käykö eurot bratislavassa

2 + 2

tarvitseeko miten vaihtaa slovakian omaa rahaa Bratislavaa varten vai käykö eurot miten siellä esim onko hinnat näkyvissä myös euroina?

10

2196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtaadsdsdsds

      Muutamissa paikoissa käy eurotkin, mutta kyllä pitää vaihtaa paikallisia kruunuja taskuun. Hinnat lähes poikkeuksetta näkyvissä vain korunoissa.

      • 2 + 2

        esim ravintoloissa tms


      • 1234__
        2 + 2 kirjoitti:

        esim ravintoloissa tms

        Kyllä Masteri käy, ainakin isoimmissa paikoissa. Oveltahan löytyy yleensä ne Visa, Euro/MasterCard, Diners yms tarrat mikäli käyvät paikkaan.


      • 2+ 2
        1234__ kirjoitti:

        Kyllä Masteri käy, ainakin isoimmissa paikoissa. Oveltahan löytyy yleensä ne Visa, Euro/MasterCard, Diners yms tarrat mikäli käyvät paikkaan.

        Mutta todellakin myöhäistä sitten jos luottaa että kortti käy yleensä eikä varaa riittämiin viikonlopuksi käteistä. Kun muualla maailmalla pärjää luottokortilla kuitenkin aika mukavasti... *nimimerkillä luottokortin aika monta vuotta omistanut*


      • seinästä
        2+ 2 kirjoitti:

        Mutta todellakin myöhäistä sitten jos luottaa että kortti käy yleensä eikä varaa riittämiin viikonlopuksi käteistä. Kun muualla maailmalla pärjää luottokortilla kuitenkin aika mukavasti... *nimimerkillä luottokortin aika monta vuotta omistanut*

        Saahan sitä käteistä tarvittaessa seinästä, mikäs ongelma tuo on?


      • 2 + 2
        seinästä kirjoitti:

        Saahan sitä käteistä tarvittaessa seinästä, mikäs ongelma tuo on?

        Jos käteistä pitää kantaa mukana eli hakea seinästä niin kyllä silloin luottokortti menettää jo kätevyytensä. Olisin odottanut tähän joltakin bratislavan kävijältä oikeaa tietoa asiasta eikä vinoilua. Kiitos vaan!
        Kun en minä suomessakaan seinästä rahaa hae kun kortti kerran on!


      • pitää olla
        2 + 2 kirjoitti:

        Jos käteistä pitää kantaa mukana eli hakea seinästä niin kyllä silloin luottokortti menettää jo kätevyytensä. Olisin odottanut tähän joltakin bratislavan kävijältä oikeaa tietoa asiasta eikä vinoilua. Kiitos vaan!
        Kun en minä suomessakaan seinästä rahaa hae kun kortti kerran on!

        Jos mennään ottamaan olut, joka maksaa alle euron, niin en ollenkaan ihmettele, että luottokortilla sitä ei voi maksaa. Samoin käteistä tarvitaan esim. ratikkalippuihin, pysäköintiautomaatteihin jne...
        Itävalta ja Saksa ovat mainio esimerkki siitä, että ei kortti kelpaa, vaikka hinnat olisivat kalliimmatkin.
        Tottakai käteistä rahaa pitää jonkin verran olla, vaikka korteilla muuten maksaisikin.


      • 2 + 2
        pitää olla kirjoitti:

        Jos mennään ottamaan olut, joka maksaa alle euron, niin en ollenkaan ihmettele, että luottokortilla sitä ei voi maksaa. Samoin käteistä tarvitaan esim. ratikkalippuihin, pysäköintiautomaatteihin jne...
        Itävalta ja Saksa ovat mainio esimerkki siitä, että ei kortti kelpaa, vaikka hinnat olisivat kalliimmatkin.
        Tottakai käteistä rahaa pitää jonkin verran olla, vaikka korteilla muuten maksaisikin.

        Kyllä minä olen "muutaman vuoden" luottokorttia maailmalla käyttänyt ja tiedän että tarvitsee käteistä, mutta tässä olisin hakenut joltakin aitoa kokemusta siitä miten kortti käy tavarataloissa, ravintoloissa yms. En ole yhtä olutta menossa juomaan vaan varmaan koko perheen kanssa syömään eli laskun loppusumma on enemmän kuin yksi euro.
        Mutta ilmeisesti kenelläkään ei ole aitoja kokemuksia vaan pelkästään halutaan vinoilla.
        Kiitos vaan vielä kerran!
        Ja en todellakaan halua kaikkea rahaa seinästä repiä koska silloin siitä saa maksaa enemmän kuin jos maksaisi jossakin paikassa suoraan luottokortilla!!!


      • pitää...
        2 + 2 kirjoitti:

        Kyllä minä olen "muutaman vuoden" luottokorttia maailmalla käyttänyt ja tiedän että tarvitsee käteistä, mutta tässä olisin hakenut joltakin aitoa kokemusta siitä miten kortti käy tavarataloissa, ravintoloissa yms. En ole yhtä olutta menossa juomaan vaan varmaan koko perheen kanssa syömään eli laskun loppusumma on enemmän kuin yksi euro.
        Mutta ilmeisesti kenelläkään ei ole aitoja kokemuksia vaan pelkästään halutaan vinoilla.
        Kiitos vaan vielä kerran!
        Ja en todellakaan halua kaikkea rahaa seinästä repiä koska silloin siitä saa maksaa enemmän kuin jos maksaisi jossakin paikassa suoraan luottokortilla!!!

        Kaksi kertaa olen Bratislavassa käynyt, ja kaikki ostokset (vaatteet, viinakset ja muut tuliaiset) maksoin VISAlla. Kahviloissa ja pubeissa pelkästään käteisellä (en muista olisiko kortti käynyt). Kun oli kyse sitten kalliimmasta illallisesta, se maksettiin kortilla, jotta pieni käteiskassa ei heti loppuisi. Ja kun loppui, niin seinästä taat nykästiin muutama kruunu. Kätevää :)


      • 2 + 2
        pitää... kirjoitti:

        Kaksi kertaa olen Bratislavassa käynyt, ja kaikki ostokset (vaatteet, viinakset ja muut tuliaiset) maksoin VISAlla. Kahviloissa ja pubeissa pelkästään käteisellä (en muista olisiko kortti käynyt). Kun oli kyse sitten kalliimmasta illallisesta, se maksettiin kortilla, jotta pieni käteiskassa ei heti loppuisi. Ja kun loppui, niin seinästä taat nykästiin muutama kruunu. Kätevää :)

        Kiitos asiallisesta vastauksesta! kerroit käyttäneesi Visaa mutta minulla on Mastercard mutta onneksi netistä löytyy listaa sitten noista pankkiautomaateista mistä masterilla rahaa saa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe