Pätkätyöläisten ja epävarmoissa olosuhteissa elävien puolesta järjestettyä mielenosoitusta sabotoitiin vappuna Hesassa. Naamiotyypit heittivät ikkunoita kivillä. Kyllä asian täytyy olla tärkee kun viitsitään häiritä pientä mielenosoitusta. Tämä Prekariaatin = epävarmoissa olosuhteissa työtätekevien ja elävien lukumäärä on satoja tuhansia kaikilla aloilla palveluista yyliopistojen henkilökuntaan.
Tässä tiivistyy suomalainen versio amerikkalaisesta yhteiskunnasta.
PREKARIAATIN MIELENOSOITUSTA
9
639
Vastaukset
- prokariaatti
Tässä prekariaateille lukemista:
http://prokariaatti.evvk.com- suksikoon
Prekariaattien ideat perustulosta ovat suoranaista sabotaasia, toimeentuloturvaa ajatellen vaikea keksiä yhtä pälliä porukkaa puolustamassa minimitoimeentuloa. Pohjoismainen malli, jos sitä Suomessa enää toteutettaisiin olisi selvästi paras. Tanskan malli takaa jokaiselle kansalaiselle 1300€/kk minimitoimeentulon, jokaisella talousmittarilla ovat kuitenkin suomalaisia edellä. Suomeen ollaan ujuttamassa eurostoliittolaista kyykyttämismallia, joka on aivan suora kopio USA:sta. Ongelman yksi ydin Suomessa on että toimeentuloturvan liikkeet ovat niin hitaita, että ne eivät yksilön kannalta toimi. Jos toimeentulotuella elävä henkilö ottaa kuukauden työkeikan vastaan, tukien katkettua järjestelmään takaisinpääsy kestää helposti 1-3 kuukautta. Millä totaaliseen köyhyyteen ajettu maksaa tämän välin, sosiaalivirasto muistaa tienestit joten menetät etuudet kuitenkin jossain vaiheessa. Toimeentulotuen maksatus olisi automatisoitava, mallina tehokkudesta voisi käyttää nykyistä ulosottojärjestelmää viive siinä on minuuttiluokkaa. Töistä kaikille on turhä löpistä, työttömiä on käytännössä n. 500 000 mikä tarkoittaisi miljardia työtuntia vuodessa.
- riittäisi
suksikoon kirjoitti:
Prekariaattien ideat perustulosta ovat suoranaista sabotaasia, toimeentuloturvaa ajatellen vaikea keksiä yhtä pälliä porukkaa puolustamassa minimitoimeentuloa. Pohjoismainen malli, jos sitä Suomessa enää toteutettaisiin olisi selvästi paras. Tanskan malli takaa jokaiselle kansalaiselle 1300€/kk minimitoimeentulon, jokaisella talousmittarilla ovat kuitenkin suomalaisia edellä. Suomeen ollaan ujuttamassa eurostoliittolaista kyykyttämismallia, joka on aivan suora kopio USA:sta. Ongelman yksi ydin Suomessa on että toimeentuloturvan liikkeet ovat niin hitaita, että ne eivät yksilön kannalta toimi. Jos toimeentulotuella elävä henkilö ottaa kuukauden työkeikan vastaan, tukien katkettua järjestelmään takaisinpääsy kestää helposti 1-3 kuukautta. Millä totaaliseen köyhyyteen ajettu maksaa tämän välin, sosiaalivirasto muistaa tienestit joten menetät etuudet kuitenkin jossain vaiheessa. Toimeentulotuen maksatus olisi automatisoitava, mallina tehokkudesta voisi käyttää nykyistä ulosottojärjestelmää viive siinä on minuuttiluokkaa. Töistä kaikille on turhä löpistä, työttömiä on käytännössä n. 500 000 mikä tarkoittaisi miljardia työtuntia vuodessa.
Perustuloksi noin 700€/kk ja muut lisät haettaisiin sitten luukuilta. Mutta se vähentäisi liikaa byrokratiaa!
- Suomessa olisi rahaa
suksikoon kirjoitti:
Prekariaattien ideat perustulosta ovat suoranaista sabotaasia, toimeentuloturvaa ajatellen vaikea keksiä yhtä pälliä porukkaa puolustamassa minimitoimeentuloa. Pohjoismainen malli, jos sitä Suomessa enää toteutettaisiin olisi selvästi paras. Tanskan malli takaa jokaiselle kansalaiselle 1300€/kk minimitoimeentulon, jokaisella talousmittarilla ovat kuitenkin suomalaisia edellä. Suomeen ollaan ujuttamassa eurostoliittolaista kyykyttämismallia, joka on aivan suora kopio USA:sta. Ongelman yksi ydin Suomessa on että toimeentuloturvan liikkeet ovat niin hitaita, että ne eivät yksilön kannalta toimi. Jos toimeentulotuella elävä henkilö ottaa kuukauden työkeikan vastaan, tukien katkettua järjestelmään takaisinpääsy kestää helposti 1-3 kuukautta. Millä totaaliseen köyhyyteen ajettu maksaa tämän välin, sosiaalivirasto muistaa tienestit joten menetät etuudet kuitenkin jossain vaiheessa. Toimeentulotuen maksatus olisi automatisoitava, mallina tehokkudesta voisi käyttää nykyistä ulosottojärjestelmää viive siinä on minuuttiluokkaa. Töistä kaikille on turhä löpistä, työttömiä on käytännössä n. 500 000 mikä tarkoittaisi miljardia työtuntia vuodessa.
Juttusi on erittäin kannatettava. Mutta mikä on se syy, että Suomessa kansa aina maksaa. Mistä h:stä tulee ne päättäjät, jotka eivät Suomessa maksa kansalisille samaan tapaan kuin muissa Pohjoismaissa. Täällä kansaa lypsetään - ihan sananmukaisesti: kaikki on kallista verrattuna ostovoimaan! Eliitti vaan jakaa toisilleen verovaroista ja kalliista hinnoista tulevaa tuloa.
- Kärpänen
Suomessa olisi rahaa kirjoitti:
Juttusi on erittäin kannatettava. Mutta mikä on se syy, että Suomessa kansa aina maksaa. Mistä h:stä tulee ne päättäjät, jotka eivät Suomessa maksa kansalisille samaan tapaan kuin muissa Pohjoismaissa. Täällä kansaa lypsetään - ihan sananmukaisesti: kaikki on kallista verrattuna ostovoimaan! Eliitti vaan jakaa toisilleen verovaroista ja kalliista hinnoista tulevaa tuloa.
Siinä on älliä ! Vaalit ainoa tie muutokseen. Ensin täytyy KANSAN tietää kuinka maailma eletään..
- kommunistikapitalisti
Aktiivi prekariaatit ovat ottaneet ideologiansa
autonomisesta marxismista.
Toisin sanoen heidän maailmankatsomuksensa on enemmän tai vähemmän sosialistinen. Erityisesti kansalaispalkka nojaa suunnitelmatalouden oppeihin. Toisaalta he eivät usko diktatuuriin vaan tahtovat kansalaisvaltaa eli ohi edustuksellisen demokratian/diktatuurin.- sääkin säädät
Aina tunkemassa marxeja joka paikkaan, sama se kumpi helvetti, kapitalisti vai kommari, samanlaisia PASKOJA molemmat!
Kapilatistisissa maissa kurjuus peitetään kuin pohjois-koreassa konsanaan.
Sosialismin ansiosta on vielä jonkunlainen terveydenhoito ja koulutusmahdollisuudet yms...
Muuten täytyy olla paksu lomapakko, mitä ei 2 miljoonalta suomalaiselta löydy.
Että älähän viitti puhua paskaa, halaut vain eliitille LISÄÄ valtaa ja rahaa! - sääkin säädät
Aina tunkemassa marxeja joka paikkaan, sama se kumpi helvetti, kapitalisti vai kommari, samanlaisia PASKOJA molemmat!
Kapilatistisissa maissa kurjuus peitetään kuin pohjois-koreassa konsanaan.
Sosialismin ansiosta on vielä jonkunlainen terveydenhoito ja koulutusmahdollisuudet yms...
Muuten täytyy olla paksu lomapakko, mitä ei 2 miljoonalta suomalaiselta löydy.
Että älähän viitti puhua paskaa, haluat vain eliitille LISÄÄ valtaa ja rahaa! Pikku-uutinen ja lue enemmän historiaa..Se 10% esimerkiksi Neuvostoliiton kommarisakista oli hyvinvoivaa ja lopuilla ollut mitään ihmisarvoa.
Sama tilanne se on, kun tuodaan Amerikan mallin mukaista pätkäroskaa Suomeen verhottuna demokratialla.Ei ole edes demokratiaa vaan harvainvaltaa.
Oikeutta tasapainoiseen elämään jokainen hakee tämän päivän menoon verrattuna ja sitä kieltäviä vastaan on tehtävä asiat mahdollisimman hankalaksi niin kauan kuin ymmärtävät, että maailma perustuu muullekin kuin riistolle.
Demokratian idea ei taida ihan olla ihmisten kurjistaminen pätkätyö orjuutuksella, jonka yhdistän erääseen poliitikkoon, joka opiskeli Yhdysvalloissa ja oli aina televisiota myöten.Työreformisti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602