ALV:sta?

Foreveristi

Kuinka käsitellään myyntibonuksissa alv?

9

785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku_taas

Moi!

Kysyppä ylälinjaltasi tätä asiaa. Voit saada mielenkiintoisen luovia vastauksia. :) Ainakin oma ylälinjani kirjailee alvit väärin ja kun sanoin siitä, niin hän sanoi, ettei voisi vähempää kiinnostaa tuollaiset mitättömät pikkuasiat, nyt tehdään isoa businesta.

Ja surullisinta tässä tarinassa on se, että tämä tarina on tosi.

Mutta kysymykseesi on vain yksi ainoa oikea vastaus. Hanki kirjanpitäjä. Ei kannata yrittää tehdä kirjanpitoa itse.

Ja ilmainen ja laillinen verovinkki kaikille movettajille ja pienyrittäjille:
      - Hankkiudu arvonlisäverovelvolliseksi
      - Maksa vuoden aikana alvit
      - Hae palautusta vuoden lopussa kun/jos liikevaihto jäi alle alvi-rajan (olikan se 8400 e)

--> Näin saat alvi-vähennykset hyödynnettyä ja vielä maksamasi alvit takaisin...

• 22% halvemmalla

Kyllä verkostotuotteiden kilpailukyky on silloin hyvä kun voi käyttää itsekin ALV 0% tuotteita. Silloin pääsee edes lähelle samaa hintatasoa kuin kaupasta ostettuna.

Ei näitä VM edustajia veroratsata muutenkaan, Vähentäkää kaikesta ALV mutta jättäkää bonuksistanne tilittämättä.

Vain sillä tavalla voitte minimoida tappionne. Syökää firman laskuun, vähentäkää ALV . Vähentäkää firman tuloista. Ottakaa kaikki kotinne huonekalut, kodinkoneet firman piikkiin . Vähentäkää ALV. Väöhentäkää firman tuloista. Hankkikaa vaatteenne firman piikkiin. Vähentäkää ALV. Vähentäkää firman tuloista. Maksakaa kaikista kilometreistä itsellenne km.korvaukset. Maksakaa firmasta ulos kaikki saatavissa oleva päivärahoina ja kulukorvauksina. Niihinkään ei verottaja pääse silloin kiinni; teille verotonta, firmalle vähennystä.

Matkustakaa ulkomaille passiivitulojanne kuluttamaan. Näin ei pääse verokarhu eikä kateelliset naapurit todentamaan tätä yksityisen ja yrityksen rahojen sekoittumista. Työmatkallahan me. Ulkomaanpäivärahat ja muut liikematkakuluihin.

Näin voi elää ylelliseti vaikka verokalenterissa ei näkyisi mitään.

Tämä on ainoa selitys sille, että joku edes voi yrittää "elää unelmaansa" VM:n tuloilla

Enkä siis neuvo tämmöistä vaan olen seurannut vierestä juuri tämmöistä "luovaa" verosuunnittelua, kohta pienet osakeyhtiötkään eivät enää ole tilintarkastusvelvollisia, luulen niin...ja silloin se onni aukenee vieläkin useammalle...

Mutta yksi iso mutta tässä on. Pitää onnistua hankkimaan edes niin paljon organisaatioprovisioita, että pääsee firman piikistä elelemään. Muuten on pankrotti tiedossa.

- Se nyt on vaan ihan laillista tehdä tappiota -

• Foreveristi

oikeasti vastauksen? Ylälinjalta en kysy koska sellaista ei ole, nimimerkki ei tarkoita että toiminnassa mukana olisin. Kaiketi täällä joku toiminnassa mukana oleva näitä viestejä lukee...

• yksiselitteisesti

koska tämä asia riippuu ihan täysin liiketoiminnan harjoittajan moraalista.

Itse teen elinkeinonharjoittajana ja osakeyhtiössä hommia, ja on niin itsestään selvää ajatella firman myyntitulot alvittomina ja liiketoiminnan menot alvittomina, tehdä niistä tiliöinnit kirjanpitoon ja that's it.

Sitten kirjataan maksuliikenteessä kulkevat alvit ALV-laskelmaan. Siellä se lisäys - vähennys tulee automaattisesti viivan alle ja jatketaan seuraavalle kuulle ja vyörytetään miinusta eteenpäin tai maksetaan heti tilisiirtona plussat lääninverovirastolle.

Mutta jos verovelvollisen moraali on joustava, niin kuin verkostomarkkinoinnissa ideana on, torjua omantunnon ääni, miksi vaivautua laskemaan jotakin alvejakaan ?

• Foreveristi
        yksiselitteisesti kirjoitti:

koska tämä asia riippuu ihan täysin liiketoiminnan harjoittajan moraalista.

Itse teen elinkeinonharjoittajana ja osakeyhtiössä hommia, ja on niin itsestään selvää ajatella firman myyntitulot alvittomina ja liiketoiminnan menot alvittomina, tehdä niistä tiliöinnit kirjanpitoon ja that's it.

Sitten kirjataan maksuliikenteessä kulkevat alvit ALV-laskelmaan. Siellä se lisäys - vähennys tulee automaattisesti viivan alle ja jatketaan seuraavalle kuulle ja vyörytetään miinusta eteenpäin tai maksetaan heti tilisiirtona plussat lääninverovirastolle.

Mutta jos verovelvollisen moraali on joustava, niin kuin verkostomarkkinoinnissa ideana on, torjua omantunnon ääni, miksi vaivautua laskemaan jotakin alvejakaan ?

ajatus on siis toimia toiminimellä alv-velvollisena ja lain mukaan. Myynneistä (sekä 17% että 22%) tietenkin alvit hoidetaan mutta entä kun saa takautuvasti bonuksia, maksetaanko niistä alvit ja tässä tapauksessa millä prosentilla?

• myynytkään niin
        Foreveristi kirjoitti:

ajatus on siis toimia toiminimellä alv-velvollisena ja lain mukaan. Myynneistä (sekä 17% että 22%) tietenkin alvit hoidetaan mutta entä kun saa takautuvasti bonuksia, maksetaanko niistä alvit ja tässä tapauksessa millä prosentilla?

Eli jos palkkiot eivät kohdistu itse myymiisi tuotteisiin, niin mitä niitä sitten mihinkään ilmoittamaan ?

Näin voisi ajatella. Mutta silloin ne tulkittaisiin palkaksi ja pitäisi pidättää eläkemaksut, työttömyysvakuutusmaksu , sairasvakuutusmaksu, etc. Eli sulle jäisi vain noin 2/3 bruttomaksatuksista. Ja siitä sitten vielä tuloverot pois.

Mutta voi ajatella myös niin, että se on organisaation myyntipalkkiota, jota alihankkijalle yrityksenä eli sinulle maksetaan, silloin siitä maksetaan ALVit ihan samalla tavalla kuin myyntisi lisäarvosta.

Mutta ylälinjasi auttaa tässä asiassa, ei tuollainen ansioton pasiivitulo ole oikein mitään liiketoimintaa muutenkaan. Tukkurilla on sentään logistiikkaketjun ja välivaraston ja rahoituksen järjestämisen velvollisuus sen muutaman provikkaprosenttinsa edestä. Ja tukkureitakin on sentään useita, useimmilla aloilla, eli kilpailu pitää katteet kohtuudessa.

Mistä tahansa tavallisesta yrityksestä pistettäisiin ennemmin tai myöhemmin pihalle semmoinen konsultti, joka nostaisi muiden alihakkijoiden työstä provikat osallistumatta millään tavalla itse logistiikkaan, rahaliikenteeseen tai ei vaivautuisi enää itse asiakaskontakteihin mukaan.

Tee miten oikein on. Niin kuin sanoin, minä itse otan katteeni tässä ja nyt, on paljon helpompi sulkea tehdyt kaupat ja siirtyä seuraavaan. tietää mitä on myynyt ja ostanut, ja mikä on todellinen kannattavuus.

• Erittäin..

Eli tiätty sä ostat saippuaa perheellesikin tai muuta kamaa. Niissä on ALV. Laitat ne alvit vähennyksiin kiltisti. Eli sitten vuoden päästä voit anoa ne saippuoittesi ALVit palautuksena takaisin. Eli mitä enemmän hankit niitä tuotteita, sitä isompi ALV-palautus vuoden päästä.

Sitten kun saat bonuksia, et tietenkään merkkaa niitä minnekään. Et edes tuloihisi. Eihän plussaboonuksistakaan laiteta ALVeja maksuun tai tuloverotusta tehdä.!!!

Sehän on "arvonlisävero" se ALV . Eihän se sun passiivitulo tuo mitään lisäarvoa mihinkään verkostotuotteeseen. Eli älä maksa alvia. Älä maksa veroa.

Disclaimer: Näiden vero-ohjeiden toimivuudesta tai oikeellisuudesta ei anneta mitään takuuta, päinvastoin kuin verkostomarkkinoinnin kannattavuudesta, josta on faktatietoa, että se kannattaa kaikille.

- se on vaan viisasta maksaa liikaa .-

• OIKEIN ja maksakaa verot

Olen verotoimistossa töissä ja kuulin, että suunnittelevat verkostomarkkinoijille kohdennettua verotarkastusta. Tietoa ajakohdasta ei ole muuta kuin vuoden sisällä, on kuulemma tapahtunut paljon verorikkeitä ja väärinkäytöksiä VM:n puolella. Kaikkiahan ei tarkasteta mutta kuka etukäteen voi tietää osuuku kohdalleen?

• Foreveristi

Joka ei hänkään osannut sanoa, eikä asiaa selvitettyään löytänyt suoraa vastausta mutta olivat keskusteluissa tulleet siihen tulokseen että bonuksista kuuluu ALV tilittää.
      Tulipahan selvitettyä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      49
      3295
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      2945
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      40
      2491
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1945
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1589
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1231
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe