Uutena Mazda-autoilijana on ruvennut harmittamaan maton liukuminen poljinten alle. Tätä tapahtuu lähes päivittäin sillä seurauksella, että kytkin ei mene pohjaan, eikä näinollen vaihde silmään. Aina saa olla repimässä mattoa takaisinpäin.
Onko muilla ollut samoja ongelmia? Jos on niin kuinka olette asian korjanneet? Kaksipuoleinen teippi voisi auttaa, mutta siivoaminen taitaisi vaikeutua.
Voisivat Mazdalla ottaa tässäkin asiassa mallia Volkkarista, jossa matot on nastoilla kiinni. Myöskään muissa irtomatoilla varustelluissa autoissani tämä ongelma ei ole ollut näin paha. Johtuneeko tämä sitten kutosen muista ominaisuuksista, kuten korkeasta ja voimakkasti polkimiinpäin kallistuvasta "lattiasta"?
Mazda 6 kumimatot.
12
2583
Vastaukset
- kansanauto
...tässäkin se nyt nähdään.
Ei olisi kannattanut vaihtaa pois laatumerkkiä. - amis
ammu Hiltillä kiinni. Reunat ruuttaat vesitiiviiksi silikonilla, rautakaupasta löytyy varmasti sinullekin sopiva sävy.
Toinen vaihtoehto on vaihtaa kansanautoon. - potkimaan
Sambaako sinä tanssit siinä ajaessa? En ole 200 tuhannen kuutosella ajetun kilometrin aikana koskenut mattoihin muuta kuin joskus autoa imuroidessa pois käyttänyt. Ja paikallaanhan nuo on pysyneet, siinä missä aiemmissakin. Millainen on muuten korkea lattia ja polkimiin päin kallellaan oleva lattia? Ei tuo mulla ainakaan niin kauhian korkealla ole, eikä kallellaankaan?
- kumiton
kangasmattoihin, niissä on kiinnityssysteemi.
- Kangasmattoilija...
Eikös kuskin kumimatossakin ole se kohta mihin saa sen kiinnitysnipukan tökättyä?
Ainakin kangasmatto pysyy hienosti paikallaan (takanakin) kun on sellanen tarratyyppinen pohja ja vielä kuskin matossa kiinnityssysteemi.
- liuvu
Osta tarranauhaa ja karkeempi puoli kiinni esim. kontaktiliimalla gummimaton alle! Mulla ainaski autto ja on helppo ottaa irti ku siivoo!
- Työn sankari
Kiitoksia vastauksesta. Hienoa, että joku toinenkin tykkää sambata ajellessaan ja on löytänyt vielä hyvän keinon jatkaa harrastusta myös kutosen ratissa.
- sepe.
...maton alle kuin mitä pohjaan ja kurakaariinkin joutuu laappimaan...kyllä pysyy, eikä ruastu ja melu vaimeneeeee!!!!!
- aven vaivaan
Sepe toi taas tarjolle tojotapalstan vinkit. Näitä kun on siellä aven kojelaudan natinoihin käytettyjen superlonin, tulitikkujen ja kuminpalasten lisäksi kerrottu. Varmaan tuota pikeä laitetaan sinne aven koliseviin jarruhinkin (siihen näkyvät nyt parannuskonsteja ave-palstalla etsivän). Mutta onneksi sepe voi käyttää kumeja aven kojelaudan natinoitten vaimentamiseen, muuhun kun ei niitä kulu. Kun ei tule tytöt köllykän kyytiin ei, kuutoseen tunkevat kilvan, katkeroittaahan se...
- toisessa paikassa
sepe se nyt sekoilee kunnolla, nuo keinot on tuolla otsikossa mainitussa paikassa kullan arvoisia kunhan lisäät vielä ne tulitikut... ;)
- ainakin
minulla johtuu (suurella todennäköisyydellä) siitä
kun kenkien mukana tulee pikkukiviä lattialle,piha kun on vielä pinnottamatta. Ei muuta kun imuri laulamaan. Tosin olen itsekkin ajatellut tuota "tarralenkkari"-nauhaa... - sepe.
etolasta saa metrikamana tuumaa leveetä tarranauhaa, maton pohjaan superhyperliimalla kiinni pätkä sitä kovempaa piikkipuoliskoa nauhasta joka takertuu auton kangasmattoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851384Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231188- 49911
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 56772
- 101741
- 33702
- 60699