usko juttuasi. Ja kerro totuus tartunnastasi myöskin naisellesi. Tautihan voi olla vaikka kuin vaarallinen hoitamattomana. Onko Hiv testattu jo?

      Olitko naisen vai miehen kanssa? Homomiehillä on oikeasti erikoisia tauteja kun ne reissaa ympäri maailman persettään tyrkyttämässä. Kotimaassaan ne metsästää sitten ukkomiehiä kostaakseen tautinsa. Todella sairaita pervoja nuo useimmat homoäijät näillä palstoilla!

      • vai mikä?

        HIV on testattu pariin kertaan, eli 1.5 kk ja 3 kk kohdalla. Negatiivinen molemmissa.

        Partneri oli bi-ukkomies, kuten itsekin olen. Ja kaverilla oli ilmeisesti ollut reilusti suhteita aiemminkin. Anaalia ei tosin harrastettu puolin eikä toisin, mutta suuseksiä kylläkin.

        Tais just mennä lääkäri vaihtoon...


    • Karmako

      Nostetaan tämäkin ylös.
      Olisko tähän vaivaan löytyny selitystä?

    • ToivotonNainen

      Hei kysyisin samaa. Mulla ovat nämä vaivat nimittäin jatkuneet jo yli 10 vuotta ja ne vain pahenevat. Juuri ilma ja turvonnut vatsa ovat ongelma. Olin aivan varma, että kyseessä olisi Hiv, mutta se on testattu useaan kertaan negatiiviseksi. Imusolmukkeet useasti turvoksissa ja myös lihasten nykimistä ja hermosärkyä. Onko kenelläkään samaa ja saanut diagnoosin. Vuosi sitten pään MRT OK. Nyt kohta uusi aika.
      Olisin erittäin kiitollinen jos joku jaksaisi vastata mikäli samoja oireita löytyy.

      • karmako

        Oisko sulla jtn s-posti, kik missä voitais jutella ja vaihtaa ajatuksia asiasta?. Itsellä kestäny useamman vuoden nämä oireet.


      • ToivotonNainen
        karmako kirjoitti:

        Oisko sulla jtn s-posti, kik missä voitais jutella ja vaihtaa ajatuksia asiasta?. Itsellä kestäny useamman vuoden nämä oireet.

        Hei,

        Hei Karmako,
        Kiitos todella paljon vastauksesta, minulla on sähköpostiosoite mihin voit kirjoittaa: [email protected] - en viitsi omaa nimellistä osoitetta tänne palstalle laittaa, mutta tuon osoitteen olen palstoja varten luonut.
        Olisi mahtava kuulla sinusta.

        Terveisin: toivoton nainen


    • karmako

      Ois Kyllä mukava jos tähän joki saanu diagnoosin ja kertois sen tänne. Ei oo voinnissa hurraamista.

    • gghhjj

      Chrohnin tauti.

      • Anonyymi

        Colitis ulcerosa


    • Anonyymi

      Ja muistakaa itämisajat ennen testeihin menoa.Klamydia,Tippuri esim 2-4 viikkoa-Kuppa eli syfilis 2-3kk ja HIV 3-4kk ennen kuin näkyvät kokeissa. HIV:n ensioire on muuten aina ripuli ja ilmavaivat ilman muuta syytä eli et ole ruokavaliota muuttanut tai syönyt jotain allergisoivaa ruokaa jonka tiedät itsekkin.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe