Sanokaas nyt ihmiset että kannattaako noita näppylöitä/valko ja mustapäitä puristella, vai pitäiskö niiden antaa vaan olla rauhassa?
Itsellä ainakin on sellainen tapa että pusertelen aina noita näppylöitä, kun niitä vähänkään alkaa näkyä. Ainakin luulen että se nopeuttaa sitä, että se näppylä häviää siitä iholta pois.
Finnien puristelu
13
17835
Vastaukset
- awdfth
Minunkin mielestäni puristelu nopeuttaa finnien paranemista ja aina teen sitä kun finnit ovat kypsiä siihen. Olen kyllä kuullut tuhat kertaa että finnien pitäsi vain antaa olla mutta jos annan niiden liian kauan vain olla niin niistä kehittyy vielä pahempia. Haluan korostaa että tämä on vain minun mielipiteeni ja keinoni ja todennäköisesti ei sovi kaikille.
- minttu_
Mulla on kans tapana puristella kaikki häiritsevät epäpuhtaudet iholta. Tuntuu että jos ei puhdista tukkeutuneita huokosia ja mustapäitä, niistä kehittyy finnejä. Ja jos ei purista valmiita finnejä, ne kasvavat vain suuremmiksi. Harmi vaan että teininä tuli revittyä muös kypsymättömät ihonalaiset patit ja sitä hyvästä kivat kuopat jääny naamaan. Mistäköhän niihin apua? :(
- skäribo
sanoi minulle, että helposti "poksahtavat" valkopäät kannattaa puristaa. Mutta huom! Sekä kasvojen että käsien on oltava puhtaat, ja mielellään vielä pyyhkäisy huokosia supistavaa kasvovettä päälle.
Mustapäitä voi myös puristaa, joskin silloin kannattaa avata huokoset ensin esim. kuumalla vedellä pitkään huuhdellen tai höyryttäen.
Missään nimessä ei kannata puristella isoja paiseita eikä "epäkypsiä" finnejä eikä miliumeja. Niistä jää helposti arpi. Suomeksi: jos finni ei lähde kevyesti puristamalla, se on syytä unohtaa. Tämä pätee kaiken laatuisiin finneihin.
Aknesta kärsivän olisi hyvä käydä kosmetologilla ihonpuhdistuksessa ainakin kerran vuodessa. Se on kuitenkin se tehokkain ja samalla hellävaraisin keino. - kyllä
se sitä nopeuttaa.
- ruusanen
Puristelenpa minäkin, sekä mustapäitä että finnejä. Tosin ne mustapäät tulee pikapikaa takaisin.
Noi finnit on ongelmallisia. Joskus sellaisen helpon tapauksen saa sillä puristamisella nitistettyä. Mutta sitten toisinaan se ei auta, vaikka patti vaikuttaisi kypsältä. Se pirulainen vaa täytyy aina uudelleen ikuisuuksia...
Tai sitten kun jättää puristamatta jonkun kun ei tunnu kypsyvän, ja se kasvaa ja KASVAA ja pysyy ja pysyy... Siedän sitä siinä kun on pakko, ja toivon, että näin vältyn arvelta. Vaan annas olla, kun pintaiho alkaa kuivua ja liuskottua ja sit se vaikka vahingossa irtoo (liian aikaisin kai sitten) - ja karsea risareunainen kolohan se taas siinä :( Kyllä itkua ja kirosanaa pukkaa. - puristeluun!
Pakkohan sellainen mehevä on rutistaa, jos sattuu joskus tulemaan! Meikäläisellä on aivan järkyttävä finnienpuristeluhimo ja olen aina metsästämässä miehen selästä kunnon saaliita! :D Sairasta...
Mutta itselleni tulee niin harvoin, että yleensä puristan ja sivelen sellaista teepuuainetta tai kasvovettä päälle. Puhtain käsin kannattaa rutistaa! - niin..........................
"kypsien " finnien kanssa kun niitä ilmaantuu että desinfioidulla neulalla pistän desinfioitua näppyä ja varovasti puristan riittävästi. jos liian kovaa niin iho rikkoontuu pahasti ja paraneminen kestää aj tulehdus leviää ihossa laajemmalle alueelle. Samooin jälkeenpäin puhdistan ja laitan jotain voidetta joka vähentää bakteereja
- himo räplääjä
pakkomaisesti melkein joka ilta peilin edessä paukauttelen, olen myös hokannu et parantuuvat nopeemmin jos päästää töhnän ilmoille. Ja nyt ihan viime kuukausien villityksenä puhkon neulalla sellaset pehmeät isot ihon alla olevat patit, niistä tulee yleensä ruokalusikallinen tavaraa. Ja sanokoot mitä muut tahansa niin mulla paranee nopeemmin ne puhkotut. Ensin neulan kären poltan ja sitten tiputan siihen Betadinea ja ei kun tähtäämään. Neula oikeen sujahtaa läpi ja sitten alkaa tuleen ja tulee ja tuleen....Paperia menee aikalailla...
- Finni vihaaja!
No itekki puristelen mut musta parempi vaihto ehto on ku käyttää tavallista HAMMASTAHNAA! nii se kuulostaa ouolta mut se auttaa! nii et se pitää laittaa illalla ja sit aamulla mieluiten veen kanssa huuhtoo pois... ite kerra revin se pois nii siit tuli iha punane... et ei mulla ainakaan enää oo finnejä! auttaa myös mustapäihin =DD
- puberteettionpaskaa
mitkään garnierin ja lorealin ja kaikkien suurkosmetologiafirmojen lärvinpuhdistusaineet ei tehoa, kasvovedet ja auringonvalo on niitä mitkä oikeasti tehoaa. Sen huomasi rippileirillä kun ulkona tuli oltua niin loppu finniem tulo. Puristelu on ok puhtailla käsillä kun ne on "kypsiä"
- jrt5jr65j5r55
Noita valmiita tulee puristeltua suihkun/naaman pesun jälkeen. Joskus auttaa erittäin hyvin, varsinkin jonkun pienen finnin perusteellinen tyhjennys hävittää sen joskus todella nopeasti (paranee kahdessa päivässä about). Joskus taas sinne onkaloon sitten meneekin toinen pöpö ja seurauksena on isompi finni, mikä on huonompi homma. Huuhtelen kasvoni kylmällä vedellä puristelujen jälkeen, jotta huokoset supistuisivat eikä pöpöt menisi sinne sisälle.
Muistakee, että kun puristelette niitä, että hoitakaa homma loppuun eli siinä vaiheessa kun tulee verta niin se on tyhjä (ainakin yleensä). - helv3tinfinnit18v
voi vithu tätä kivaa huomiseen työ päivään alle 9tuntia ja just tuli puristeltu niin vithusti että naama on ihan punan jee jee vittu tapan varmaan itteni huomen vithu kun pahoista finnikausista ei saa sairaslomaa .: -mua auttaa: ensin pesen kädet puristelen mädät pois ja vedän garnier mömmöillä ja menen kuumaan suikuun ja suihkuttelen naama todella kauan melkeen polttavalla vedellä(kuuma vesi kuiva aihoa) ja sitten on rasvaton naama ja aamulla on puhdas/rasvaton iho
- mmmm
Hei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389