kertokaas ammattilaiset..

banuel

viinini alkaa olla jo loppuun käynyt (1-2 kuplaa per minuutti).. meinasin lapota sen toiseen astiaan, ja lisätä siihen käymisen pysäyttäjä... minulla on lappoamisastiana 30 l muovinen viini sankko, jossa on paikka vesilukolle..
Niin pitääkö minun laittaa vesilukon päälle korkki,vai pitääkö sen saada ilmaa?

3

715

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PellePeloton

Ei vesilukkoa saa korkilla tulpata. Se on sitä varten, että käymiskaasu pääsee ulos, mutta ilma ei pääse sisään.
      Kun käyminen on kokonan pysähtynyt, voidaan vesilukko korvata korkilla. Oikeastaan se on parempikin, koska jäähtyessään astia saattaa hörpätä lukosta vedet sisäänsä.
      Käymisen pysähtymisen toteamiseksi: Ota esim. tiivis limpsapullo puolilleen viiniä ja säilytä suljettuna keittiön pöydällä muutamia päiviä. Jos avatess "tussahtaa", käy vielä, jos ei tussahda, on pysähtynyt.
      Myös viini alkaa yleensä (ei aina) käymisen päätyttyä kirkastua. Vielä käyvä viini eikirkastu.

• Käyttäjä

Olen valmistanut viiniä ainakin 10 saavillista, enkä ole käyttänyt vesilukkoa vaan on kierrekorkki ollut saavin päällä , ettei pötökät pääse sisälle. Hyvin on aina onnistunut.

• Nimetön
        Käyttäjä kirjoitti:

Olen valmistanut viiniä ainakin 10 saavillista, enkä ole käyttänyt vesilukkoa vaan on kierrekorkki ollut saavin päällä , ettei pötökät pääse sisälle. Hyvin on aina onnistunut.

vesilukko on tarpeen ennen käymistä ja käymisen pysähdyttyä. jos reikä on riittävän pieni ja viini käy koko ajan, ei vesilukko ole pakollinen. suosittelen sen käyttöä. pulputuksen kuunteleminen unettaa mukavasti iltaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      171
      1086
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      65
      886
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      86
      810
    4. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      72
      737
    5. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      46
      683
    6. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      78
      632
    7. Kerro jokin

👻 tarina
      Ikävä
      62
      599
    8. 28
      585
    9. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      35
      575
    10. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      46
      569
    Aihe