Toimiiko Hayabusa?

exhondisti

Koeajojen jälkeen Hayabusa on vakuuttanut ominaisuuksillaan ylitse muiden.

Mitä tyyppivikoja busseissa on jos lasketaan pois takarunko ja aiemmissa malleissa viallinen nokkaketjun kiristäjä?

Paljonko vie keskimäärin öljyä muutama kymmenen tkm ajettuna?

Mitä kannattaa ostaessa erityisesti huomioida?

4

2065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tdipd ja hajis

      samoilla linjoilla olen minäkin ajettuani nyt bussilla 13tkm. Öljyä ei ole alun jälkeen tarvinnut lisätä. Alussa tosin ihmetytti (alle 3000km ajettuna) se että paikallaan "kaasutellessa" putkesta pöllysi sinistä aika roimasti! Se onneksi hävisi en sit tiedä vaikuttiko öljymerkin vaihto vai kilometrit.
      Nokkaketjun kanssa ei ole ollut ongelmia (vaihdettu kaikkiin virallisesti maahantuotuihin takuuna). Takarunko on ongelma, tosin 363euroa maksaa teräksinen ja -01 malleissa se on jo vakiona. Ajoasento on ihan ok ainakin minulle, vaikka hieman ihmetytti se, että asento on matalampi kuin gsxr1000 mallissa! Kate"lasi" on ihan perästä; se kannattaa vaihtaa heti. Alkkis on liian matala ainakin nopeaan ajoon euroopassa ja esim. minä en nähnyt ko. lasilla edes mittareista kun puolet alareunasta. Toimii kivasti myös 2 kamat päällä. Painopiste kuormalla on huomattavasti parempi kuin esim. XX Hondassa, jossa kuorma jäi liian taakse ja ylös. Jarrut olivat aluksi jotenkin oudot, pysähtyi, mutta ei pienellä voimalla kuten honda. Tosin tuokin tuntui korjaantuvan kilsojen myötä. Voimaa on upeasti: kylmällä renkaalla saa olla varovainen jo pienilläkin kierroksilla kun meinaa lipsua, lämmettyään keulii helposti, joten sitäkin saa hieman varoa jos ei halua pahennusta herättää...
      Lisäksi kannattaa tehdä tuo vastuskikka, niin pääsee eroon pienien vaihteiden epämääräisestä kaasusta.

    • Lartsa

      Kyllä mä sanoisin, että käytetyssä busassa tulisi katsoa ensin, kulutus-osat (kettarit, rattaat, jarrupalat ja renkaat). En ole kuullutmitään ns. tyyppivikoja busassa olevan, eikä niitä varmaan kauheesti olekkaan. Se takapaan heikkous on myös aika kakspiippuinen juttu. Kuulemma 1-2 tapausta Suomes. Eli tuolloinkin on ahdettu takapää ja koko fillari täyteen tavaraa ajattelematta kokonais massaa ja siihen päälle vielä 100kg eukko kyytiin täys varustuksella, niin hajoohan sitä helpommallakin, kun vetäsee vielä pomppuisalle asfaltille.
      Busa on kyllä ehdottomasti paras pyörä tuollaiseen allround ajeluun. Soveltuu hyvin matka-ajoon ja kapunkiin. Helposti 1000km ajaa päivässä, eikä tunnu missään. tietysti pitää olla tottunut pyöräänsä ja matka-ajoon, että voi pidempiä matkoja tehdä ilman särkyjä. Ketterä kuin mikä vaikka akseliväli onkin iso ja massaa riittävästi. TuplaKuplalla, saat ajoviiman pois pläsiltäsi ja tankkilaukultasi kokonaan. Löytyy vielä todella siistejä värivalikoimiakin. TuplaKuplan (visiiri) näät mun sivuilta esim ns. kisa kuvista. http://www.lartsa.com

    • Goldwingi

      Mikäs se on ettei kestä kuormaa laittaa kyytiin? Eli ei sovellu siis matkapyöräksi?

      • OngelmaPoisAjatSitten

        14 vuoden aikana joka on kulunut tämän keskusteluketjunaloittamisesta on Hayabusan ensimmäisen mallisarjan heikko takahäkki korjattuajat sitten. Kaksipäällä ajettaessa ja sivu/takalaukut päällä kovassa vauhdissa saattoi "takahäkki" revetä rasituksesta johtuen. Todella vaarallinen vika mutta maahantuoja ne korjasi muistaakseni jo 2000-luvun alussa heti ongelman ilmettyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe