chilen

neitokainen

Mulla on Grammostola Rosea
Uskaltaako sitä ottaa käteen ja tuleeko se?Voiko se pistää mua ja jos niin tekee niin mitä sitten teen/tapahtuu?
Tuo neitonen tuli mulle vähän niinku perintönä enkä oikein tiedä miten sen kanssa olla. Olen kyllä käteni terraarioon laittanut päivittäin vaihtaakseni veden astiaan vaan paikoillaan neiti ollut silloin

5

790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarantula

      Roseat ovat yleensä suht rauhallinen laji, jota monet kyllä käsittelevät, mutta eivät hämähäkit hyödy käsittelystä mitään, ja en suosittelisi ainakaan usein sitä häiritsemään. Ja ei voi pistää, hämähäkit voi purra :)
      Purema ei ole vakava, jollei ole allerginen (Mikä on epätodennäköistä). Käsittely on hämähäkille vaarallisempaa kuin käsittelijälle, se vain stressaantuu siitä, voi vahingoittua, jos omistaja vahingossa pudottaa sen, jne. Lyhyesti sanottuna; en suosittelisi käsittelyä, ainakaan jos pelkäät sitä tai olet hermostunut, koska silloin on mahdollisuus että pudotat sen.

      • mulla on jo 18 votias hämy ja tiiän hyvin että sitä voi käsitellä paljain käsin mutta kun se elukka ei paljon tarvii kun se säikähtää niin ja vaik ei ole vaarallinen niin ne hampaat on tolla otuksella jotain 1.5 senttiä pitkät ja TERÄVÄT että ei ookiva jos tuikkaa.


      • hämya
        jannuli77 kirjoitti:

        mulla on jo 18 votias hämy ja tiiän hyvin että sitä voi käsitellä paljain käsin mutta kun se elukka ei paljon tarvii kun se säikähtää niin ja vaik ei ole vaarallinen niin ne hampaat on tolla otuksella jotain 1.5 senttiä pitkät ja TERÄVÄT että ei ookiva jos tuikkaa.

        ne ei laske irti saaliistaan, ja saalishan sinäkin olisit jos sen hampaisiin jäisit.
        Omaani olen nostellut karapaksista, jos on ollut ihan pakko, mutta mieluusti annan olla. Vastoin yleistä ajatusta että rosea on rauhallinen mun yksilö on tosi nopea ja sähäkkä, mutta sillä ei olekaan ikää vielä kuin 11v.
        Nopeus ja sähäkkyyskin on niin suhteellista. Sanotaanhan grammostola aureostriatankin olevan "lempeä jättiläinen", mutta mulla on vähän toinen kokemus.

        Kaikista hurjin omistani on Theraphosa blondi, joka nousee hyökkäysasentoon aika herkästi.


    • turhaan pientä karvapeppua sorkkia. Se ei ole sylilemmikki. Anna olla ihan kaikessa rauhassa, mahdollisimman pienellä häiriöllä niin sinulla on onnellinen hämähäkki.

      • ....:..:..:..............::...

        meilläki hämppis nousee heti jaloilleen kun vettäki menee vaihtamaan.
        harmi että joutuu sen purkkiin onkimaan kun vaihtaa alustat sille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe