mitenkäs katsastus miehet reagoittee jarruttoman kärryn muuttamiseen hieman pidemmäksi? tarkoitus jatkaa kärryn lavaa noin metrin verran (60/40 suuntaansa) eli tehdä alkuperäiseen kärryn runkoon vain uusi pidempi lavaosa päälle. eikö sen pitäisi lakien mukaan olla mahdollista kun vanhoista osista löytyy todisteet mistä ne on. kun vetarista jne pitää olla paperit mistä ne onpi. eikö ???
muutoskatsastus
6
2573
Vastaukset
- mittaile
jatka vaan ja jatka vetämistä ilman mitään katsastuksia.
- Perävaunumyyjä
Vaikka jarrutonta perävaunua ei ensikatsastuksen jälkeen tarvitse katsastaa, on siitä olemassa rekisteriote, toivottavasti, ja rekisteriotteessa on nähtävillä vaunun tietyt mitat.
Kyllä poliisi ratsiassa saattaa vaunusi ja lavasi mitata. Siten muutoskatsastus on paikallaan.
Muistatahan, että noin puolen vuoden kuluttua astuu voimaan laki vetoaisan (hyvin laaja käsite) E-tyyppihyväksynnästä. Viisainta siis tehdä muutos ennen sitä.
Katsastusmies (teoriassa) kiinnittää huomiota myös muutosten aiheuttamaan rakennelujuuteen.
Oikeilla jäljillä toki olet, kun ilmeisesti aiot kärrysi muutoskatsastaa. Älä usko näitä, joiden mielestä jarruttomalla ja jarrutomalle saa tehdä mitä lystää.
Oiken näppärä tapa selvittää asia on käydä kärryn kanssa katsastumiehen puheilla ennen muutosta: silloin saat pätevät neuvot!- hä,
niin että hä kuinka mitataan jatkettavalla
aisalla olevan kärryn pituus???
itsellä tuota lukua ei löydy!!
onko se tuo lain sallima 12 metriä ??? - peräkärryn ...
hä, kirjoitti:
onko se tuo lain sallima 12 metriä ???papereita. Sielläkin oli vain maininta "säädettävä vetokytkin". Kärryn kokonaispituudesta tai lavan pituudesta ei ollut mitään mainintaa. Yksi lavan jatkamista häiritsevä maininta löytyi eli takaylitys. Meidän kärryssä se on 115. Jos jatkaisin lavaa, niin kyllä poliisi sen huomaisi kunnon ratsiassa. Tosin riski on melko pieni. (Lavan pituus oli mainittu ainoastaa kärryn tyyppitodistuksessa, mutta sitä ei ole pakko poliisille näyttää).
Minua ei ole koskaan yhdistelmän kanssa pysäyttetty ei isolla eikä pienellä yhdistelmällä. - Kärrymies
hä, kirjoitti:
onko se tuo lain sallima 12 metriä ???Nuo pituudet löytyy normaalisti kohdasta M akselivälit. Ensimmäinen mitta on kuulakytkimestä ensimmäiselle akselille ja toinen etäisyys siitä mahdolliselle toiselle akselille.
Mulla oli joskus jatkettavassa merkitty sitten myös vaihtoehtoinen akseliväli. - heii
Kärrymies kirjoitti:
Nuo pituudet löytyy normaalisti kohdasta M akselivälit. Ensimmäinen mitta on kuulakytkimestä ensimmäiselle akselille ja toinen etäisyys siitä mahdolliselle toiselle akselille.
Mulla oli joskus jatkettavassa merkitty sitten myös vaihtoehtoinen akseliväli.eipä ole merkattu mitenkään, ainoastaan löytyy
leveysmitta!
sekä maininta jatkettava aisa!
eli ei mitään akselivälejä,lavapituutta, eikä mitään muutakaan
pituusmittaan viittaavaa, eli saa venyttää vaikka
kirkkoveneen mittoihin ja silti on
lainvoimainen...
en silti suosittele ketään laittomuksiin. :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232512- 622414
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062290- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321520
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371442- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201186- 951171