Kaisla 415, Suvi 4200, Näpsä 410

kippari

Onko jollakin kokemuksia otsikossa mainituista veneistä?

Pitäis löytää kevyt, reilu 4 metrinen tasaperävene. Moottori olisi luokkaa 10-15hv, ja tällä teholla vene myös liukuisi pienellä kuormalla (max 2 henkeä). Vene saisi olla riittävän vakaa, että siinä uskaltaa seista ja heittokalastaa. Mihinkään myrskyyn ei olisi kuitenkaan tarkoitus lähteä, vaan veneillä lähinnä hyvillä keleillä.

6

11368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katsastusmies-1

mokilla soutuveneena. Siina on 4 hv MERCURY 4T moottori. Vene on kiikkera kuten kaikki tuon kokoiset veneet ovat. Meilla se on soutu, uistelu ja verkkoveneena aivan kotisaaren ymparilla liikuttaessa. Noita muita en tunne. Muistaakseni KAISALn maksimi moottoriteho on 8 tai 10 hv. Minun veneeni liukuu yksin ajettaessa kun istuu keskituhdolla. Kaksin se ei jaksa nousta liukuun tuolla moottorilla. mikali haluat kunnon liukuvan veneen pitaa hankkia jotakin tukevampaa kuin KAISLA 415.

• kippari

Kiitos vastauksesta!

Minkälainen Kaisla 415 on soutaa? Entäs uskaltaako siinä seista ja heittokalastaa?

Ehkä tuo 4hv on tosiaan liian vähän. Muistaakseni mainostivat jossakin, että 6hv:llä jo liukuisi. Toisaalta, moottori saisi olla 2 pyttyinen, ettei ravistaisi niin paljon, ja silloin puhutaan yli 8 hv:n moottoreista.

• Petkula

Ostin eilen kaisla 415 veneen jossa on 15hp jammu odotan innolla miten vene lähtee kulkemaan. Minulla on toisena veneenä Taimen 385 vene on tosi vakaa 8hp Honda 4 tahti kuljettaa venettä kahdella hengellä hienosti pintaliitoa.

• amiraali_

samanlainen vene haussa ja samoja veneitä katsellut, onko muita varteenotettavia markkinoillakaan?

Näpsästä ei paljon tietoja ole löytynyt, Kaisla ei oikein vakuuttanut (se on ainoa jonka noista olen nähnyt) joten kait se Suvi sitten on se paras, ilman lisävarusteita se olisi sen hintainen että voisi harkita ostoakin kun autotallissa on vm.2004 jammu 15 niin sen luulisi liikuttavan sitä tarpeeksi kalareissuissa sisävesillä.

• ulappa

mulla oli 99 vuonna näpsän 460. eli kyseessä on enemmän soutuveneen mallinen hieman perään kapeneva. suositus 2-8hp. ittellän oli 8heppanen evinrude.yksin pysty ajamaa pintakaasulla, muuten keula nousi liikaa. täydellä kaasulla tarttee toisen keulaan istumaa. korkeat istuinpaikat helpotti pitkiä matkoja. jos noi pulpettimallit on yhtä jämäkästi tehtyjä niin näppylä on kyl ainakin harkitsemisen arvoinen. 460 ei ollu mikään folio rimpula. kone oli joku 96 vuoden, ihan p.s.a!

• kippari

Tämän tyyppinen vene on kyllä vaikea löytää...

Suvi 4200:sen olen nähnyt pulpettimallisena, mutta sellaisena se on vähän turhan ahtaan oloinen. Ihan reilusti kahvaohjattavana se voisi olla lähellä sitä mitä haetaan.

Näpsä 410 on kuulemma tehty vanhan Suvi 410 muottiin, ja sehän oli se ensimmäinen Suvin menestysmalli. Suvi 410 liikahtaa hyvin 10 hv moottorillakin, ja sen jaksaa yhden miehen voimin vetäistä telalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe