Stihl 026 ja sen bensankulutus

sawer

Miten kauan teillä kestää suunnilleen sahata Stihl 026:n tankki? Itselläni ei kestä kuin vajaa puoli tuntia ja on taas tankattava. Onkohan tuo sahamallin normaali ominaisuus vai jossakin vikaa? Tankki ei ainakaan vuoda ja kaasuttimen säädöt pitäisi olla kohdallaan koska saha ottaa hyvin kierroksia. Ilmanputsarinkaan puhdistus ei auta tuohon kovaan kulutukseen. Ketjukin on teroitettu hyvin ja tulppa lähes uusi joten ihmetyttää vaan missä vika.

21

17310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stihl

      Mulla 26C, bensaa vie just samaa tahtia kuin kuvailit, itsekin vähän ihmetellyt tuota. Aik. 25 oli paljon nuukempi. Ei kai se teho sitten tyhjästä synny?

    • Peltsi

      Riippuu vähän mitä hommaa tekee, mutta varmaan se siinä puolen tunnin korvilla on tankkausväli. Vaikka stihl olisi kunnossa niin silti se aina enemmän vie kuin husqvarnat. Joskus polttopuun teossa vertailtiin kulutusta kun meitä oli 3 miestä sahan kanssa. Aina oli 026 ekana tankkaamassa, vaikka samanlailla sahattiin. Muut sahat olivat HQ 242 ja HQ 346.

      • helposti

        Tämä on yleisesti tiedossa ja helposti korjattava vika!
        Osta oikea saha, esim husku!


      • suhteellisuuden
        helposti kirjoitti:

        Tämä on yleisesti tiedossa ja helposti korjattava vika!
        Osta oikea saha, esim husku!

        taju hukassa?Moottorisahan bensan kulutuksella ei kyllä konkurssilta pelastuta, tai siihen ajauduta.Sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä!Varsinkaan sellaiselle joka ei käytä sitä työkseen kokopäiväisesti ympäri vuoden!


      • polttaa
        suhteellisuuden kirjoitti:

        taju hukassa?Moottorisahan bensan kulutuksella ei kyllä konkurssilta pelastuta, tai siihen ajauduta.Sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä!Varsinkaan sellaiselle joka ei käytä sitä työkseen kokopäiväisesti ympäri vuoden!

        pensaa 426 g/kWh viimeisen päälle viritettynä. Pensatankki on 0,47 litranen...paljonko lie huskulla viralliset vastaavat lukemat.


      • vastaavat

      • EI KAI PORKANAa
        helposti kirjoitti:

        Tämä on yleisesti tiedossa ja helposti korjattava vika!
        Osta oikea saha, esim husku!

        MIKSIHÄN ammatti metsurit pitävät stiilistä?? Onhan se totta juu et RUDE on käytetyin Mitäs sitä metsään paskaa kantaa.!TUNTEMATTOMASSAKIN oli"jousipyssy jollain".MIKSI EI "pokasaha RAUHANAIKANA otattehan huomioon " EKOLOOKISEN AJATTELU TAVAN " käyttöön.TERÄKETJU -ÖLJYÄHÄN SUAPI EKOA vaan onkos sillä tekoa..KALLISTA se on mieli vaan on levoton jos tulot menee pelkään öljyyn.EI SAA mitään VÖLJYYN eli lakkariin nykysuomen`` RAHAPUSSIIN::


      • kokemusta on
        helposti kirjoitti:

        Tämä on yleisesti tiedossa ja helposti korjattava vika!
        Osta oikea saha, esim husku!

        Jos Husky on muka parempi kuin Stihl niin miksi sitten esim. aina kun tv:ssä näytetään metsureita työssään niin sahana on Stihl 026/260? Ei näy Jonseredeja eikä Husqvarnoja.


      • huskulla
        kokemusta on kirjoitti:

        Jos Husky on muka parempi kuin Stihl niin miksi sitten esim. aina kun tv:ssä näytetään metsureita työssään niin sahana on Stihl 026/260? Ei näy Jonseredeja eikä Husqvarnoja.

        Näin oikaisuna telvisio, lehdet ym. kuvat saha on kyllä husku yleisemmin kuvattu, siihen olen kiinnittänyt itsekkin huomiota, siinä mielessä väittämäsi väärä.
        Itse olen ollut tekemässä opetus videota hakkuu työstä ja erkonomiasta, sahaksi kelpuutettiin vain huskut, myös koululuokille olen pitännyt esitelmiä maastossa, tietyistä syistä sai olla vaan oranssin värisiä sahoja näkyvillä.


      • ei ole
        huskulla kirjoitti:

        Näin oikaisuna telvisio, lehdet ym. kuvat saha on kyllä husku yleisemmin kuvattu, siihen olen kiinnittänyt itsekkin huomiota, siinä mielessä väittämäsi väärä.
        Itse olen ollut tekemässä opetus videota hakkuu työstä ja erkonomiasta, sahaksi kelpuutettiin vain huskut, myös koululuokille olen pitännyt esitelmiä maastossa, tietyistä syistä sai olla vaan oranssin värisiä sahoja näkyvillä.

        tarvinnu muuta kun piirimyyjä on lahjoittanu huussi lippiksen niin sä oot sen jälkeen niin huussimiestä niin huussimiestä että...Jotenkin vaan nousee karvat pystyyn tuollaisista kaiken tietäjien sössötyksistä!Ja yhden totuuden puhujista!


      • huskulla
        ei ole kirjoitti:

        tarvinnu muuta kun piirimyyjä on lahjoittanu huussi lippiksen niin sä oot sen jälkeen niin huussimiestä niin huussimiestä että...Jotenkin vaan nousee karvat pystyyn tuollaisista kaiken tietäjien sössötyksistä!Ja yhden totuuden puhujista!

        On siinä jostain muustakakin kuin pelkästään lippiksestä kysymys. Sen nimi on ponsorointi, jaetaanko lippiksiä kymmenittäin, sahataan liikkeen uudella sahalla, tarjotaa makkarat juomat jne.. ei sillon voi auton tavara tilassa tai maastossa näkyä esim stiilin romua, kaikki pitää olla vimpan päälle jopa metsuri puku uusi ja lukea näkyvästi HUSQGVARNA


      • PONSOROENNISTA
        huskulla kirjoitti:

        On siinä jostain muustakakin kuin pelkästään lippiksestä kysymys. Sen nimi on ponsorointi, jaetaanko lippiksiä kymmenittäin, sahataan liikkeen uudella sahalla, tarjotaa makkarat juomat jne.. ei sillon voi auton tavara tilassa tai maastossa näkyä esim stiilin romua, kaikki pitää olla vimpan päälle jopa metsuri puku uusi ja lukea näkyvästi HUSQGVARNA

        on kysymys.


      • ammattimetsuri

        Olisikohan polttoainetakin koolla lainkaan vaikutusta asiaan ?? Huskin 346 sahassa se on 0.50l ja vastaavasti Sthilin MS260 sahassa 0.46 l.

        Sahaan kummallakin merkillä ammattikäytössä ja Sthilit vievät vähemmän bensaa kuin huskit. Tällä hetkellä kalustossani on neljä sahaa, kaksi kumpaistakin merkkiä, joten en kirjoittele näitä juttuja tuulesta, kuten täällä useilla tuntuu tapana olevan.

        Huskin XP kone on kierrosherkempi kuin sthilin saha ja tämä on karsinnassa parempi sthil. Tämä osaltaan kasvattaa polttoaineen kulutusta.

        Halkopinolla taisi sthil sahuri tehdä enemmän hommia kuin muut.


      • lks
        kokemusta on kirjoitti:

        Jos Husky on muka parempi kuin Stihl niin miksi sitten esim. aina kun tv:ssä näytetään metsureita työssään niin sahana on Stihl 026/260? Ei näy Jonseredeja eikä Husqvarnoja.

        Saman asian olen minäkin kyllä huomannut. Olisiko syynä se että Husqvarna sahojen hinta/laatusuhde on huonompi kuin Stihl-sahojen. Esim. 260 maksaa n. 500e kun 346 xp peräti 900-1000e ! ja Stihl on näistä vieläpä 100 w tehokkaampi. Miksi siis ostaa puolet kalliimpi saha joka on vielä tehottomampikin? Siinä ehkäpä syy miksi Stihl (varsinkin mallit 200 ja 260) on yleisempi ammattimetsureilla.


      • Anonyymi
        kokemusta on kirjoitti:

        Jos Husky on muka parempi kuin Stihl niin miksi sitten esim. aina kun tv:ssä näytetään metsureita työssään niin sahana on Stihl 026/260? Ei näy Jonseredeja eikä Husqvarnoja.

        Kaksivärinen saha näyttää paremmalta telkkarissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksivärinen saha näyttää paremmalta telkkarissa

        Palstakin pysyy pitempään aktiivisena?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksivärinen saha näyttää paremmalta telkkarissa

        Oli korkea aika saada selitys tähänkin 15 vuotta vanhaan mysteeriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli korkea aika saada selitys tähänkin 15 vuotta vanhaan mysteeriin.

        Pyramiitti läppä tästä vielä puuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli korkea aika saada selitys tähänkin 15 vuotta vanhaan mysteeriin.

        Minun 026 on ainakin bensapihi. Ei ole toiminut koko 20 vuoden aikana kunnolla, joten Jonsered on polttanut bensat!


    • Harrastemetsuri

      Tarkistappa ettei vaan polttoaineletku vuoda, minulla on 020 Stihl joka oli myös perso bensalle.
      Aikani ihmettelin kulutusta ja lopulta putki meni niin haperoksi, että tyhjäkäynti katosi.
      Putki oli pikaisesti katsottuna ihan hyvä, mutta kun sitä taivutti, niin se oli täynnä pieniä halkeamia.
      Ikää sahalla ei silloin ollut kuin 2-3 vuotta.
      Nyt on toiminut oikein hyvin ja samanlaisista tapauksista olen kuullut muiltakin.

    • HUPA

      SÄÄTÖ RUUVVI liian auki"Riippuuhan se puun suuruudesta ja oksien määrästä OKSANEN näre kyl vie ainetta .Olisko tankki tullu täytössä vajaaksi.? Väljyytä en usko syyksi sahan merkki ei ole huonoimpia." Huoltohan ne viimekädessä viat korjaa.Onnen päivät edes jos on älä ole huoleton...............

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe