Agilityn käynnistys mättää

------

Muutaman viikon vanha Kymco Agility 50 seisoo tallissa, mitään muuta vikaa ei ole, kuin se että käynnistys ei toimi. Polkimella menee ekalla, mutta sähköä joutuu yrittämään useamman kerran.
Jos kone on ollut muutaman tunnin/ yön läpi kylmänä, käynnistyksen jälkeen meinaa sammua, varsinkin jos kaasua pistää koko ajan. Meno on aika hidasta alussa ja tökkii koko ajan. Parin minuutin tökkivän ajon (n. 15 km/h vauhtia) lähtee kunnolla käyntiin ja ei mitään vikaa...

Oisko jollain vinkkejä tuohon käynnistysprobleemaan?

14

5936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dwad

      Imu päällä. Anna käydä pari min ennen kuin lähdet ajaa. Sitten kun on hyvät ilmat yli 10 pitäs toimia hyvin. Eka huollossa tulee uus suutin yleensä siitä on apua.

    • help2

      mulla vähä yli viikon ollu kymco agility ja ekaks ei lähteny startista, sitte ei kohta enää polkimestakaa, vaa sammu ku laitto kaasua. välillä on kyllä suuren vaivan kautta saatu toimimaan jonkin aikaa, mutta huonolta näyttää..kaverilla oli kans ongelmia startin kanssa..mutt soitettii sinne mistä ostettiin se ni ne epäili ett ois akussa vikaa ja ne aiko tilat sinn, mut saapa nähä koska toi toimii taas..mut eipä voi mittää, oottelua.

      • ---------

        Kiitoksia :) Mullakin sammuu kun laittaa kaasua...Toivottavasti ekassa huollossa korjaantuu.
        Ollaanko siellä kovin tarkkoja (300 km huollossa siis) että onko mittarissa tasan 300 vai vähän yli?
        Mulla 306 km.


      • help2
        --------- kirjoitti:

        Kiitoksia :) Mullakin sammuu kun laittaa kaasua...Toivottavasti ekassa huollossa korjaantuu.
        Ollaanko siellä kovin tarkkoja (300 km huollossa siis) että onko mittarissa tasan 300 vai vähän yli?
        Mulla 306 km.

        tuskin se niin kilometrin tarkkuudella on, kunhan nyt ei ihan satoja kilometrejä oo enempi :) itse ajanut vasta 150km, kun ei tuo starttaa laisinkaan..odottelua.


      • MV91
        help2 kirjoitti:

        tuskin se niin kilometrin tarkkuudella on, kunhan nyt ei ihan satoja kilometrejä oo enempi :) itse ajanut vasta 150km, kun ei tuo starttaa laisinkaan..odottelua.

        Mulle sanottiin että on ihan sama onko 300 huollossa 300 vai 500


    • mmm

      Ennen käynnistystä valot pois päältä, kaasu vähän auki, starttaus ja hyvin lähtee. 4-tahtimoottoria on syytä lämmittää pari minuuttia ennen lähtöä. Jos lähtee kylmänä liikkeelle niin tökkii eikä jaksa vetää.

      Huollossa voidaan vaihtaa kaasuttimen pääsuutin isompaan, jolloin kone saa rikkaampaa seosta eli bensan kulutus vähän kasvaa.

      • help2

        kun ei sähköstartti toimi lainkaan ja polkimella käynnistyttyä ei saa tyhjäkäyntiä pidettyä päällä, tai jos jollain ihmeen kaupalla saa niin sammuu kun yrittää lisätä kaasua.. :D


      • esffse
        help2 kirjoitti:

        kun ei sähköstartti toimi lainkaan ja polkimella käynnistyttyä ei saa tyhjäkäyntiä pidettyä päällä, tai jos jollain ihmeen kaupalla saa niin sammuu kun yrittää lisätä kaasua.. :D

        Liian pieni suutin. Sitten kun lämpiää ilmat pitäs toimia


    • Larpaz

      tossa oli jo joku antanu ohjeen käynnistyksestä.
      mulla ajettu jo yli 1000km eikä oo ollu startti vikaa!
      Koneen saa äkkiä lämpimäks ku pistää keskipukilla takarenkaan ylös ja antaa reippaasti pari kertaa kaasua.
      Jos lämmitä konetta nii meinaa hyytyä ekojen kilometrien aikana ku lähtee ajaan.kun on lämmintä tätä ongelmaa ei tosiaankaan ole.

      • Larpaz

        Jos ei lämmitä konetta nii huuty parin eka kilometrin aikana


      • a/c
        Larpaz kirjoitti:

        Jos ei lämmitä konetta nii huuty parin eka kilometrin aikana

        mulla on kymco super 9 ac ja ei oo ollu käynnistys ongelmia ja onhan sillä tullu ajeltua 15000 km... xD


    • kymcoilija

      mulla itellä on sama vika mut antaa vähä kaasua ja sit starttaa nii lähtee käyntiin heti

    • kjfjkjfkjn

      euro päästönormien takia tehdas joutuu säätämään kaasuttimen liian laihalle seokselle pakokaasunormien läpäisemiseksi. Uusi suurempi suutin, niin kevään ja syyskasuden ajaminen helpottuu. Kiitos taas vihreille mielipuolisesta ympäristö politiikasta.

    • Kymcoo

      Moi, itellä kymco agility 50 ja ei lähemillään käyntiin edes polkemalla. Noin tunnin polkemisen jälkeen lähtee käyntiin. sytytystulppa puhdistettu kipinää tulee mutta ei auta ja missäs olis lähin huolto Helsingissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe