Onko kokemuksia, miten Bilteman valopetrooli toimii Wallas-Marinen lämmittimissä? Kypsyttää maksaa Essolle hunajaa Esso Blue:sta.
Wallaksen lämmitin ja Bilteman valopetrooli
8
24188
Vastaukset
- Valopetrooli
En ole kokeillut Bilteman valopetroolia, mutta ainakin Hongkongista, tarjoustalosta ym halpahalleista saa edullista valopetroolia, jolla Wallas toimii moitteetta.
- Moitteetta
toimiva wallas ??????????????????????????????
- "sekakäyttäjä"
Itte olen käyttänyt kaikki purkit missä lukee MAAÖLJY ,ja hyvin on pelittäny. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Tietysti tosi veneiliä ostaa kaiken venetarvike liikkeestä
- petrooli
on meillä ainakin tänä keväänä toiminut hyvin. Tuntui siltä, että silläkin on melkoinen hinnankorotus viime vuoteen verrattuna. Öljytuotteethan ovat kallistuneet melkoisesti. Onko Honkongin ja Bilteman hinnoissa oleellista eroa?
- -Pete-
Siinä honkkarin lamppuöljyn etiketissä mainitaankin sen olevan "Wallas-hyväksytty". Itse olen muutaman kesän sitä käyttänyt ilman ongelmia.
Toivotaan, etteivät ahneuksissaan ala hilaamaan hintaa enää ylemmäs. Muistaakseni se maksoi vuosi pari sitten n. 15 eur/ 10 l ja nyt n. 19 eur / 10 l pänikkä. - Katsastusmies-1
-Pete- kirjoitti:
Siinä honkkarin lamppuöljyn etiketissä mainitaankin sen olevan "Wallas-hyväksytty". Itse olen muutaman kesän sitä käyttänyt ilman ongelmia.
Toivotaan, etteivät ahneuksissaan ala hilaamaan hintaa enää ylemmäs. Muistaakseni se maksoi vuosi pari sitten n. 15 eur/ 10 l ja nyt n. 19 eur / 10 l pänikkä.Vähiten nokeavat ns. "puhdistetut" valopetroolit. Tämä puhdistus tarkoittaa rikin ja aromaattien poistoa.
Öljylampuissa, WALLAS on eräänlainen öljylamppu, käytettävälle polttoaineelle asetettavista laatukriteereistä tärkein on nokeamattoman vapaan liekin maksimi korkeus. Mitä suurempi, sen vähemmän nokea ja sen harvemmin WALLAksen nuohoustarvetta.
JET A1 olisi halvinta, mutta kun ei ole tuttua FINNAIR:in kipparia :)
Suurin osa purkittajista ostavat NESTE:eltä LIAV 270:ä tai vastaavaa ja purkittavat.
Bulkkina hinta on toiselta planeetalta verrattuna tarvikeliikestä ostettavaan.
Venesuerojen kannattaisi ostaa NESTE:eltä 1 tynnyri/kausi ja pullottaa itse, mikäli kustannukset tuntuvat liian korkeilta.
- Sepeteus
petroolista minulla ei ole kokemusta, mutta muita ns. harakiripetrooleja olen käyttänyt ilman onkelmia. Tässä käytossä on litkun nokiluku ratkaisevassa asemassa, se kertoo kuinka korkea liekki on millimetreissä ennenkuin muodostuu ns. nokipiikki. Ellen aivan väärin muista on Wallaksen vaatimus jossain 36:n maisemissa. Tietysti on polttoaineiden ja lämmitinten arvostelussa lähtökohtana että värkkien säädöt(pa-ja paloilmasyöttö) ovat kohdallaan.
- Hemmo
hinnalla ei ole merkitystä käytätkö Esson vai Honkkarin tuotteita Wallaksessa. Kokonaislämmityskustannukset koko vuoden veneilykustannuksista on häviävän pieni.
Jos voitat ostotilanteessa 10-30€/kausi niin onko sillä väliä?
Käytä sitä, johon luotat ja jolla lämmitin varmasti toimii. Oma verenpaineesikin siinä pääsee helpommalla kun ei tarvitse joka kerta jännittää lähteekö laite toimimaan vai ei.
Lämpimiä öitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006