tarvitseeko miten vaihtaa slovakian omaa rahaa Bratislavaa varten vai käykö eurot miten siellä esim onko hinnat näkyvissä myös euroina?
käykö eurot bratislavassa
10
2213
Vastaukset
- vaihtaadsdsdsds
Muutamissa paikoissa käy eurotkin, mutta kyllä pitää vaihtaa paikallisia kruunuja taskuun. Hinnat lähes poikkeuksetta näkyvissä vain korunoissa.
- 2 + 2
esim ravintoloissa tms
- 1234__
2 + 2 kirjoitti:
esim ravintoloissa tms
Kyllä Masteri käy, ainakin isoimmissa paikoissa. Oveltahan löytyy yleensä ne Visa, Euro/MasterCard, Diners yms tarrat mikäli käyvät paikkaan.
- 2+ 2
1234__ kirjoitti:
Kyllä Masteri käy, ainakin isoimmissa paikoissa. Oveltahan löytyy yleensä ne Visa, Euro/MasterCard, Diners yms tarrat mikäli käyvät paikkaan.
Mutta todellakin myöhäistä sitten jos luottaa että kortti käy yleensä eikä varaa riittämiin viikonlopuksi käteistä. Kun muualla maailmalla pärjää luottokortilla kuitenkin aika mukavasti... *nimimerkillä luottokortin aika monta vuotta omistanut*
- seinästä
2+ 2 kirjoitti:
Mutta todellakin myöhäistä sitten jos luottaa että kortti käy yleensä eikä varaa riittämiin viikonlopuksi käteistä. Kun muualla maailmalla pärjää luottokortilla kuitenkin aika mukavasti... *nimimerkillä luottokortin aika monta vuotta omistanut*
Saahan sitä käteistä tarvittaessa seinästä, mikäs ongelma tuo on?
- 2 + 2
seinästä kirjoitti:
Saahan sitä käteistä tarvittaessa seinästä, mikäs ongelma tuo on?
Jos käteistä pitää kantaa mukana eli hakea seinästä niin kyllä silloin luottokortti menettää jo kätevyytensä. Olisin odottanut tähän joltakin bratislavan kävijältä oikeaa tietoa asiasta eikä vinoilua. Kiitos vaan!
Kun en minä suomessakaan seinästä rahaa hae kun kortti kerran on! - pitää olla
2 + 2 kirjoitti:
Jos käteistä pitää kantaa mukana eli hakea seinästä niin kyllä silloin luottokortti menettää jo kätevyytensä. Olisin odottanut tähän joltakin bratislavan kävijältä oikeaa tietoa asiasta eikä vinoilua. Kiitos vaan!
Kun en minä suomessakaan seinästä rahaa hae kun kortti kerran on!Jos mennään ottamaan olut, joka maksaa alle euron, niin en ollenkaan ihmettele, että luottokortilla sitä ei voi maksaa. Samoin käteistä tarvitaan esim. ratikkalippuihin, pysäköintiautomaatteihin jne...
Itävalta ja Saksa ovat mainio esimerkki siitä, että ei kortti kelpaa, vaikka hinnat olisivat kalliimmatkin.
Tottakai käteistä rahaa pitää jonkin verran olla, vaikka korteilla muuten maksaisikin. - 2 + 2
pitää olla kirjoitti:
Jos mennään ottamaan olut, joka maksaa alle euron, niin en ollenkaan ihmettele, että luottokortilla sitä ei voi maksaa. Samoin käteistä tarvitaan esim. ratikkalippuihin, pysäköintiautomaatteihin jne...
Itävalta ja Saksa ovat mainio esimerkki siitä, että ei kortti kelpaa, vaikka hinnat olisivat kalliimmatkin.
Tottakai käteistä rahaa pitää jonkin verran olla, vaikka korteilla muuten maksaisikin.Kyllä minä olen "muutaman vuoden" luottokorttia maailmalla käyttänyt ja tiedän että tarvitsee käteistä, mutta tässä olisin hakenut joltakin aitoa kokemusta siitä miten kortti käy tavarataloissa, ravintoloissa yms. En ole yhtä olutta menossa juomaan vaan varmaan koko perheen kanssa syömään eli laskun loppusumma on enemmän kuin yksi euro.
Mutta ilmeisesti kenelläkään ei ole aitoja kokemuksia vaan pelkästään halutaan vinoilla.
Kiitos vaan vielä kerran!
Ja en todellakaan halua kaikkea rahaa seinästä repiä koska silloin siitä saa maksaa enemmän kuin jos maksaisi jossakin paikassa suoraan luottokortilla!!! - pitää...
2 + 2 kirjoitti:
Kyllä minä olen "muutaman vuoden" luottokorttia maailmalla käyttänyt ja tiedän että tarvitsee käteistä, mutta tässä olisin hakenut joltakin aitoa kokemusta siitä miten kortti käy tavarataloissa, ravintoloissa yms. En ole yhtä olutta menossa juomaan vaan varmaan koko perheen kanssa syömään eli laskun loppusumma on enemmän kuin yksi euro.
Mutta ilmeisesti kenelläkään ei ole aitoja kokemuksia vaan pelkästään halutaan vinoilla.
Kiitos vaan vielä kerran!
Ja en todellakaan halua kaikkea rahaa seinästä repiä koska silloin siitä saa maksaa enemmän kuin jos maksaisi jossakin paikassa suoraan luottokortilla!!!Kaksi kertaa olen Bratislavassa käynyt, ja kaikki ostokset (vaatteet, viinakset ja muut tuliaiset) maksoin VISAlla. Kahviloissa ja pubeissa pelkästään käteisellä (en muista olisiko kortti käynyt). Kun oli kyse sitten kalliimmasta illallisesta, se maksettiin kortilla, jotta pieni käteiskassa ei heti loppuisi. Ja kun loppui, niin seinästä taat nykästiin muutama kruunu. Kätevää :)
- 2 + 2
pitää... kirjoitti:
Kaksi kertaa olen Bratislavassa käynyt, ja kaikki ostokset (vaatteet, viinakset ja muut tuliaiset) maksoin VISAlla. Kahviloissa ja pubeissa pelkästään käteisellä (en muista olisiko kortti käynyt). Kun oli kyse sitten kalliimmasta illallisesta, se maksettiin kortilla, jotta pieni käteiskassa ei heti loppuisi. Ja kun loppui, niin seinästä taat nykästiin muutama kruunu. Kätevää :)
Kiitos asiallisesta vastauksesta! kerroit käyttäneesi Visaa mutta minulla on Mastercard mutta onneksi netistä löytyy listaa sitten noista pankkiautomaateista mistä masterilla rahaa saa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882