Avoimen paikan pelko?

Mim

Usein kun joudun jäämään avoimille paikoille yksin tulee minulle järjetön pelko että kaadun. Sama myös kävellessä. Yleensä jos ympärillä on muita ihmisiä tai jos on lähellä jotain mistä "voi ottaa hätätapauksessa tukea" ei tällaista ongelmaa ole. Joskus myös pystyn "hallitsemaan" pelkoani ajattelemalla, ettei tässä mitään hätää ole, mutta välillä se pääsee karkaamaan käsistä.Aluksi luulin, että tämä on pelkkää huimausta (vai onko se???), mutta sitten huomasin, ettei sitä tule ellen ajattele sitä. Tämä on todella ahdistavaa :( onko muilla samoja kokemuksia? Pitäisikö tähän hakea apua vai voiko sitä oppia itse jotenkin hallitsemaan???

3

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaiva monelle

      tuollainen ns. "torikammo" kyseessä lienee jonkinlainen jännitys/paniikkiahdistus-kohtaus mul sama oire mut ei aina vaivaa! on kyllä lääkityskin, jotkut päivät selviän ihan itsekseen mut toisinaan tunnen jo etukäteen et tänään taas sama oire ilmaantumas, silloin otan lääkettä ja pystyn hallitsemaan tilanteen. Oisko kyseessä joku hormonaalinen juttu sitä en tiedä enkä ole pitänyt asiasta päiväkirjaa josta näkis millon, missä ja minkälainen tilanne on ollut kun menee huonosti. Sun kyl tarvis mennä lääkäril jotta saisit jotain lääkitystä -ei pysyvää mut mulla kun tieto et lääke on niin jo se tieto jotenkin helpottaa tiukan paikan tullen! Tietty voi poisoppia ja pystyä hallitsemaankin tuota kubvaamaasi vaivaa, mut se kyl vaatis mun mielestä jonkinmoista vertaistuki/itseluottamus ryhmän tukea eli paikkaa mis vois työstää minkä tähden meil tollanenkin vaiva on. Asiaa kannattaa kysyä lääkärilt, terveysneuvolan aikuisvastaanotol tai mielenterveystoimistolta varaa johonkin noista aika.

      • mim

        Eli siis jos tämä olisi tämä sama vaiva, niin voiko se asettua itsestään? Helpottavaa jo kuulla että monella muullakin on sama vaiva! Jos tämä johtuisi hormoneista, niin voisikohan häiriön aiheuttaa esim. kortisoni lääkitys? Tietääkseni sillä voi olla vaikutus hormonitoimintaan. Tämä vaiva nimittäin on ilmaantunut nyt samoihin aikoihin kun on ollut kortisoni lääkitys päällä... Voihan se tietenkin olla sattumaakin. Kaipa tässä sitten pitäisi apua hakea ellei se rupea asettumaan :(


    • kärsinyt 5

      Hae ihmeessä apua,lääkäriltä pyydä rauhottavia ja mieliala lääkkeitä ennen kuin asia menee pahemmaksi.Luulen et sinulle on tulossa paniikihäiriö,mut siihenkin on lääkkeitä.taistele.En tidä onko sinulla muita sairauksia,mutta mene lääkärille ja taistele et saisit apua.Yksityisellä tutkivat perin pohjin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe