Pinkin levy MEDDLE ja siittä kappale ECHOES.
Kappaleen kohta 19 minuuttia ja 58 sekunttia (alkaa mielestäni pätkä mikä ei oikein edes kuulu koko kappaleeseen) ja kestää kohtaan 21 min 15 sek eli tommonen reilun minuutin pätkä.
Se mikä tekee asian mielenkiintoiseksi on jos nyt kuuntelet Andrew Lloyd Webber:n teoksesta The Phantom of the Opera kappaleen The Phantom of the Opera alun.
Löytyy kyllä paljon yhtäläisyyttä minun mielestä tai sitten oon jo seonnut liiasta Pinkin kuuntelusta.
Mielenkiintoista
3
420
Vastaukset 3
- The-Final-Cut
Kyllähän se kohta kuuluu siihen kappaleeseen. Mutta siitä en tiedä että onko Pink Floyd "kopioinut" sen kohdan tosiaankin tuosta toisesta biisistä.
- Laahustava
Meinasin vaan että levyissä on paljon samalta kuulostavaa.Ei Pink ole kopioinut koska teki omansa noin kolmekymmentä vuotta aikaisemmin.
Pinkin paras on WISH YOU WERE HERE jota tuli kuunneltua vinyyli puhki.Vieläkin joskus sitä kuunnellessa kostuu silmäkulma.
Levynkantta katsellessa voi huomata sen seikan ettei ole ihmisen tekemää musiikkia vaan jostain korkeammasta dimenssiosta.Kannessa robotti kädet kättelevät ja toisessa äijä on tulessa. - japo
Laahustava kirjoitti:
Meinasin vaan että levyissä on paljon samalta kuulostavaa.Ei Pink ole kopioinut koska teki omansa noin kolmekymmentä vuotta aikaisemmin.
Pinkin paras on WISH YOU WERE HERE jota tuli kuunneltua vinyyli puhki.Vieläkin joskus sitä kuunnellessa kostuu silmäkulma.
Levynkantta katsellessa voi huomata sen seikan ettei ole ihmisen tekemää musiikkia vaan jostain korkeammasta dimenssiosta.Kannessa robotti kädet kättelevät ja toisessa äijä on tulessa.Tuon eepoksen syntyhistoriasta on kerrottu jossain, että poijjiilla oli monta kappaleen aihiota, jotka he yhdistivät sinfonisesti toisiinsa. Tarkoitat ilmeisesti Echoesin loppupuolen crescendo-vaihetta, jota Gilmour luonnehti ilmaisulla "guitar orchestra". Kyllähän se nimenomaan kuuluu tuohon kappaleeseen täysin olennaisena osana.
Henk koht olen sitä mieltä, että se melko pitkä psykedeelinen ääniefektihäröily ennen tuota em.kohtaa on hieman puuduttava. Tosin, kuten klassisessakin musiikissa, ne "hyvät" kohdat kuulostavat sitäkin paremmilta, jos niitä ennen on joutunut kuuntelemaan hieman tylsääkin kohtaa. Teoksessa on silloin kunnolla dynamiikkaa, eikä mitään tasapaksua jollotusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa912086Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391353Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1371015Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.218965- 82846
- 95833
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215724- 75716
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53707On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 71630
- 35611
- 43591
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25467Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28462Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14460- 35454
- 33433
- 40427