Vuohenkello

validi

Campanula rapunculoides varsinainen maanvaiva, onko kukaan yrittänyt hävittää sitä ja onnistunutkin ?
Kaivaminen ei riitä aina jää mukuloita maahan ja ehtii siementämään jossain nurkassa kuitenkin.
Kaunishan se on mutta täysin hallitsematon kasvutavaltaan, apua !

6

4448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maikki

      Edesmennyt äitini nimesi sen viholaiseksi ja yritti hävittää,ei onnistunut. Minulla on piha täynnä sitä,olen antanut jossain paikoissa kukkia,muista vain nyppinyt pois. Ei sitä saa hävitettyä. Rounduppia jos laittaa, kuolee kaikki ympäriltäkin,koska juuret ovat sekaisin maan alla ja myrkky menee juuristoon.Koeta kestää!

      • terhi

        Meillä on se sama kirottu viholainen joka paikassa. Olen miettinyt auttaisiko se leveälehtisten rikkaruohojen myrkky. Onko kenelläkään kokemusta siitä?


      • auttaa
        terhi kirjoitti:

        Meillä on se sama kirottu viholainen joka paikassa. Olen miettinyt auttaisiko se leveälehtisten rikkaruohojen myrkky. Onko kenelläkään kokemusta siitä?

        ei siihen mikään muu autakaan. Kitkemällä sitä ei pois saa. Vihoviimeinen rikkaruoho, sen myyminen ja levittäminen pitäisi kieltää lailla.


      • tuohon
        auttaa kirjoitti:

        ei siihen mikään muu autakaan. Kitkemällä sitä ei pois saa. Vihoviimeinen rikkaruoho, sen myyminen ja levittäminen pitäisi kieltää lailla.

        Rounduppiin. Se tehoaa vain lehtien kautta. Siis jos ympärillä on muuta kasvillisuutta ja huolettomasti ruikkii niin myös nämä toivotut kasvit kuolevat. Maan kautta Roundup ei tehoa vaan se hajoaa.

        Voi tietysti yrittää pelastaa kaivamalla joitain perennoja mutta juuret pitäisi pestä hyvin mullasta ja vuohenkellonjuuret pitäisi poimia tarkasti pois.

        Tämän jälkeen rankka myrkytys vuohenkellon valtaamalle alueelle. Tai mustalla muovilla maan peittäminen.


    • pari vuotta

      sitten vanha talo, jonka piha ollut hoitamatta varmaan kymmenen vuotta, tämä on minun kolmas pihani, ja omasta mielestäni olen tehnyt kauniita pihoja, mutta täällä en ole kerinnyt kuin karsimaan , ja kuskaamaan kaatikselle. Uusi tuttavuus oli minulle tuo vuohenkello, mutta olen rakastunut siihen, sitä puskee jokapaikasta, mutta antaa kasvaa, sopii tähän viidakkoon, olen rakastunut siihen

      • luin juuri sivulta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe