PREKARIAATIN MIELENOSOITUSTA

SABOTOITIIN VAPPUNA

Pätkätyöläisten ja epävarmoissa olosuhteissa elävien puolesta järjestettyä mielenosoitusta sabotoitiin vappuna Hesassa. Naamiotyypit heittivät ikkunoita kivillä. Kyllä asian täytyy olla tärkee kun viitsitään häiritä pientä mielenosoitusta. Tämä Prekariaatin = epävarmoissa olosuhteissa työtätekevien ja elävien lukumäärä on satoja tuhansia kaikilla aloilla palveluista yyliopistojen henkilökuntaan.
Tässä tiivistyy suomalainen versio amerikkalaisesta yhteiskunnasta.

9

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prokariaatti
      • suksikoon

        Prekariaattien ideat perustulosta ovat suoranaista sabotaasia, toimeentuloturvaa ajatellen vaikea keksiä yhtä pälliä porukkaa puolustamassa minimitoimeentuloa. Pohjoismainen malli, jos sitä Suomessa enää toteutettaisiin olisi selvästi paras. Tanskan malli takaa jokaiselle kansalaiselle 1300€/kk minimitoimeentulon, jokaisella talousmittarilla ovat kuitenkin suomalaisia edellä. Suomeen ollaan ujuttamassa eurostoliittolaista kyykyttämismallia, joka on aivan suora kopio USA:sta. Ongelman yksi ydin Suomessa on että toimeentuloturvan liikkeet ovat niin hitaita, että ne eivät yksilön kannalta toimi. Jos toimeentulotuella elävä henkilö ottaa kuukauden työkeikan vastaan, tukien katkettua järjestelmään takaisinpääsy kestää helposti 1-3 kuukautta. Millä totaaliseen köyhyyteen ajettu maksaa tämän välin, sosiaalivirasto muistaa tienestit joten menetät etuudet kuitenkin jossain vaiheessa. Toimeentulotuen maksatus olisi automatisoitava, mallina tehokkudesta voisi käyttää nykyistä ulosottojärjestelmää viive siinä on minuuttiluokkaa. Töistä kaikille on turhä löpistä, työttömiä on käytännössä n. 500 000 mikä tarkoittaisi miljardia työtuntia vuodessa.


      • riittäisi
        suksikoon kirjoitti:

        Prekariaattien ideat perustulosta ovat suoranaista sabotaasia, toimeentuloturvaa ajatellen vaikea keksiä yhtä pälliä porukkaa puolustamassa minimitoimeentuloa. Pohjoismainen malli, jos sitä Suomessa enää toteutettaisiin olisi selvästi paras. Tanskan malli takaa jokaiselle kansalaiselle 1300€/kk minimitoimeentulon, jokaisella talousmittarilla ovat kuitenkin suomalaisia edellä. Suomeen ollaan ujuttamassa eurostoliittolaista kyykyttämismallia, joka on aivan suora kopio USA:sta. Ongelman yksi ydin Suomessa on että toimeentuloturvan liikkeet ovat niin hitaita, että ne eivät yksilön kannalta toimi. Jos toimeentulotuella elävä henkilö ottaa kuukauden työkeikan vastaan, tukien katkettua järjestelmään takaisinpääsy kestää helposti 1-3 kuukautta. Millä totaaliseen köyhyyteen ajettu maksaa tämän välin, sosiaalivirasto muistaa tienestit joten menetät etuudet kuitenkin jossain vaiheessa. Toimeentulotuen maksatus olisi automatisoitava, mallina tehokkudesta voisi käyttää nykyistä ulosottojärjestelmää viive siinä on minuuttiluokkaa. Töistä kaikille on turhä löpistä, työttömiä on käytännössä n. 500 000 mikä tarkoittaisi miljardia työtuntia vuodessa.

        Perustuloksi noin 700€/kk ja muut lisät haettaisiin sitten luukuilta. Mutta se vähentäisi liikaa byrokratiaa!


      • Suomessa olisi rahaa
        suksikoon kirjoitti:

        Prekariaattien ideat perustulosta ovat suoranaista sabotaasia, toimeentuloturvaa ajatellen vaikea keksiä yhtä pälliä porukkaa puolustamassa minimitoimeentuloa. Pohjoismainen malli, jos sitä Suomessa enää toteutettaisiin olisi selvästi paras. Tanskan malli takaa jokaiselle kansalaiselle 1300€/kk minimitoimeentulon, jokaisella talousmittarilla ovat kuitenkin suomalaisia edellä. Suomeen ollaan ujuttamassa eurostoliittolaista kyykyttämismallia, joka on aivan suora kopio USA:sta. Ongelman yksi ydin Suomessa on että toimeentuloturvan liikkeet ovat niin hitaita, että ne eivät yksilön kannalta toimi. Jos toimeentulotuella elävä henkilö ottaa kuukauden työkeikan vastaan, tukien katkettua järjestelmään takaisinpääsy kestää helposti 1-3 kuukautta. Millä totaaliseen köyhyyteen ajettu maksaa tämän välin, sosiaalivirasto muistaa tienestit joten menetät etuudet kuitenkin jossain vaiheessa. Toimeentulotuen maksatus olisi automatisoitava, mallina tehokkudesta voisi käyttää nykyistä ulosottojärjestelmää viive siinä on minuuttiluokkaa. Töistä kaikille on turhä löpistä, työttömiä on käytännössä n. 500 000 mikä tarkoittaisi miljardia työtuntia vuodessa.

        Juttusi on erittäin kannatettava. Mutta mikä on se syy, että Suomessa kansa aina maksaa. Mistä h:stä tulee ne päättäjät, jotka eivät Suomessa maksa kansalisille samaan tapaan kuin muissa Pohjoismaissa. Täällä kansaa lypsetään - ihan sananmukaisesti: kaikki on kallista verrattuna ostovoimaan! Eliitti vaan jakaa toisilleen verovaroista ja kalliista hinnoista tulevaa tuloa.


      • Kärpänen
        Suomessa olisi rahaa kirjoitti:

        Juttusi on erittäin kannatettava. Mutta mikä on se syy, että Suomessa kansa aina maksaa. Mistä h:stä tulee ne päättäjät, jotka eivät Suomessa maksa kansalisille samaan tapaan kuin muissa Pohjoismaissa. Täällä kansaa lypsetään - ihan sananmukaisesti: kaikki on kallista verrattuna ostovoimaan! Eliitti vaan jakaa toisilleen verovaroista ja kalliista hinnoista tulevaa tuloa.

        Siinä on älliä ! Vaalit ainoa tie muutokseen. Ensin täytyy KANSAN tietää kuinka maailma eletään..


    • kommunistikapitalisti

      Aktiivi prekariaatit ovat ottaneet ideologiansa
      autonomisesta marxismista.

      Toisin sanoen heidän maailmankatsomuksensa on enemmän tai vähemmän sosialistinen. Erityisesti kansalaispalkka nojaa suunnitelmatalouden oppeihin. Toisaalta he eivät usko diktatuuriin vaan tahtovat kansalaisvaltaa eli ohi edustuksellisen demokratian/diktatuurin.

      • sääkin säädät

        Aina tunkemassa marxeja joka paikkaan, sama se kumpi helvetti, kapitalisti vai kommari, samanlaisia PASKOJA molemmat!

        Kapilatistisissa maissa kurjuus peitetään kuin pohjois-koreassa konsanaan.

        Sosialismin ansiosta on vielä jonkunlainen terveydenhoito ja koulutusmahdollisuudet yms...

        Muuten täytyy olla paksu lomapakko, mitä ei 2 miljoonalta suomalaiselta löydy.

        Että älähän viitti puhua paskaa, halaut vain eliitille LISÄÄ valtaa ja rahaa!


      • sääkin säädät

        Aina tunkemassa marxeja joka paikkaan, sama se kumpi helvetti, kapitalisti vai kommari, samanlaisia PASKOJA molemmat!

        Kapilatistisissa maissa kurjuus peitetään kuin pohjois-koreassa konsanaan.

        Sosialismin ansiosta on vielä jonkunlainen terveydenhoito ja koulutusmahdollisuudet yms...

        Muuten täytyy olla paksu lomapakko, mitä ei 2 miljoonalta suomalaiselta löydy.

        Että älähän viitti puhua paskaa, haluat vain eliitille LISÄÄ valtaa ja rahaa!


      • Pikku-uutinen ja lue enemmän historiaa..Se 10% esimerkiksi Neuvostoliiton kommarisakista oli hyvinvoivaa ja lopuilla ollut mitään ihmisarvoa.

        Sama tilanne se on, kun tuodaan Amerikan mallin mukaista pätkäroskaa Suomeen verhottuna demokratialla.Ei ole edes demokratiaa vaan harvainvaltaa.

        Oikeutta tasapainoiseen elämään jokainen hakee tämän päivän menoon verrattuna ja sitä kieltäviä vastaan on tehtävä asiat mahdollisimman hankalaksi niin kauan kuin ymmärtävät, että maailma perustuu muullekin kuin riistolle.

        Demokratian idea ei taida ihan olla ihmisten kurjistaminen pätkätyö orjuutuksella, jonka yhdistän erääseen poliitikkoon, joka opiskeli Yhdysvalloissa ja oli aina televisiota myöten.Työreformisti.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe