linux

latska

linux on aika vaikea käyttää. se ei ylitä ikinä windowsin suosiota.

6

473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JuZZi90

Itse olen käyttänyt Linuxia kesäkuusta 2005. Se on hyvin helppokäyttöinen ja kaunis.

• vaikeaa**

kun taas toisille ei.

• avoimet

Avoimeen lähdekoodiin ohjelmissa on pahoja ongelmia, avoimen lähdekoodin laitteet pirstoutuu useiksi eri versioiksi, jotka eivät ole keskenään yhteensopivia.
      Esimerkkinä tällaisesta hallitsemattomasta hajaantumisesta voi pitää Linuxia ja sen useita jakeluversioita.

• helpompia

>...ja sen useita jakeluversioita.

Kaikki vähänkään tunnetut jakelut on helpompia käyttää kuin Windowsit.

• suomen toivot....
        helpompia kirjoitti:

>...ja sen useita jakeluversioita.

Kaikki vähänkään tunnetut jakelut on helpompia käyttää kuin Windowsit.

Otsikkoni kertoo sen kaiken!
        Itse olen käyttänyt Linuxia ja välillä Applen Os järjestelmiä jo vuodesta 1998. Töissä on pakko käyttää windowsia kun firma niin määrää. Tosin töissäkin on Linux dualboottina, windowsia tarvitsee muutamaan räätälöityyn "windows only" softaan.

Mutta kuitenkin. Sanon tämän vain kerran, jos ei mene jakeluun, no onneksi olkoon, olet vihannes.

Jos jokin järjestelmä on sinusta vaikea käyttää ja et osaa sitä käyttää, vika EI ole järjestelmässä vaan sinussa. Jotta osaisit yleensä tehdä jotain, täytyy sinun opetella.
        Sellaisten ihmisten joilla ei tunnu olevan sopeutumiskykyä ja he ovat jo oppineet windowsin käytön, on vaikeuksia sopeutua Linux ympäristöön koska he yrittävät käyttää sitä "windows opeilla" jotka eivät sitten linux maailmassa enää pädekkään. Linux EI ole windows ei tule olemaan. Sitä käytetään täysin eri tavalla ja jos sitä haluaa käyttää, on sen käyttö opeteltava alusta alkaen.

Varmaan haukut autonkin huonoksi kun menet ensikertaa auton rattiin ja et osaakkaan ajaa sillä vaikka olet osannut ajaa mopolla jo vuosia?

Linux ei todellakaan ole sama asia kuin windows vaikka sillä voi tehdä lähes samoja asioita.

Mitä tulee avoimeen lähdekoodiin, kyllähän niitä aukkoja löydetään. Mutta tiedätkö miksi? Ehkä siksi että sitä koodia silmäilee ja analysoi vähän enemmän ihmisiä kuin jossain firmassa joka pitää kaiken tiedon itsellään!

Mitä tulee avoimiin järjestelmiin, niillä taas ei ole mitään tekemistä avoimen lähdekoodin kanssa vaan kyse on avoimista standardeista! Nämä taas lisäävät tietoturvaa kun voidaan käyttää turvalliseksi havaittua avointa protokollaa ja tiedetään että toinen pää käyttää samaa!

Linux jakeluita, distroja on tuhansia, siihenkin on syynsä. Jokainen jolla on vähän halua oppia ja hitunen loogisen ajattelukyvyn lahjakkuutta voi tehdä itselleen sellaisen. Moni Linux jakelu onkin syntynyt näistä "omista" projekteista jotka sitten ovat paisuneet jopa isojen kansainvälisten yritysten muotoon. Onko se paha asia? No ehkä jollekkin Microsoftille joka ei halua kilpailijoita puucee käyttis markkinoille.
        Persoonallisia ja pieniä linux jakeluita on vaikka muille jakaa mutta ei niitä ole pakko käyttää!
        Jokainen voi valita itselleen sopivimman Linuxin ja käyttää sitä. Jos et saa ohjelmaa X juuri omalle distrolle niin varmasti saat jonkin vastaavan! Lisäksi lähdekoodi löytyy jokaiseen Open Source ohjelmaan joten jos ei binäärit sulla toimi voit kääntää sen ihan itse, jos osaat, jos haluat edes osata.
        Aloittelija kannattaa aina valita jokin tunnettu iso jakelu kuten SUSE, Fedora, Mandriva tai Ubuntu.

Ja kuten itse, ja monet tuttavani ja ystäväni jotka ovat Linux käyttäjiksi ryhtyneet, ovat todenneet että Linux todellakin on sekä helppo käyttää, myös käytännöllinen!
        Ensimmäinen askel on opetella käyttämään sitä!

Jos tämä teksti oli mielestäsi täyttä paskaa ja olet sitä mieltä että Linux on paska ja Linux käyttäjät taidottomia nörttejä, ole hyvä ja ÄLÄ koskaan asenna tai kokeile Linuxia, jätä se ammattilaisille, todellisille osaajille ja niille jotka haluavat tietää enemmän siitä miten tietokone toimii ja mihin sitä voi käyttää!

• fdsuighsdfhgio

mielumminko sitten maksat 200€ äärimmäisen paljon resursseja syövästä baskasta, joka kenties tukee hieman enemmän lisälaitteita tai muita?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      19
      2815
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2631
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      24
      2343
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1894
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1473
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1163
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1005
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe