Hei!
Aloitin eilen mielialalääkkeiden syömisen koska en enää jaksa tätä ahdistusta joka on eron seurausta.
Monet ovat sanoneet että alussa tulee erilaisia sivuoireita yms. ja viime yönä heräilin jatkuvasti ja kerran heräsin siihen että oli eräänlainen paniikkikohtaus..tiedän etteivät lääkkeet näin nopeasti pitäisi vaikuttaa mutta minulla ei ole aikaisemmin ollut vastaavaa kokemusta. Joten johtuiko se lääkkeestä vai olenko menossa koko ajan huonompaan kuntoon vain...?
lääkettä aloittaessa
6
690
Vastaukset
- teho :
tulee esiin vasta kuukauden kuluessa, mutta sivuoireet alkavat heti.
Sivuoireiden pitäisi hävitä viikonkuluessa, mutta jos näin ei tapahdu - lääke ei sovi sinulle ja sinun pitää ottaa asia puheeksi lääkärisi kanssa. - F32.3
Huimaus, pahoinvoinnin tunne, suun kuivuminen, yletön hikoilu ym. ovat tosiaan aika samanlaisia kuin hyvin lievän paniikkikohtauksen oireet, mutta helpottavat parin viikon sisällä.
Lääkkeen hoitoteho alkaa tuntua vasta noin kuukauden päästä. - kontrolli
käyntejä lääkkeen kirjoittaneen lääkärin luona, jten kysy sieltä ja onhan siinä lääkepaketin mukana ohjelehtinen jos kerrotaan sivuvaikutuksista yms. Ehkä odotat vaan liian innokkaana millanen olo ja millon vaikuttaa niin oot levoton. Mulla ei mielialalääkkeist muita sivuvaikutuksia kun hikoilu ja ruokahaluttomuus, mut ne meni pois aika nopeasti.
- ateisti20
parin ensimmäisen viikon aikana sairauden oireet jopa pahenevat, kun mielialalääkitys aloitetaan. Ilmiö koskee monia mielialalääkkeitä. Kun tämä vaihe menee ohi, olosi kohenee huomattavasti, jos lääke on sopiva. Yritä jaksaa.
- sivuoire
Näin ainakin sanotaan omassa lääkkeessäni.En usko että oireesi johtuvat lääkkeestäsi vaan sairaudestasi. Tarkkailet nyt itseäsi liikaa
- ateisti20
sivuoire kirjoitti:
Näin ainakin sanotaan omassa lääkkeessäni.En usko että oireesi johtuvat lääkkeestäsi vaan sairaudestasi. Tarkkailet nyt itseäsi liikaa
ei olekaan kyse varsinaisesta sivuoireesta vaan siitä, että lääkityksen alussa oireet pahenevat ennen kuin lääkkeen teho alkaa tuntua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1245211Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303688No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241594- 501588
- 411560
- 231481
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv311411- 141312
- 291293