Edessä olisi valinta seuraavien järjestelmien väliltä:
1) Thermian Diplomat D10TWS maalämpöpumppu, 175m lämpökaivo ja Thermofloorin lattialämmitysjärjestelmä vesikiertoiseen lattialämmitykseen.
2) Geopron GS-90 maalämpöpumppu, 175m lämpökaivo ja Wehofloorin lattialämmitysjärjestelmä.
Paketit melkein samanhintaisia asennuksineen kaikkineen samalle viivalle vedettynä. Kumpaa suosittelisitte?
Geopron tapauksessa SH-9 pumppu erillisellä varaajallakin on vaihtoehtona, mutta lisähinnan hyöty arveluttaa (perheessä kolme lasta, ei ammetta talossa).
Kohde eteläsuomessa.
Kommentteja?
Thermia vs Geopro
11
10835
Vastaukset
- thermian
Tuo geopro ei ole mikään kukkanen tekniikkansa puolesta. Siinä on sopivasti yhdistetty LÄ:n ja Ruotsalaispumppujen huonot ominaisuudet samaan pakettiin. Pitäisi tietysti tietää kohteen koko että pystyisi tarkemmin sanomaan. Et kai ota tarjousta avaimet käteen toimituksena? Siitä maksat yleensä 2000-3000 euroa extraa...lue maalämpöfoorumia.
- Maalämpöäharkitseva
Miten tai misä siinä sitten voi/on järkevää säästää jos ei ota avaimet käteen pakettia?
Itse olen ymmärtänyt ettei siinä juurikaan itselle jää työtä kuin kanaalin vetäminen sokkellin alta tekniseen tms. tilaan..
- tietysti
jos kerra hinnat ovat samalla tasolla, noista kahdesta Geopro, (tai sitten jopa joku muu kotimainen vaihtoehto). Ihan asiallisia laitteitahan tuodaan mm. saksatakin, mutta jos ajattelet vaikka palveluiden nopeutta ja laatua ovat ne suomalaisilla valmistajilla varmuudella kunnossa. Teknisiin eroihin oletkin jo varmaan perehtynyt.
- jos sittenkin
Suosittelen Geopro 90 ja jos sitten joskus tuleekin sellainen ammeen tarve, niin SH-9 ja varaajaksi SHB 500.
Lattialämmitykset ei kumpaakaan noista vaan Greenline plussa, säädettävyys ja jakotukki markkinoiden parhaat.- edelliseen
Yritän siis epätoivon vimmalla mainostaa Greentexin romuja kun kauppa käy niin huonosti. Muualata saa yleensä tuhansia euroja halvemman tarjouksen.
sama
- hehe...
vastustaja kirjoitti:
http://www.saunalahti.fi/~kaivo/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=idThermia;action=display;num=1144152675
aika paha :)
ei oo geopro eikä thermia hyvä ... nyt täytyy hankkia joku muu
- ostin
Meillä on Geopro maalämpöpumppu ja olen erittäin onnellinen että ostin sen piste.
- kuulla
"Meillä on Geopro maalämpöpumppu ja olen erittäin onnellinen että ostin sen piste."
Kuulostat maalämpötekniikkaan perehtyneeltä ihmiseltä.
MUAHAHHAHAHAHHAHAH! - onneksi
kuulla kirjoitti:
"Meillä on Geopro maalämpöpumppu ja olen erittäin onnellinen että ostin sen piste."
Kuulostat maalämpötekniikkaan perehtyneeltä ihmiseltä.
MUAHAHHAHAHAHHAHAH!perehtyä sen tarkemmin maalämpötekniikkaan ja laitteisiin kun kerran saa sellaisen laitteen mikä toimii.
Minullakin on Geopro ja laite toimii moitteettomasti.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944293Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10969
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780