Oireita Salazopyrinistä?

Onko muilla kokemuksia Salazopyrinin sivuvaikutuksista? Olen syönyt sitä kuusi vuotta ja jo joitakin vuosia sitten nieluuni ja ruokatorveeni alkoi kehittyä limaa, niin että aina piti kakistella kurkkua. Joskus meni ääni kokonaan, esim. puhelimessa niin että piti ottaa kakistelutauko.

Työtoveritkin vitsailivat, että köhästä kuulee kuka käytävällä kävelee. Viime kesänä sain oikein tukehtumiskohteuksen ja sen jälkeen on ollut hankalia kohtauksia. Lima oli kuin sementtiä, eikä irronnut millään.

Tutkittiin allergiat ja kaikki mahdolliset, mitään ei löytynyt, kunnes reumalääkäri ketoi, että Salaz voi aiheuttaa tuollaisia oireita. Lopetin lääkkeen noin kuukausi sitten ja liman eritys on melkein loppunut. Oli muuten hyvä lääke. Heti lopetettuani reuma rupesi nostamaan päätään. Nyt täytyy vaan keksiä muuta tilalle.

Sisareni mies joutui muunlaisista oireistaan, en enää muistä minkälaisista, peräti sairaalaan. Salazopyrin ei sopinut hänellekään pitemmän päälle.
2844
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Olin käyttänyt salazopyriniä jo lähes vuoden, kun kädet ja jalat alkoivat kutista kertakaikkiaan sietämättömästi. Hoksasin syyn, kun kutina ja punoitus pahenivat entisestään aina n. puoli tuntia annoksen oton jälkeen. Minkään tekemisestä ei tullut yhtikäs mitään. Salazon lopettamisen jälkeen kutina hävisi, ja onneksi ei reumaoireetkaan pahentuneet. Nyt menee trexan ja oxiklorin, hoitovaste tosi hyvä.

Äänestä

Olen käyttänyt melkein vuoden Salazopyriniä, eikä ole tullut mitään sivuoireita, joista voisin sitä syyttää.Lääkkeiden sopiminen/sopimattomuus on hyvin yksilöllistä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


60 ja risat kirjoitti:

Onko muilla kokemuksia Salazopyrinin sivuvaikutuksista? Olen syönyt sitä kuusi vuotta ja jo joitakin vuosia sitten nieluuni ja ruokatorveeni alkoi kehittyä limaa, niin että aina piti kakistella kurkkua. Joskus meni ääni kokonaan, esim. puhelimessa niin että piti ottaa kakistelutauko.

Työtoveritkin vitsailivat, että köhästä kuulee kuka käytävällä kävelee. Viime kesänä sain oikein tukehtumiskohteuksen ja sen jälkeen on ollut hankalia kohtauksia. Lima oli kuin sementtiä, eikä irronnut millään.

Tutkittiin allergiat ja kaikki mahdolliset, mitään ei löytynyt, kunnes reumalääkäri ketoi, että Salaz voi aiheuttaa tuollaisia oireita. Lopetin lääkkeen noin kuukausi sitten ja liman eritys on melkein loppunut. Oli muuten hyvä lääke. Heti lopetettuani reuma rupesi nostamaan päätään. Nyt täytyy vaan keksiä muuta tilalle.

Sisareni mies joutui muunlaisista oireistaan, en enää muistä minkälaisista, peräti sairaalaan. Salazopyrin ei sopinut hänellekään pitemmän päälle.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu