viinini alkaa olla jo loppuun käynyt (1-2 kuplaa per minuutti).. meinasin lapota sen toiseen astiaan, ja lisätä siihen käymisen pysäyttäjä... minulla on lappoamisastiana 30 l muovinen viini sankko, jossa on paikka vesilukolle..
Niin pitääkö minun laittaa vesilukon päälle korkki,vai pitääkö sen saada ilmaa?
kertokaas ammattilaiset..
3
656
Vastaukset
- PellePeloton
Ei vesilukkoa saa korkilla tulpata. Se on sitä varten, että käymiskaasu pääsee ulos, mutta ilma ei pääse sisään.
Kun käyminen on kokonan pysähtynyt, voidaan vesilukko korvata korkilla. Oikeastaan se on parempikin, koska jäähtyessään astia saattaa hörpätä lukosta vedet sisäänsä.
Käymisen pysähtymisen toteamiseksi: Ota esim. tiivis limpsapullo puolilleen viiniä ja säilytä suljettuna keittiön pöydällä muutamia päiviä. Jos avatess "tussahtaa", käy vielä, jos ei tussahda, on pysähtynyt.
Myös viini alkaa yleensä (ei aina) käymisen päätyttyä kirkastua. Vielä käyvä viini eikirkastu.- Käyttäjä
Olen valmistanut viiniä ainakin 10 saavillista, enkä ole käyttänyt vesilukkoa vaan on kierrekorkki ollut saavin päällä , ettei pötökät pääse sisälle. Hyvin on aina onnistunut.
- Nimetön
Käyttäjä kirjoitti:
Olen valmistanut viiniä ainakin 10 saavillista, enkä ole käyttänyt vesilukkoa vaan on kierrekorkki ollut saavin päällä , ettei pötökät pääse sisälle. Hyvin on aina onnistunut.
vesilukko on tarpeen ennen käymistä ja käymisen pysähdyttyä. jos reikä on riittävän pieni ja viini käy koko ajan, ei vesilukko ole pakollinen. suosittelen sen käyttöä. pulputuksen kuunteleminen unettaa mukavasti iltaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172