Hei!
Mitkä yrtit talvehtii ulkona? Ruohosipuli ainakin näyttää viihtyvän. kokemuksia?
Monivuotiset yrtit?
7
3342
Vastaukset
- Margit M.
Itsellä on talvehtinut tosi hyvin sitruunamelissa ja tinjami. Ruohosipulia minulla on myös ja ostin tässä viikonloppuna Kiinalaista ruohosipulia joka on myös monivuotinen ja poikkeaa tavallisesta siinä määrin, että siinä on hieman valkosipulia muistuttava aromi.
- skäribo
lipstikka, salvia ja jotkut rakuunalajit talvehtivat. Timjami ei ole minulla selvinnyt talven yli, mutta se on ollut muutenkin kitulias.
Se kiinalainen ruohosipuli on muuten ihanaa! :) - validi
skäribo kirjoitti:
lipstikka, salvia ja jotkut rakuunalajit talvehtivat. Timjami ei ole minulla selvinnyt talven yli, mutta se on ollut muutenkin kitulias.
Se kiinalainen ruohosipuli on muuten ihanaa! :)Oregano on ihmeekseni selvinnyt monta talvea ja kasvanut isoksi pensaaksi, laventeli kituutellut myös ja on nyt varpumainen pensas, paitsi että nyt näyttää tosi hengettömälä,taisi viime talven kylmä jakso sen viedä.
- skäribo
validi kirjoitti:
Oregano on ihmeekseni selvinnyt monta talvea ja kasvanut isoksi pensaaksi, laventeli kituutellut myös ja on nyt varpumainen pensas, paitsi että nyt näyttää tosi hengettömälä,taisi viime talven kylmä jakso sen viedä.
mulla on oreganosta tullut suorastaan riesa. Se leviää todella tehokkaasti, melkein kuin voikukka. Siinähän on kauniit kukat, eli niitä ylimääräisiä voi kerätä maljakkoon.
- ruohosipulia
mistä kiinalaista ruohosipulia saa? Tai saako siis valmiita taimia, sillä siemenestä tuskin enää ennättää. Olen joskus maistanut sitä ja se on todella hyvää.
- The Real J.
Itselläni väriminttu on menestynyt oikein mallikkaasti. Ei tunnu kovin krantulta maan suhteen ja leviää tehokkaasti. Kukkivana on myös varsin koristeellinen.
- Yrttitarhuri
missä osassa suomea olette saaneet yrttejä monivuotistumaan? mitähän yrttejä IV -vyöhykkeellä saisi monivuotiseksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1822148
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1641856Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I451824- 1231533
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia641368Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1721361Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771181- 711013
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P301005- 15949