Kokemuksia Bonviva -lääkkeestä?

selkärangaton

Osteoporoosidiagnoosi vahvistui tänään ja sain lääkeeksi kerran kuukaudessa otettavan Bonviva -lääkkeen. Onko teillä kokemuksia siitä?

11

7155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laho

      Ei vielä minullakaan kokemusta, vasta 3:s ottokerta edessä.

      Tietääkseni lääke tuli suomen markkinoille vasta lokakuussa, joten kokemuksia ei taida monellakaan olla ainakaan pidenmältä ajalta.

      On sikakallista ja kun ei saa edes erityiskorvausta.

      • ...

        ...eli maaliskuussahan tänä vuonna tuo vasta tuli ja eihän Suomessa ole mitään erityiskorvattavia osteoporoosilääkkeitä, peruskorvaus niillä vaan on, toisin kuin esim. monessa Euroopan maassa...

        Äitini käyttää tuota Bonvivaa ja tyytyväinen on ollut ainakin toistaiseksi...


      • Viron hinta

        Virossa Bonviva tapletti maksaa yhdeksän euroa. kun Suomessa neljäkymmentä. Missä mättää??


    • myyräparka

      Olen syönyt sitä nyt 3 kk. Minusta se on tehokkaampi kuin vanha lääkkeeni. Sen lääkkeen ottamispäivän olen tosi kipeä mutta sitten loppukuun kaikki kivut on aika vähäisiä. Olen tosi tyytyväinen vaihdokseen.

    • selkärangaton

      Olen nyt ottanut ensimmäisen Bonvivan ja itse asiassa otan jo toisen tämän viikon torstaina. Minulle ei tullut kertakaikkiaan mitään oireita tästä lääkkeestä. Toivottavasti vain auttaa.

    • SELKÄKIPEÄ

      SELKÄKIPU SYÖN KYSEITÄ LÄÄKETTÄ JA SELKÄNI KIPEYTYY ,OTIN YHTEYTTÄ LÄÄKÄRIINI JA HÄN KIELSI SYÖMÄSTÄ BONVIVA LÄÄKETTÄ

    • lääkkeet rahastusta
    • ankiele

      Mikä neuvo tuo oli olevinaan? Ei kalkkia, vaikka osteoporosi johtuu juuri kalkinpuuttesta!

      • ***

        Minulla oli luusto huonossa kunnossa jo viisi vuotta sitten, lääkärin määräyksestä olen syönyt kalkkia ja d-vitamiinia siitä asti. Nyt tehtiin uusi mittaus ja osteoporoosi oli diagnoosi, lääkäri käski lopettaa kalkin syönnin purkista ja lisäksi tulee luulääke.


    • sairastunut

      EI ikinä enää BONVIVAA selkä kipeä neljättä päivää ja yötä.Hengitys pelaa vähän paremmin Heinix-tabletin ansiosta.

    • kumppe

      Onko teillä kokemuksia Brolia inj.60mg,minulla pitäisi aloittaa hoito pikapuoliin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2042
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      153
      1521
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1338
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      129
      1019
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      993
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      828
    Aihe