astma poissa :O

aalipa

Tämmönne positiivinen kysymys:
Miksi mun astma ja allergiat on poissa??

2 vuoden sisällä 2 kertaa olen joutunut ottamaan avaavaa lääkettä (koska olin aivan kissankarvassa), kevätallergiat (kaikki siitepöly ja puut yms) kaikki pois, ei mitään nenä- tai silmäoireita puhumattakaan hengenahdistuksesta.

Astma ja allergiat ovat loppuneet, hiipuneet jotenkin vuosien varrella.

Mistäköhän johtuu?

6

688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DrEvil

Astma on sellainen tauti, joka voi olla täysin oireeton mutta oireet voi myös yllättäen ilman minkäälaista varoitusta palata. Astma ei tietääkseni koskaan varsinaisesti parane vaan esiintyy piilevänä.

• koko ikäni

Minulla on ollut samanlaista koko ikäni. Pienestä pitäen minua on hoidettukin vaikka millä ja suurimman osan elämästäni olen ollut hoitamatta.

Hengenahdistusta oli nuorena ja joskus parikymppisenä ne jäivät pois. Allergisia nuhia olen kärsinyt silloin tällöin. Ilmeisesti aina riippuen siitä, miten voimakkaasti joku kasvi siitepölyttää. Olen nimittäin muutama vuosi sitten tehtyjen testien mukaan allerginen lähes kaikille mahdollisille.

Noin 5 vuotta sitten elin kissan kanssa ja parin vuoden jälkeen minulla oli hyvin selväpiirteinen astma. Nyt olen muutaman vuoden käyttänyt hoitavia lääkkeitä säännöllisesti päivittäin. Avaavia en tarvitse juuri koskaan. Olen kyllä kokeeksi ollut käyttämättä noita hoitavia lääkkeitä, mutta siitä on seurauksena vain hengenahdistusoireiden paluu.

Kyllä siis voi elää astaatikkona ilman oireita ja lääkitystä vuosiakin, mutta sopivaan altistukseen joutuessa on taas oirehtiva astmaatikko.

Luulen, että paljon noiden oireiden voimakkuuteen vaikuttavat kyllä yleinen elämän asenne, kunto ja elämäntavat. Lihavilla mm. on yleisemmin oireita, valitettavasti.

Astmaa ei kannata jäädä potemaan ja sairastamaan. Kunnon lääkkeet käyttöön, jos on tarpeen ja menoksi, niin ei sen kanssa ole ongelmallista elää.

• allergiat kadonneet

Mulla katos koivu heinä allergiat..

Ei tuu enää reaktioo..???

Prick testeissä ei näy enää??

Lääkäri selitti:

Ihminen voi siedättyä myös itse näille.. Altistuu vaan,,, ja siedättyy..

Niihin olemassa myös siedätyshoitoja lääkärissä, jolloin pistetään niitä allergeenejä ihoon n, kerran kuukaudessa.

• onnellinen!

Hienoa olla oireeton astmaatikko. Minäkin sain sitä kokea 20 vuotta. En ole allergikko, mutta sisäsyntyinen astmakin voi tehdä ilahduttavan "katoamistempun" ja aktivoitua sitten uudelleen.

• ihme ole,

monilla astma pysyy vuosia remissiossa, koskaanhan siitä EI parane, oireeton toki voi olla, vuosikausiakin.

• ei enää oireeton

Itselläni meni 10 vuotta hyvin. Vain hoitavaa lääkitystä ei avaavaa ollenkaan ja kuntoilinkin tosi paljon. Sitten, pam, tänä talvena flunssan jälkeen astma paheni tosi huonoksi ja nyt vieläkin, kolminkertaisella lääkityksellä ei henki kulje. Todellakaan ei ole keksitty astman suhteen käänteentekeviä lääkkeitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5505
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2436
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1900
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      146
      1773
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1635
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      36
      1622
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1418
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1125
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1098
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      228
      1089
    Aihe