Syysleimu on kukkapenkissä levinnyt vähän liikaa. Ja haluaisin antaa siitä taimia ystävälleni. Mutta olen aivan onneton puutarhaan liittyvissä hommissa! Ajattelin, että kaivan vähän sen näkyvän kasvuston alta ja "nyppäsen" sen ylös juurineen ja istutan ruukkuun ja vien ystävälleni.
Mutta eipähän se niin helposti käynytkään! Juuret luikertelee mullan alla ja jokainen pinnan yläpuolella oleva kukka tuntui olevan toisissaan kiinni juurillaan. Voinko katkaista juuren mistä vaan ja miten paljon juurta pitää vihreä osan (lehtien ja varren siis, heh) mukana olla? Pelkään, että taimet kuolee tai pahimmassa tapauksessa kukka kuolee kukkapenkistäni kokonaan...
Selittäkää niin, että tyhmäkin tajuaa...
Syysleimun harventaminen
ja istutus
1
993
Vastaukset
- pms68
lapiolla joko koko kasvi ylös ja jaat sen sitten lapiolla edelleen halkaisemalla osiin ja istutat osan omana penkkiisi ja osan viet ystävällesi. Voit myös vain lapiolla lohkaista osan kasvia pois. Jakaminen on useimmille perennoille tehtävä ajoittain, tosin leimut kasvavat isoinakin puskina ilman ongelmia. Aina joku osa kuolee puskastasi, mutta kyllä uutta tulee tilalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1235173Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303688No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241564- 411560
- 231451
- 141312
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv301299- 281251