tänään neuvolassa

tuumattiin...

että, pitäisi ruveta seuraamaan mun mahaa????? eli kun mun maha on ensin menny yläkäyrissä, nyt se on nopeeta vauhtia laskussa, normaalirajan hiukan alapuolella.??ja tuumas siihen että pitää ruveta seuraamaan... ja mä vaan tyhmänä kuuntelin. Nyt jälkeen päin jäi vaivaamaan, mitä seuraamaan?????
eli oisko kyse mahan laskeutumisesta??vai voisko se mitä olla??voinko olla pidemmällä mitä pitäis olla vai?? rv 29 2. no joka tapauksessa soitan huomenna neuvolaan ja varmistan:)

4

848

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tea

Kuulostaa siltä, et ne ihmettelee sitä, et miksi mahasi kasvu on yllättäen hidastunut huomattavasti. Mahan kasvu nimittäin kertoo myös vauvan kasvusta. Joskus yllättävä mahan kasvun hidastuminen voi olla merkki esim. jostain kehityshäiriöstä. Mutta ei varmaan vielä mitään syytä paniikkiin. Tiiä montaki äitiä, jotka on juuri tuon takia joutuneet mahan "kasvutarkkailuun" ja sit syntynyt lapsi on kuites ollu täysin terve ja kehittynyt myöhemminkin täysin normaalisti. Että varmaanki ihan kaiken varulta seuraavat.

• kun .

kysyin neuvolasta kun masu oli siellä yläkäyrillä , niin että voiko mahan koosta päätellä vauvan koon. mutta se vastas silloin että ei voi päätellä.
        että enpä sitten tiiä.

• realniina

Voisiko se olla sitä, että vauva on alkanut kiinnittymään jo. Aika aikaisessa vaiheessa, mutta sellaistakin tapahtuu.

En sitten tiedä, voisiko se sitä myöten tarkoittaa sitä, että vauva syntyisi ennen laskettua aikaa.....

• äippä

Mulla esikoista odottaessa se sf-mitta teki juuri jostain 26 viikosta eteenpäin ihan siksakkia, aluksi aivan yläkäyrällä, sitten siinä välissä ja välillä kävi alakäyränkin alapuolella. Enpä tiedä, kyllä minäkin silloin olin huolissani. Kävin sitten rv35 äippäpolilla ultrassa ja kokoarviossa ja ihan normaalin kokoinen vaavi siellä oli. Se mittaus on aika epätarkkaa ja meillä ainakin lääkäri ja terkka sai aina aivan eri lukemat, parin sentin heitto mittauksessa näkyy jo aika paljon niillä käyrillä. Kyllä ne sut lähettää varmaan polille sitten, jos näyttää, että on syytä tutkia tarkemmin. Älä huoli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4572
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      39
      1418
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1343
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1196
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      978
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen