e46 automaatti-ilmastointi

ilmastoinnin sielunelämä

Säätääkö autom.ilm. myös ilmansuuntausta jos säätää niin millä logiikalla.Nythän se ainakin säätää automaattisesti puhaltimen tehoa, kun asetettu lämpö aletaan saavuttaa puhaltimen teho pienenee.Onko siis autom.asennossa jotkin kiinteät suuntaus asetukset vai ei.Ihan hyvä peli tuo on, voihan suuntauksen tehdä tarvittaessa myös itse näppäimillä. Jos esim tarvitsee suurta ilma määrää tuulilasiin.

2

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BMW Power

Automaati ilmastointi säätää flektiä kovemmalle jotta haluttu lämpö saavutetaan nopeammin (joko lämmitys tai viilennys).

Automaatti asennossa ilmaa tulee tasaisesti kaikista suuttimista, mutta kun laitat "defrost" asennon päälle lämmitys säätyy täysille ja kaikki ilma menee tuulilasille.

Ja kuten kirjoitit niin voihan sitä itse valita suuntauksen ja myös sulkemalla keski "ritilät" niin ilmaa menee silloin enemmän ylös ja alas.

• KaksKasi(E39)

Kylläpä se taitaa itekseen muutella suuttimia ainakin jossakin määrin.

Itse huomaan sen siitä, että aamuisin ku töihin kurvailee ensiksi lämpiää hytti ja sitte alkaa keskikonsolista (rullan asennosta tietysti riippuen) antamaan jäähdytettyä tai vähemmän lämmitettyä ilmaa ja samalla jalkoihin alkaa tulemaan reippaammin lämpöistä.

En tiedä muista malleista, mutta ainaki €39:ssä automaatti-asennossa varsinkin talvi kelillä lämmitys on mielestäni vähä liian jalkojenlämmitys-painotteinen, jolloin saa säätää suuntausta laseillepäin, ainaki kovemmilla pakkasilla. Saaneeko tätä sitten säädettyä merkkikorjaamolla, en tiedä, mutta uudemmassa korimallissa saa sitä idrive:n kautta säädettyä iha mite ite haluaa, näin olen ymmärtänyt, viisaammat oikaiskoon.
      KaksKasi(E39)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      64
      6205
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3856
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2841
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      2380
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2272
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1863
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1709
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1322
    9. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1281
    10. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1266
    Aihe