Mielenkiintoista

Laahustava

Pinkin levy MEDDLE ja siittä kappale ECHOES.

Kappaleen kohta 19 minuuttia ja 58 sekunttia (alkaa mielestäni pätkä mikä ei oikein edes kuulu koko kappaleeseen) ja kestää kohtaan 21 min 15 sek eli tommonen reilun minuutin pätkä.

Se mikä tekee asian mielenkiintoiseksi on jos nyt kuuntelet Andrew Lloyd Webber:n teoksesta The Phantom of the Opera kappaleen The Phantom of the Opera alun.
Löytyy kyllä paljon yhtäläisyyttä minun mielestä tai sitten oon jo seonnut liiasta Pinkin kuuntelusta.

3

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The-Final-Cut

Kyllähän se kohta kuuluu siihen kappaleeseen. Mutta siitä en tiedä että onko Pink Floyd "kopioinut" sen kohdan tosiaankin tuosta toisesta biisistä.

• Laahustava

Meinasin vaan että levyissä on paljon samalta kuulostavaa.Ei Pink ole kopioinut koska teki omansa noin kolmekymmentä vuotta aikaisemmin.

Pinkin paras on WISH YOU WERE HERE jota tuli kuunneltua vinyyli puhki.Vieläkin joskus sitä kuunnellessa kostuu silmäkulma.
        Levynkantta katsellessa voi huomata sen seikan ettei ole ihmisen tekemää musiikkia vaan jostain korkeammasta dimenssiosta.Kannessa robotti kädet kättelevät ja toisessa äijä on tulessa.

• japo
        Laahustava kirjoitti:

Meinasin vaan että levyissä on paljon samalta kuulostavaa.Ei Pink ole kopioinut koska teki omansa noin kolmekymmentä vuotta aikaisemmin.

Pinkin paras on WISH YOU WERE HERE jota tuli kuunneltua vinyyli puhki.Vieläkin joskus sitä kuunnellessa kostuu silmäkulma.
        Levynkantta katsellessa voi huomata sen seikan ettei ole ihmisen tekemää musiikkia vaan jostain korkeammasta dimenssiosta.Kannessa robotti kädet kättelevät ja toisessa äijä on tulessa.

Tuon eepoksen syntyhistoriasta on kerrottu jossain, että poijjiilla oli monta kappaleen aihiota, jotka he yhdistivät sinfonisesti toisiinsa. Tarkoitat ilmeisesti Echoesin loppupuolen crescendo-vaihetta, jota Gilmour luonnehti ilmaisulla "guitar orchestra". Kyllähän se nimenomaan kuuluu tuohon kappaleeseen täysin olennaisena osana.

Henk koht olen sitä mieltä, että se melko pitkä psykedeelinen ääniefektihäröily ennen tuota em.kohtaa on hieman puuduttava. Tosin, kuten klassisessakin musiikissa, ne "hyvät" kohdat kuulostavat sitäkin paremmilta, jos niitä ennen on joutunut kuuntelemaan hieman tylsääkin kohtaa. Teoksessa on silloin kunnolla dynamiikkaa, eikä mitään tasapaksua jollotusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      251
      14379
    2. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      148
      3867
    3. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      128
      3742
    4. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      1549
    5. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      21
      1504
    6. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      372
      1496
    7. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      49
      1286
    8. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      8
      1071
    9. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      45
      948
    10. En pystynyt vaan vastaamaan...

Kaikki on ihan solmussa eikä ole voimia alkaa ratkaista naisena 😔
      Ikävä
      105
      837
    Aihe