Olen ollut jo jonkinaikaa ihan vetämätön. En fyysisesti vaan henkisesti. Mikään kodin ulkopuolinen asia ei kiinnosta ja työstä sanouduin irti, koska en yksinkertaisesti jaksanut mennä sinne enää. Olen ihan kuin jonkinlaisessa lamassa. Saatan istuskella pitkät ajat vain paikallani ja tuijotella kaukaisuuteen. Teen tietyt hommat kuin robotti ja ilo on kadonnut elämästä. Olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja arki on kieltämättä rankkaa, koska nuorempi lapsistani on vammainen.
Olen ajatellut hakea apua lääkäristä, mutta pelkään, että lääkäri pitää minua vain työtä vieroksuvana laiskajaakkona.
En oikein itsekään enää tiedä, kuka olen ja mikä olen. Aivan kuin olisin sivusta katsoja omassa elämässäni.
Masentunut vai laiska?
3
569
Vastaukset
- lääkäriin
niin pian kuin pääset. Sinullahan on aivan selvät masennuksen oireet.
Pyydä lääkäriltä masennukseen lääkkeitä. - mirandali
olet selkeästi masentunut..lievästi tai vakavammin. Mene lääkäriin, kerro nuo jutut sille ja saat varmasti lääkityksen sekä apua :)Laiskuutta se ei ole..tiedän sen koska itse olen kokenut saman
- voicee
että kerkesit sanoa itsesi irti työpaikastasi.
Olisit ollut mielestäni sairasloman tarpeessa.
Et kertonut ikääsi. Monesti nämä masennus-,loppuunpalamisvaivat ovat yleisiä 35-50 v iässä.
Se on monesti merkki siitä , että elämässä on jotain vialla.
Itselläni on takana 7 vuoden masennusjakso. Minulla on vieläkin lääkitys. Ilman lääkkeitä ja terapiaa en itse olisi elävien kirjoissa.
Lapseni ovat 11 ja 13 vuotiaat.
Läheiset ei oikein näissä vaivoissa ole avuksi.
Parasta olisi vertaistuki. Ihminen joka itse tietää miltä tuntuu on hyvää seuraa.
Itse huomasin ettei edes lääkäri pysty lukemaan
minun mielenliikkeitä.
Aluksi en suostunut lääkitykseen, mutta lopussa oli pakko nöyrtyä ottamaan apu vastaan.
Nyt olen kiitollinen, että hoito on tepsinyt.
Ihmisenä olen myös aivan erilainen kuin ennen sairastumista. Nykyään arvostan itseäni ihmisenä,
vaikka olisin puolikuntoinen loppuelämäni.
Voimia sinulle ja hae ihmeessä apua pian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750