Mikäköhän mulla mahtaa olla kun tuo päänahka kutisee niin kauheasti (alkanut noin puoli vuotta sitten) ja hiuksia irtoilee. Hiuksia pestessä ja kammatessa niitä tuntuu tippuvan jo aika paljon. Päänahka vaikuttaa muutenkin ihan punaiselta päälaen alueelta, jotenkin tulehtuneenlta. Hiusten laatu tuntuu muutenkin muuttuneen paljon karheammaksi ja kiharuus muuttunut. Tosi outoa.. Varmaan lääkäriin tästä pitäisi mennä. Osaisiko joku sanoa etukäteen että mikä voisi olla vikana? Liittyykö siis kaljuuntumiseen yleensä päänahan kutina ja paljonko niitä hiuksia päästä lähtee, kun tosiaan alkaa kaljuuntumaan? Kiitos kaikille jotka jaksavat auttaa ! =)
Päänahka kutisee kauheasti ja hiuksia lähtee
55
63754
Vastaukset
- MinäMinä
Itselläni noin 8 vuotta sitten alkoi ohimot kutiamaan ja punoittamaan. Hiukset lähti juuri noilta alueilta parissa vuodessa, mutta sitten tilanne stabiloitui ja on pysynyt samana kuutisen vuotta. Kärsin kutiamisesta ja punoituksesta varmaan vuoden ennenkuin tajusin asille tehdä jotain. Hilseestä useita vuosia koko pään alueella. Lääkkeistä en tuolloin tiennyt mitään. Nyt olen ollut vuoden Gefinalla ihan varmuuden vuoksi ilman mitään sivuvaikutuksia. Lopettaisin heti, jos niitä ilmenisi.
- ainakin
kamala kutina oli oireena jo varmaan puol vuotta ennen kun hiuksia alko irtoon. Kutina loppu myöhemmin kun seinään Gefinan avulla. Eli se on usein lisääntynyt DHT joka aiheuttaa kutinaa. Jos oisin tiennyt sen jo silloin kutinan alkaessa olisi jo tuolloin alotettu finasteridikuuri saattanu pelastaa paljonkin hiuksia jotka alkoivat pudota varmaan puoli vuotta myöhemmin.
- teroniemi
ainakin kirjoitti:
kamala kutina oli oireena jo varmaan puol vuotta ennen kun hiuksia alko irtoon. Kutina loppu myöhemmin kun seinään Gefinan avulla. Eli se on usein lisääntynyt DHT joka aiheuttaa kutinaa. Jos oisin tiennyt sen jo silloin kutinan alkaessa olisi jo tuolloin alotettu finasteridikuuri saattanu pelastaa paljonkin hiuksia jotka alkoivat pudota varmaan puoli vuotta myöhemmin.
Minkä ikäisiä olitte kun kutina alkoi? Itse olen 21 vuotias. Mulla on todettu kyllä hormoneissa häikkää (estrogeenia kai liikaa suhteessa testosteroniin), että voisivatko hormonit myös hiuksiin vaikuttaa kun niiden laatu on niin muuttunut. Olen nyt saanut lääkettä joka estää testosteronin muuttumisen estrogeeniksi, ja sitä olen pari viikkoa vetänyt. Tuntuu lähinnä että kutina ja hiusten irtoaminen pahentunut.
- täti X
teroniemi kirjoitti:
Minkä ikäisiä olitte kun kutina alkoi? Itse olen 21 vuotias. Mulla on todettu kyllä hormoneissa häikkää (estrogeenia kai liikaa suhteessa testosteroniin), että voisivatko hormonit myös hiuksiin vaikuttaa kun niiden laatu on niin muuttunut. Olen nyt saanut lääkettä joka estää testosteronin muuttumisen estrogeeniksi, ja sitä olen pari viikkoa vetänyt. Tuntuu lähinnä että kutina ja hiusten irtoaminen pahentunut.
Varmaan se lisäys testosteronin hyväksi tekeekin lisää miestyyppisen hiustenlähdön oireita. Tiedätkö mistä se johtuu, että sulla on estrogeenia liikaa suhteessa testosteroniin? Tuli vaan mieleeni, että pojilla se on tavallista murrosiän kynnyksellä silloin, jos heillä on siinä iässä ylipainoa. Ja ylipainoonhan voi vaikuttaa. Terv. muutaman pojan äiti
- yyyyyyy
Kutina on miestyypin hiustenlähdön oire, samoin punoitus. Päänahka "vaikuttaa" tulehtuneelta, koska se ON tulehtunut. Juuri tämä tulehdus ne hiukset periaatteessa pois pudottaa.
Toisilla kaljuuntuminen etenee hyvin hitaasti, eikä tulehdus ole yhtä selvästi pinnalla, eikä kutinaa niin paljon esiinny.
Itselläni tulehdus oli aika agressiivinen vuonna 2000... Päänahka kutisi ja punoitti kovasti. Avun tarjosi Gefina. Tosin aloitin käyttämään Nizoral-shampoota samaan aikaan, joten ehkä siitäkin saattoi apua olla.- teroniemi
Ei mulla kyllä liiemmin ylipainoa ole. Lääkärikään ei osannut sanoa mistä näiden hormonien epätasapaino johtuu. Mihinkään kuvauksiin minua ei kuitenkaan lähetetty.
- teroniemi
teroniemi kirjoitti:
Ei mulla kyllä liiemmin ylipainoa ole. Lääkärikään ei osannut sanoa mistä näiden hormonien epätasapaino johtuu. Mihinkään kuvauksiin minua ei kuitenkaan lähetetty.
Niin sellaista viellä, että teillä joilla päänahka kutisi, niin paheniko kutina silloin kun harrastitte liikuntaa? Itselläni ainakin hikoilu saa kutinan hetkellisesti pahenemaan. Samoin jos ei pese hiuksia tarpeeksi tiuhaan.
- tukan
teroniemi kirjoitti:
Niin sellaista viellä, että teillä joilla päänahka kutisi, niin paheniko kutina silloin kun harrastitte liikuntaa? Itselläni ainakin hikoilu saa kutinan hetkellisesti pahenemaan. Samoin jos ei pese hiuksia tarpeeksi tiuhaan.
laimennetulla Linna-shampoolla ja huuhtelen hiukset niin kylmällä vedellä, että pientä kipua tuntuu päänahassa.
Ei ole ollut kutinaa tms. pitkään aikaan.
Olen myös jättänyt pois ruokavaliosta kaikki vehnää sisältävät ruokaaineet.
- täti X
Miestyyppisessä hiustenlähdössä on päänahan kutinaa ja punoitusta, ne on tulehdusoireita. Mutta kuuluuko miestyyppiseen hiustenlähtöön hiusten laadun muuttumista karheammaksi, siitä haluaisin teiltä muilta mielelläni kuulla??? Ja jos hiusten laatu muuttuu, niin liittyykö siihen myös silloin runsaampaa rasvoittumista?? Onko sun hiuspohja herkästi rasvoittuva vai kuiva?
Miestyyppisestä hiustenlähdöstä sanotaan, että se johtuu mieshormoneista, siitä kun entsyymit terästävät testosteronin aktiiviseen muotoonsa DHT:ksi. Se testosteronin muuttuminen DHT:ksi on ihan luonnollista ja tarpeellista, mutta joidenkin päänahassa ja hiustupissa se käynnistää tuollaisen ylireagoinnin (joka saattaa olla itseasiassa liikakasvua). Se Gefina, josta tässä on puhuttu, vähentää tätä DHT:ksi terävöitymistä.
Ainakin sun täytyy saada se tulehdus kuriin ja myös pysymään kurissa. Kaikki tulehdukset on nimittäin haitallisia verisuonten terveydelle, ne kovettaa kolesterolia verisuonten seinämiin. Lääkäri yleensä neuvoo käyttämään kaksi viikkoa kortisoniliuosta, yleensä hän määrää aika vahvan liuoksen, jossa on mukana jotain desinfioivaa. Mutta joku muukin ratkaisu siihen täytyy löytyä, koska kortisoni ei koskaan voi olla muuta kuin väliaikainen ratkaisu ja ongelma taas on aika pysyvä! Jos löytää hyvän muun ratkaisun, niin ehkä kortisonia ei tarvitakaan!
Monet täällä suosittelee Nizoral shampoota. Toiset suosittelevat Tukkacuren hapanhoitoja ja shampoita. Mun mielestä hiki ja lika pitää aina huuhtoa pois, pelkkä vesikin sen tekee. Jos karttaa puhdistusta, niin ongelma pahenee. Minä olen huomannut jokapäiväisessä hiustenpesussa ongelmaksi sen, että shampoot on liian peseviä, ne pesevät pois ihon happaman suojakerroksen ja jättävät päänahan alttiiksi bakteereille. Siksi laimennan aina shampoon ja lisään shampooliuoksen joukkoon vielä tilkan omenaviinietikkaa neutraloimaan sitä shampoon saippuaa, ja pesen joka päivä.
Luulen, että ihon happamuus hillitsee sitä entsyymiä, joka terästää testosteronia. Muita hapanhoitoja ovat huuhtelu viimeiseksi vedellä, jossa on joukossa omenviinietikkaa (muut etikat on liian happamia) tai Molkosan herajuomaa (luontaistuotekaupoista), vaaleahiuksiset voivat ehkä kokeilla myös sitruunan mehua (se ei ole mulla toiminut oikein hyvin). Täällä on suositeltu myös kookosrasvaa, mutta minusta tuntuu, että se on tarkoitettu hyvin kuivaan päänahkaan, joka ei tuota omaa talia ainakaan liikaa. Mun päänahka on hyvin rasvoittuva ja olen ymmärtänyt, että se on tavallista miestyyppisessä hiustenlähdössä (nimestään huolimatta naisillakin voi siis olla tätä samantapaista hiustenlähtöä!). Toisaalta tää oma rasva on aina antanut mun tukkaan myös kiiltoa ja pehmeyttä.
Oikeat ratkaisut löytyvät kokeilemalla. Paljon on tullut tehtyä turhiakin kokeiluja, tähän ongelmaan yksi myy yhtä, toinen toista. Kannattaa ottaa asioista selvää ja miettiä omalla järjellä.- olen käyttänyt
apteekissa myytävää Sebamed-shampoota. Siinä ph on muistaakseni jotain 5,5. Vähän tyyristä kyllä, mutta itselläni ei kulu paljoa kun olen mies ja pidän aika lyhyttä hiusmallia.
Joka päivä tosin täytyy pestä, hiukset rasvoittuvat tosi herkästi, mutta on pitänyt päänahan suht hyvässä kunnossa. - DHT-hormoni
kuitenkaan ole välttämätöntä hiusten kasvulle?
Onhan useimpien miesten hiusten kasvu parhaimmillaan ennen murrosikää, jolloin vasta alkavat testosteronin ja sen johdannaisen DHT:n aiheuttamat myllerrykset elimistössä.
Itse asiassa taitaa olla niin, ettei alle murrosikäisillä pojilla ole lainkaan DHT:tä elimistössä? - täti X
DHT-hormoni kirjoitti:
kuitenkaan ole välttämätöntä hiusten kasvulle?
Onhan useimpien miesten hiusten kasvu parhaimmillaan ennen murrosikää, jolloin vasta alkavat testosteronin ja sen johdannaisen DHT:n aiheuttamat myllerrykset elimistössä.
Itse asiassa taitaa olla niin, ettei alle murrosikäisillä pojilla ole lainkaan DHT:tä elimistössä?Ehkä se DHT tulee mukaan kuvioihin vasta kun testosteronimäärä alkaa alentua, se tulee sitä pikkuhiljaa vähenevää määrää terävöittämään? Pelkkä arvaus!
Ja toinen arvaus: voihan olla, että ihon ph on nuorena erilainen kuin vanhemmalla iällä. Ehkä naisten ja lasten iho on happamampi kuin aikuisten miesten, eikä se entsyymi siksi pääse naisissa ja nuorissa pojissa muodostamaan testosteronista DHT:tä. Epäilen että naisllakin ph muuttuu emäksisempään suuntaan vanhemmiten.
Tai sitten ei! Jos joku tietää tästä asiasta (ihon ph:sta naisilla ja miehillä ja eri ikäisillä ihmisillä) niin olisin kiinnostunut kuulemaan.
Finnejä kyllä tulee eniten murrosiässä ja sitäkin sanotaan hormonien (testosteronin ja estrogeenin) tekosiksi. Ehkä siinä vaikuttaa eri entsyymi, tai ei ainakaan DHT? - sanoa,
että jos kokeilee happamia aineita hiustenhoitoon, niin silloin on erityisesti varottava silmiä. Happamat aineet voi tulehduttaa silmän, esim. omenaviinietikka ei läpäisisi sitä silmäärsytys eläinkoetta, joka tehdään kaninsilmiin!
- apteekista
Nizoral tai Ketoconatzol-shampoo
- täti X
Mulle tulee myös ajoittain näppylöitä päänahkaan. Ne on hiustuppeja, joissa on tulehdus.
Hiuksia mulla ei enää lähde, mun hiustenlähtö johtui liiallisesta insuliinista, joka taas johtui ylipainosta ja hiustenlähtö loppui, kun sain painoni normaaliksi ja elämäntavat sellaisiksi kuin aikuisiän diabeetekseen taipuvalle sopii.
Mutta noi päänahan ongelmat mulla on. Näppyjä ei tule enää niin paljon kuin silloin, kun pesin harvemmin.
Näppyihin auttoi oikein hyvin lääkärin määräämä kortisoniliuos, jossa oli desinfiointiainetta joukossa. Muuten kortisonissa ei ole paljon kehumista, se ohentaa ihoa ja kesällä täytyy iho suojata auringolta, jos käyttää kortisonia, koska se voi tehdä maksaläiskiä.
Kun lääkärin määräämä liuos loppui laitoin näppyihin tavallista hydrokortisonia, sekin auttoi, mutta ei läheskään yhtä tehokkaasti.
Nykyään mulla on kotona kaikkeen desinfiointiin vetyperoksidi. Aluksi laiton sitä vanupuikolla tarkasti vain just näppyyn. Auttoi sekin, mutta ei kovin tehokkaasti.
Mutta nyt viimeksi, kun mulla oli oikein ärtynyt iso hiustuppi (siitä kasvaa monta hiusta) ja olin kestänyt sitä jo monta päivää (se ärtyi ehkä erityisesti mun kookosrasvakokeiluista) niin päätin kokeilla vetyperoksidia vähän reilummin. Laimennan aina mun vetyperoksidin, se on kuusi prosenttista (ostin netistä, apteekista saa 3 prosenttista) ja laimennan suhteessa 1:4. Kastoin siihen pumpulitukon ja taputtelin sillä päänahkaa näpyn alueelta vähän laajemminkin ja kastoin taas pumpulin uudelleen ja uudelleen taputtelin. Annoin hetken vaikuttaa ja menin sitten suihkuun ja huuhdoin tukan. Ja Voila! mulla ei moneen päivään tuntunut sillä alueella minkäänlaista kutinaa tai ärsytystä.
Eli ilmeisesti desinfionti auttaa niihin näppyihin. Nythän vetyperoksidista puhutaan paljon pahaa hiusten käsittelyjen yhteydessä. Mä en huomannut mitään haittaa noin laimealla liuoksella. Jos joku tietää tästä asiasta enemmän, niin kuulisin mielelläni! Silmiin tätäkään ainetta ei saa päästää!!!- Pappa Muumi
Hauskaa että sinäkin olet löytänyt vetyperoksidin, mulla apu tuli hajuongelmaan kun suihkutin pumppupukkosta 3% peroksidia kainaloon. eipä märät kainalot haisseet moneen päivään. :)
- frissa
Suosittelisin teitä kokeilemaan ihan suomalaista sarjaa BioBotanical shampoo ja seerum joka on kehitetty hiusten lähtöön ja hiuspohjan ongelmiin.Niitä valmistaa Sim Finland oy joka sijaitsee Tampereen kupeessa.Heiltä myös sarja 4system jossa on erilaisia shampoita ja hoitoja erilaisiin ongelmiin.Tuotteet eivät sisällä väri tai hajusteaineita ja ovat myös allergia ja astmaliiton suosittelemia.Osaa näistä tuotteista saa apteekista mutta halvemmaksi tulee ostaa parturista.Voin suositella lämpimästi tätä sarjaa koska siitä on todella hyviä tuloksia tullut.
Pitkäjännitteisyyttä nämä asiat aina vaativat ja hyviä hermoja.
Lisäksi suosittelen tarkistamaan saako ravinnosta kaikki tarvittavat hivenaineet ja vitamiinit...voi pyytää esim omalta lääkäriltä verikoetta mistä vähän näkee onko puutteita...Tsemppiä kaikille asian kanssa painiville!!!- mutta, mutta
niissä on kyllä paljon sellaisia raaka-aineita jotka saattavat aiheuttaa reaktioita iholla, päänahassa.
- frissa
mutta, mutta kirjoitti:
niissä on kyllä paljon sellaisia raaka-aineita jotka saattavat aiheuttaa reaktioita iholla, päänahassa.
olisin kyllä aika eri mieltä Simin aineista koska kerran suurin osa allergikoista voi niitä käyttää ja ne on allergia ja astmaliiton kanssa yhteistyössä tehtyjä.Ne joille tulee niistä oireita kärsii sitten jo pahemmista allergioista.Niissä ei ole edes säilöntäaineita.Joten...paljon turvallisempia ne on kuin Nitzoral joka kuivattaa suurimmalle osalla päänahan entuudestaan.
Suosittelen myös Vitality´s sarjaa päänahan ongelmiin.Italialainen tuote jonka on tricologit kehittäneet.Siellä on hiusten ja päänahan tutkimus valovuosia edellä meitä.Sarjaan löytyy erilaiset ampullit,shampoot ja hoitoaineet.Ja he antavat myös erilaisia hoitoja päänahkaan.Kyselkää partureiltanne vinkkejä asiaan.Suurin osa yleislekureista ei ole niin perehtyneitä näihin juttuihin vaan se pitää sit melkein olla ihotautipuolelta joku....Mutta noihin aineisiin;mielipiteitä on monta ja eri jutut on auttaneet eri ihmisiä joten suoralta kädeltä ei voi tyrmätä mitään..
- tukka
Mulla lähti ongelmat tukan hapanhoito ja syväpuhdistusaineella. Tein hoitoja pari viikkoa kotona ja sen jälkeen oon tehnyt kerran viikossa ja pää on pysynyt kunnossa. Ens viikolla meinaan jättää hoidon väliin niin näen pystynkö pidentää hoitovälejä.
- Teroniemi
Nonii, nyt olen ehtinyt ihotautilääkärissä käydä. Hänen diagnoosinsa oli, että mulla on seborrooinen ihottuma. Ihottumaa oli myös poskissa. Lääkkeeksi määrättiin jotain Locoid liuosta noin viikon ajaksi ja haen ne heti huomenna. Sen lisäksi lääkäri suositteli hankkimaan hapanta sebamed shampoota.
Onko kenelläkään muulla todettu samaa ihottumaa? Olisi nimittäin kiva kuulla kokemuksia muilta. Lääkärin mukaan päänahan tulehdus tiputtaa niitä hiuksia, ja sen pitäisi vähentyä hoidon jälkeen. Itse kuitenkin olen huomannut hiusten harventumisen ohimoilla, ja tästä huomautinkin lääkärille. Hän tosin kertoi että sille asialle ei voi tehdä mitään, ja että ohimoiden hiusten harvuus/tiheys vaihtelee ihmisellä vuodesta toiseen, eikä hänen mielestä ollut mitään syytä määrätä hiustenlähtö lääkettä. Minua kuitenkin pelottaa että tämä johtaa viellä pahemmin karkaavaan hiusrajaan... Otsaltani ei mielestäni hiuksia ole kuitenkaan lähtenyt (ainakaa viellä, eikä kai niin hirveästi päälaeltakaan). Ärsyttää vaan kun en tiedä mihin tämä tilanne johtaa.. - jaska^
Teroniemi kirjoitti:
Nonii, nyt olen ehtinyt ihotautilääkärissä käydä. Hänen diagnoosinsa oli, että mulla on seborrooinen ihottuma. Ihottumaa oli myös poskissa. Lääkkeeksi määrättiin jotain Locoid liuosta noin viikon ajaksi ja haen ne heti huomenna. Sen lisäksi lääkäri suositteli hankkimaan hapanta sebamed shampoota.
Onko kenelläkään muulla todettu samaa ihottumaa? Olisi nimittäin kiva kuulla kokemuksia muilta. Lääkärin mukaan päänahan tulehdus tiputtaa niitä hiuksia, ja sen pitäisi vähentyä hoidon jälkeen. Itse kuitenkin olen huomannut hiusten harventumisen ohimoilla, ja tästä huomautinkin lääkärille. Hän tosin kertoi että sille asialle ei voi tehdä mitään, ja että ohimoiden hiusten harvuus/tiheys vaihtelee ihmisellä vuodesta toiseen, eikä hänen mielestä ollut mitään syytä määrätä hiustenlähtö lääkettä. Minua kuitenkin pelottaa että tämä johtaa viellä pahemmin karkaavaan hiusrajaan... Otsaltani ei mielestäni hiuksia ole kuitenkaan lähtenyt (ainakaa viellä, eikä kai niin hirveästi päälaeltakaan). Ärsyttää vaan kun en tiedä mihin tämä tilanne johtaa..Moi
Minulla myös todettiin tämä seborrooinen ihottoma kun kävin ihotautilääkärissä kolmisen kuukautta sitten. Lääkkeeksi myös määrättiin tätä Locoid liuosta ja suositeltiin Nizoral shampoota. Minulla on hiukset harventuneet joka puolelta päästä, mutta ainoastaan ohimoilta häiritsevästi. Onko sinulla suvussa nuorena kaljuuntuneita? Kaljuuntuvillahan on yleistä nämä kaikenlaiset oireet päänahassa käsitykseni mukaan. Minä aloitin gefina lääkityksen myös kaljuuntumiseen. Tulokset nyt kolmen kuukauden jäkeen ovat hyvät. Ihottuma on poissa, hiukset ovat vahvistuneet ja hiusraja on palaamassa takaisin päin. Onko sinulla ollut merkittävää stressiä? Itselläni on ollut, ja olen myös käyttänyt mielialalääkkeitä, niilläkin saattaa olla jotain vaikutusta kenties. Jos olisin sinä niin aloittaisin finasteridi lääkityksen varmuuden vuoksi pyytämällä gefina-reseptiä. Sillähän ainakin jäljellä olevat hiukset voidaan saada pysymään. Nimittäin sinua saattaa sitten jälkeen päin harmittaa, jos kaljuuntuminen vaikka kiihtyykin lyhyessä ajassa.
Näkemiin ja iloista kesää :) - Tertsi
jaska^ kirjoitti:
Moi
Minulla myös todettiin tämä seborrooinen ihottoma kun kävin ihotautilääkärissä kolmisen kuukautta sitten. Lääkkeeksi myös määrättiin tätä Locoid liuosta ja suositeltiin Nizoral shampoota. Minulla on hiukset harventuneet joka puolelta päästä, mutta ainoastaan ohimoilta häiritsevästi. Onko sinulla suvussa nuorena kaljuuntuneita? Kaljuuntuvillahan on yleistä nämä kaikenlaiset oireet päänahassa käsitykseni mukaan. Minä aloitin gefina lääkityksen myös kaljuuntumiseen. Tulokset nyt kolmen kuukauden jäkeen ovat hyvät. Ihottuma on poissa, hiukset ovat vahvistuneet ja hiusraja on palaamassa takaisin päin. Onko sinulla ollut merkittävää stressiä? Itselläni on ollut, ja olen myös käyttänyt mielialalääkkeitä, niilläkin saattaa olla jotain vaikutusta kenties. Jos olisin sinä niin aloittaisin finasteridi lääkityksen varmuuden vuoksi pyytämällä gefina-reseptiä. Sillähän ainakin jäljellä olevat hiukset voidaan saada pysymään. Nimittäin sinua saattaa sitten jälkeen päin harmittaa, jos kaljuuntuminen vaikka kiihtyykin lyhyessä ajassa.
Näkemiin ja iloista kesää :)Mulla oli sama juttu. Noi aineet auttaa hetkeksi, mutta ne ongelmat palaa takaisin. Kävin sitten tukkacuren hiustutkimuksessa ja sen jälkeen heidän hoitoja. Jonka jälkeen ole käyttänyt vain tukka tuotteita ja onkelmia ei ole tullut. Niiden aineet on jotenkin erikoisia, joka tekee ne sellaiseksi että iho voi hyvin.
- Teroniemi
jaska^ kirjoitti:
Moi
Näkemiin ja iloista kesää :)Kiitos vastauksista Jaska^lle ja muille !
Isän puolella ei ole kaljuuntumista, mutta mun äidin veljillä on. Periytyykö tämä sitten myös äidin kautta..? Mulle lääkäri ei määrännyt nizoral shampoota, tai mitään muutakaan sienilääkettä. Tämä on mielestäni tosi outoa, koska se locoid liuos on hydrokortisonia, joka vain lievittää noita oireita eikä hoida syytä mitenkään. Eli tässä jäi se syy kokonaan hoitamatta. Pitäisiköhän sitä nitsoralia sitten myös lisäksi hommata? Aiheuttaako gefina muuten rintojen turpoamista eli gynekomastiaa? Itselläni on nimittäin tähän taipumusta vaikken ylipainoinen olekaan.
Niin, stressistä viellä. Että sitä kyllä on aika paljon, ja täytyy sanoa että nämä hiusongelmat eivät ainakaan vähennä sitä =D Mutta mä olen kyllä ollut aina stressaavaa tyyppiä, että ei tuon suhteen viimeaikoina mitään suurta muutosta ole tapahtunut. - KISSU
Teroniemi kirjoitti:
Kiitos vastauksista Jaska^lle ja muille !
Isän puolella ei ole kaljuuntumista, mutta mun äidin veljillä on. Periytyykö tämä sitten myös äidin kautta..? Mulle lääkäri ei määrännyt nizoral shampoota, tai mitään muutakaan sienilääkettä. Tämä on mielestäni tosi outoa, koska se locoid liuos on hydrokortisonia, joka vain lievittää noita oireita eikä hoida syytä mitenkään. Eli tässä jäi se syy kokonaan hoitamatta. Pitäisiköhän sitä nitsoralia sitten myös lisäksi hommata? Aiheuttaako gefina muuten rintojen turpoamista eli gynekomastiaa? Itselläni on nimittäin tähän taipumusta vaikken ylipainoinen olekaan.
Niin, stressistä viellä. Että sitä kyllä on aika paljon, ja täytyy sanoa että nämä hiusongelmat eivät ainakaan vähennä sitä =D Mutta mä olen kyllä ollut aina stressaavaa tyyppiä, että ei tuon suhteen viimeaikoina mitään suurta muutosta ole tapahtunut.IHANAA ETTÄ ON TUKKACURE ,JA NIIDEN TUOTTEET:):)))
- ^^^^
KISSU kirjoitti:
IHANAA ETTÄ ON TUKKACURE ,JA NIIDEN TUOTTEET:):)))
^Tukkacuren tuotteet ovat kuulemma hyviä, itseäni kiinnostaisi kokeilla lievästi tukehtuneelle päänahalle hapanhoitoa.
Tukkacuren hapanhoito kuulemma sopii myös seborreasta kärsiville. Mutta jos et ole valmis maksamaan tuosta hapanhoidosta 21e niin voit ostaa luontaistuote kaupoista (itse löysin tarjoustalostakin) molkosania.
- naputin
Minulla sama vaiva, kutina ,hiustenlähtö ja päänahan joillain alueilla märkiviä kohtia.Lääkärillä käyty.totesi ,että tulehdus johtaa hiusten lähtöön... ihotautilääkärillekkin on jo aika varattuna.Pahinta on se ettei tiedä mihin tämä johtaa.Olisi inhottavaa olla kaljuna 20 v.joiltakin vivuilta luin että pitää ottaa peukalon ja etusormen 2 cm väliin hiuksia ja vetää kevyesti.jos hiuksia lähtee alle viisi hiustenlähtö on normaalia, jos yli on hiustenlähtö on huomattavaa.....Apuaaa...on se kumma kun tuntuu olevan asian kanssa omillaan.Lääkärissäkin tuntui siltä että vaivaani vähätellään...kun itse tietää ettei sitä turhaan asian takia juosta lääkärillä , toivottavasti saat apua ongelmaasi.
- Hiuspohja
Suosittelen käymään HiusAkatemia-liikkeessä,ennen lääkäriin menoa...saattaa tulla edukkaammaksi ja täsmähoito löytyä...ilman vahvoja lääkkeitä!!!! Niitä on eripuolilla suomenvaltakuntaa!!! Ovat erikoistuneen nimenomaan hiuspohjan ongelmiin/hiustenlähtöongelmiin sekä niihin liittyviin hoitoihin
- mies-34v
Suosittelen menemään suoraan lääkäriin ja kiertämään Hiusakatemian mahdollisimman kaukaa. Tältäkin palstalta löytyy kymmeniä viestiketjuja jossa Hiusakatemian kusettamat ihmiset harmittelevat kadonneiden rahojensa perään.
Mikähän sieltä päästä Hiusakatemiassa löytyy... oisko se.... talipunkki? Ja sitten sitä lähdetään karkoittamaan hirveällä tohinalla ja ihmetellään kun ei kalliiden "hoitojen" jälkeen hiukset ole kasvaneetkaan takaisin. - LILLUKKA 43
mies-34v kirjoitti:
Suosittelen menemään suoraan lääkäriin ja kiertämään Hiusakatemian mahdollisimman kaukaa. Tältäkin palstalta löytyy kymmeniä viestiketjuja jossa Hiusakatemian kusettamat ihmiset harmittelevat kadonneiden rahojensa perään.
Mikähän sieltä päästä Hiusakatemiassa löytyy... oisko se.... talipunkki? Ja sitten sitä lähdetään karkoittamaan hirveällä tohinalla ja ihmetellään kun ei kalliiden "hoitojen" jälkeen hiukset ole kasvaneetkaan takaisin.Olen samaa mieltä Hiusakateemiasta. Kävin itsekin siellä,talipunkkeja löytyi hiusjuurista ja alkoi hapanhoito useita kertoja ja sen jälkeen punkkimöniä päähän, seuraavana päivänä koko päänahka ja osta ja kasvoista johon oli ainetta joutunut oli punaisena, turvoksissa ja KOVA kutina. Soitin akatemiaan ja kysyin mitä ainette he olivat laittaneet päähäni, selville sain nimen jota apteekista myydään koirien,kissojen punkkien häätön. RAHAT MENI, APUA EN SAANUT!!
- mää turust 83
mies-34v kirjoitti:
Mikähän sieltä päästä Hiusakatemiassa löytyy... oisko se.... talipunkki? Ja sitten sitä lähdetään karkoittamaan hirveällä tohinalla ja ihmetellään kun ei kalliiden "hoitojen" jälkeen hiukset ole kasvaneetkaan takaisin.samaa mieltä.. pelkkää rahastusta ja höynäytystä.. onneks en mennykkää halpaan ja se parturi ei sitten tykännykkää musta... töykeä ku en suostunu hoitoihin ja ostamaan kalliita tuotteita.. lääkärissä selvisin n.30 e..sillä sain lääkkeet.
- käytössä2
Kuvaamalla päänahan voi selvitä syy.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26227~r.34774240
USB 2.0 Pen Style 40X Digital Microscope/Endoscope with 8-LED Illumination
Price: $69.10 EUR 50.92 (for reference)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.54177~r.34774240
USB 2.0 300KP CMOS Waterproof Probe Format Endoscope Camera (2M-Length)
Price: $39.30 EUR 28.96 (for reference) - :)
Minulla oli yli viisi vuotta kutinaa ja verisiä märkiviä finnejä päänahassa alueilla jossa pää osuu tyynyyn. Hiukset ohenivat voimakkaasti. Kolmesti kävin lääkärillä näyttämässä, yksityisellä ihotautilääkärillä ja yleislääkäreillä. Bakteeriviljelys oli tulokseton. Nizoral ei auttanut, NIX-shampoo ei auttanut, hydrokortisoli ei auttanut. Kerran antibioottikuurin aikana kaikki oireet hävisivät mutta ongelma palautui hiljalleen kuurin jälkeen. Tästä päättelin että sen täytyy olla bakteeripohjainen. Kokeilin huvikseni käyttäää Lidl:n 2e anti-bakteerista käsihuuhdetta (nestesaippua pullo) shampoona. Voila, hyvin toimi :) :) :)
- dftdt
Ilmaiset postikulut 17.8 asti.
Now until Wednesday, August 17th, take advantage of our Free-International-Airmail for orders with a value of $40.00 or more.
This shipping method is limited to packages that weigh 4 pounds (1814 grams) or less and have a value of $80.00 or less.
iHerb ensitilaajan alennuskoodi SEP790
http://www.iherb.com/?rcode=SEP790 - 77
Taas ilmanen airmail syyskuun loppuun asti.
Dear International iHerb Shopper,
We have further reduced our shipping rates through the end of September 2011.
DHL International (where available)
Up to 90% off published rates -- starting as low as $8.00!
Our regular low rates start at $12.00.
International Air Mail (where available):
Zero cost for orders over $40.00 -- our regular low rate is a flat $4.00.
Please note that this shipping method is only available for orders up to 4 pounds (1814 grams), with a maximum value of $80.00.
Tästä linkistä 5$ alennus uudelle asiakkaalle.
http://www.iherb.com/?rcode=SEP790 - 1
Dear iHerb International Customer,
You asked. We listened. DHL shipping rates are now even lower.
Order $80 or more and the rates go down further (as much as 92% lower than published rates).
http://www.iherb.com/Madre-Labs/?rcode=SEP790 - maria_25
Hei,olen kohta 60 kymppinen ja olen saanut pitää paksun hyvän tukan .Pesen laimennetulla lastenshampoolla tukkani kerran viikossa ja se riittää.Käytän hoitoaineena kananmunan keltuaista.Toimii hyvin.Tukkani kiiltää ja voi hyvin.,samoin päänahkani.
- nainen täällä
No onneksi olkoon. Lastenshampoolla ja keltuaisella ei kuitenkaan ole osaa eikä arpaa asiassa. Ne eivät blokkaa dehydrotestosteronia. Hyvä tukkasi on pelkkä sattuma, elämä kun on epäreilua.
Käsitellyille hiuksille lastenshampoo on emäksisenä haitallista. - Pitäiskö kokeilla?
Onko kukaan muu kokeillut tuota, muutamaa postausta taaksepäin mainittua, Lidlin anti-bakteerista käsihuuhdetta pesuaineena ja päässyt päänahan tulehduksesta eroon? Tuntuu siltä, että on tullut kokeiltua tuloksetta jo kaikki muut konstit taudin selättämiseen.
- 11
Madre Labsilla isot alennukset käynnissä.
http://www.iherb.com/Madre-Labs/?rcode=SEP790 - turkulainen 0098
mää voin kertoo et menkää ensin lääkäriin näyttää jos on päänahassa ongelmia.. pääsettä todella paljon halvemmalla,kun ja jos tehdään se päänahan tutkimus. mua hiukan höynäytettii turussa nimeltä mainitsemattomassa paikassa.. esim.. mul on päänahaka huonos kunnos ja menin näyttää..ns vähän pakotettiin tutkimukseen maksaa n.130 plus sit hoidot n.60 plus muuta päälle.. ja näytettiin et kannattaa tätä tuotet ostaa jne..ne oli todella kalliita..ostin yhden ja se oli ihan turhaa ,kun sitten netistä luin sen käyttötarkoitusta.. jotai pillereitäkin tyrkittivät..maklsovat 35e ja olisivat iha turhia olleet.yksi heistä katsoi..juu ei tääl mitään oo oikeen tule tutkimuksiin en muuten voi sanoa! ja mulla oli päässä näppylöitä..punotusta..hilsettä.hiuksia lähtee ja paljon..juu ei täällä mitää oikeen oo tutkimuksiin pitää tulla! menin ihan lääkäriin ja oli oli tulehdus..et selvisin n.30eurolla jonkun monen sadan euron siasta..siis täh... repivät turhaan rahaa ja minusta oli töykeä nainenkin vielä...
- 11
Dear International iHerb Customer,
All the very best in this New Year!
We want to show our appreciation for your support by finding new ways to offer you a better overall value: whether it be faster, less expensive shipping methods, a broader selection of brand name products, or a speedier, more functional web site to save you both money & time when re-ordering.
This being said, we are happy to announce that International Air Mail, where available, is now a flat $4.00 for orders over $40.00.
Please note that this shipping method is only available for orders up to 4 pounds (1814 grams), with a maximum value of $80.00.
Also note that orders of $60.00 or more will receive a minimum 5% online discount.
Take advantage of these great deals, and order all your supplements, bath & beauty, grocery and baby products from iHerb.
Let others know about us, sharing your coupon code of SEP790, and they will get an extra $5.00 discount on their 1st order.
Or, you may forward them any of the following web links containing your coupon code -- saving them the trouble of entering your code manually.
Supplements:
Bone Formulas, Calcium, Fish Oil, Calcium...
http://www.iherb.com/Supplements?rcode=SEP790
Bath and Beauty:
Shampoos, Conditioners, Deodorants, Creams...
http://www.iherb.com/Bath-Beauty?rcode=SEP790
Groceries:
Coffee, Tea, Cocoa, Meal Replacement...
http://www.iherb.com/Food-Grocery-Items/C?rcode=SEP790
Sports:
Amino Acids, Proteins...
http://www.iherb.com/sports-fitness-athletic?rcode=SEP790
Children and Babies: Diapering, Feeding, Oral Care...
http://www.iherb.com/Children-s-Health?rcode=SEP790
Pets:
Cats, Dogs, Birds...
http://www.iherb.com/Pets?rcode=SEP790
http://www.iherb.com/Madre-Labs/?rcode=SEP790 - ge?
Olisiko kilpirauhasen vajaatoiminta tai pälvikalju
- Vaihteeksi
luontaistuotespammailijoita.
- Kutina loppu
Itse olen saanut kutiavaan päänahkaan avun Humektan perusvoiteesta. Tuntuu ehkä oudolta, mutta pesen myös hiukseni sillä. Kovin likaisia hiuksia ei voiteella saa puhtaaksi. Pesen joka kolmas tai neljäs päivä tukkani. Itselläni ei ole hilsettä ollut, mutta punoittava päänahka joka on nyt voidepesun jäljiltä rauhoittunut. Tuttavamme on kärsinyt hilseilystä ja saanut myös perusvoiteesta avun siihen. Kannattaa kokeilla, ja jos ei ole apua niin se on sitten siinä.
- jjm.
Hei! MA-Hiusvesi auttanut mulla .
- Äidin huoli
Meillä näiden ongelmien kanssa kamppaillaan 10 vuotiaan pojan kanssa. Hiuksia jo lähtenyt todella isolta alueelta ja koko ajan alue kasvaa. Sientä ei löytynyt viljelyssä ja verikoe ok eli kilpirauhasen vajaatoiminta suljettu pois. Pälvikaljua epäilty ja nyt ootellaan pääsyä ihotautilääkärille. Tosi raastavaa näin nuoren kanssa. Onni on, että uusia hiuksia on kasvamassa
- Vierailija11
Minullakin päänahka kutisi hirveästi, kunnes muistin hyvän keinon. Laimennan shampoot puoli vettä ja puolet pesuainetta, siis laimenna. Minä käytän aivan normaalin erittäin hieno suomalainen shampoo, kun lainensin puole vettä ja toise pesuainetta kutina loppui siihen. Shampoot on liian voimakkaita suoraan hiuksille, siitä on ollut ajat sitten kirjoituksia, että shampoot pitää laimentaa.
- vierailija11
Anteeksi tuli vähän kirjoitus virheitä, mutta kyllä asian saa selville.
- intiaanipäälikö
Syynä päänahan kutinaan on nizoral shampoon käyttö,.
- Vierailija11
Minullakin sama ongelma, laimesin pesuaineet puolet ja puolet vettä. Lisäksi ostin tavaratalosta alle viiden euron Hellä Hoitava pesuneste sopii ihon pesuun ja hiusten. Olen sitä nyt käyttänyt vartalon pesuun ja hiusten pesuun, enään ei kutinasta tietoakaan. Nimeltään Lakto Line ph arvo 4.5. Silloin kun käytän hiuslakkaa niin vähän kutiaa, olen aika allerginen mutta tämä lopetti myös ihon kutinan. Kannattaa kokeilla on hajuton ja halpa tuote.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192198Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632