Hei!
Olisko täällä ketään ennenaikaista synnyttäjää kuka voisi kertoa miten synnytys alkoi? :)
Siis oliko pitkään "arvattavissa" että vauva saapuisi etuajassa, vai oliko täysi yllätys?
Millaisia merkkejä oli? Kuinka pitkään?
Olitko varautunut/valmis saamaan vauvan etuajassa?
Kiitos :)
Ennenaikaiset synnytystarinat??
4
4580
Vastaukset
- synnytys
heipä hei,
synnytys alkoi oksitosiini-tipalla.koko synnytys oli aika äkkiä ohi.homma kesti lapsiveden tulosta vauvan syntymään noin 4tuntia.kivuliaat oli supistukset mutta ponnistus meni vikkelään.menin sairaalaan rv.35 2 vedentulon takia(siis tiputteli silloin tällöin).sitä vuotoa oli kestänyt viitisen päivää.olisi ehkä kannattanut mennä jo aiemmin vaikka eipä siitä nyt haittaa ollut vaikka viivyttelin sitä.
kun pääsin sairaalaan,vähättelivät sitä.sanoivat että varmaan vain virtsankarkailua mutta lapsivesihän siellä valui.eli yllätyksenä tuli.ei muuta kuin soittelemaan että tänne jäin.
kalvoissa oli rakkula ja siksi käynnistettiin,ettei vauva saisi mitään infektiota.
onneksi olin laittanut kaikki valmiiksi(jopa sairaalakassin).olisikohan ollut jotenkin aavistus että lähtö tulee kuitenkin aiemmin...!?
vauva oli pieni ja sairaalassa kaksi viikkoa mutta terve.lähinnä tarkkailtiin varmuuden vuoksi.nyt on kovin vilkas ja tempperamenttinen nuori mies kotona että loppu hyvin,kaikki hyvin.
säikähtihän siinä ja itkut tuli tirautettua mutta eipä sille mitään mahda.
onko joku pelko mahdollisesta ennenaikasesta???- sama juttu
sama juttu minullakin, alkoi lapsiveden tiputtelulla, kolmantena päivänä menin sairaalaan tarkistuttamaan tilanteen ja sinne jäin. Ei mitään kipuja yms. oireita aikaisemmin. Synnytys käynnistettiin tableteilla vauvan infektiovaaran vuoksi. Terve keskospoika (painoi onneksi melkein 2,5kg) syntyi seuraavana aamuna. Synnytys kesti 2 tuntia supistusten alettua. Olen ensisynnyttäjä. Kivut olivat myös kovat. Poika oli keskoshoidossa yli viikon. (sokeritippa, valohoito, verikokeet, nenämahaletku, kun ei itse jaksanut syödä...) Mutta nyt on kasvanut tosi reippaasti, on jo n. 6kg 4kk vanha poika. =)
- ipuna
Hei
Esikoiseni tosiaan syntyi rv:lla 30 5. Reilun viikon ennen syntymää makoilin sairaalassa. Minulla todettiin raskausmyrkytys. Koko aikana en oirehtinut raskausmyrkytystä kuin lievällä verenpaineen nousulla ja että valkuaismäärät virtsassa lisääntyi. Olossani en tuntenut mitään muuttuneen.
Tyttö sitten syntyi keskellä yötä kiireellisellä sektiolla kun suunniteltu sektio oli tarkoitus tehdä seuraavana aamuna.
Sairaalassa oltiin 7 viikkoa. Nyt kohta kaksi vuotias terve ja vilkas typy.
Äitiyspakkauksen sain käydä postista hakemassa kun sairaalassa olin. Yksi vaatepaketti oli aikaisemmin hankittuna, nekin kokoa 62 että vähän isoja meidän kaksikiloiselle (kotiintulopaino)kirpulle. Sillä välin kun tyttö kasvoi sairaalassa kävimme ostamassa vaunut,turviksen, sängyn, hoitopöydän ja vaatteet.
Mutta huomasin että enemmän me osteltiin sitten kun tyttö oli kotona. - mama
Mulla alkoi synnytys lapsiveden menolla. Vedet alkoi mennä yöllä, johon heräsin. Se tuli täysin äkkiä ja arvaamatta, ei mitään merkkejä siitä. Liitoskivuista olin kärsinyt jo useamman viikon ja vauva oli alhaalla, mutta pari päivää ennen synnytystä kävin neuvola lääkärissä, eikä siellä sanottu mitään, että se alkaisi kohta syntyä. Kohdunsuu oli pehmennyt, mutta eihän sekään ole välttämättä merkki vielä yhtään mistään.
Vedet tosiaan meni silloin yöllä ja sittempä meninkin sairaalaan. Synnytys kesti 12,5h, mutta 11h meni tosi nopeesti ja helposti. Ponnistusvaihe kesti 12min ja sieltä syntyi terve poika vauva, painoa 2806g ja pituutta 49cm :) Poitsu oli vähän aikaa lämpökaapissa, mutta pääsi jo samana päivänä minun luokseni huoneeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1136965Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1064700L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa493952TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a133334Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6742001Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2251376- 661338
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja551283Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j521277Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise12962