Tuli tuossa puolipakolla liityttyä pankkivirkailijan esittelemään sijoitusrahastoon. Ehdoissa jotka sain sopimuksen mukana ei puhuta mitään siitä, miten rahastosta halutessa erotaan.
Eli miten tuo tapahtuu käytännössä?
Rahastosta eroaminen
5
1537
Vastaukset
- ymmärtänyt
oikein. Luultavasti olet ostanut rahasto-osuuksia ko. rahastosta. Rahastojakin on olemassa hyvin paljon erillaisia. Mene ihmeessä pankkiin kysymään, jos jotain jäi epäselväksi.
- Mutta miksi?
Menet sinne ja sanot että tahdot nostaa kaiiki varasi rahastosta ja lopettaa sen.
Varojen nostosta menee nostopalkkio, joka lukee sun papereissa, veikkaan että 1%. Jos olet tehnyt voittoa, niin voitosta menee pääomavero 28%. Jos olet tehnyt tappiota niin kirjaa ne seuraavan veroehdotukseen tappioiksi (kaikki kuitit ja paperit säilytät että verottajalle selviää millä hinnalla ostit ja millä myit).
Paha sanoa muuta kun en tiedä minkälaisen rahaston olet hommannut, kauanko se sulla on ollut ja paljonko olet tienannut/ottanut persnettoa. - netissä
Pane netissä myyntiin!
Onhan sinulla tili?- Jooseppi
Ei voi lunastaa rahastoa netissä. Useimmilla rahastoyhtiöillä onnistuu puhelimitse, joillakin vain pankin tiskillä. Jos omistaa pankin salkkupalvelut, niin silloin voi lunastaa rahaston netissä!Salkkupalveluja ei ole yleensä juuri muilla kuin aktiivista osakekauppaa käyvillä.
- rahastoyhtiölle
että haluat lunastaa rahasto-osuutesi(kaikki pois).
en sitten tiedä tartteeko siitä sen kummemin "erota"eihän sitä tiedä jos joskus vielä haluaa sijoittaa...itse olen oppirahani maksanut:).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084731Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293463No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 501528
- 361453
- 381266
- 141172
- 1641060
- 271058
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv181015