Vl-uskossa synnintunnosta (oikeasta sellaisesta) ei edes tiedetä mitään. Vl-synnintunto on pelkkää seurakunnan pelkoa. Harva vl tietää oikeasta USKOSTA mitään. Vl on pelkkiä ulkoa opittuja elämäntapoja, eli vl:t ovat tehneet vain ulkonaisen elämänparannuksen, vaan eivät oikeasta parannuksesta tiedä mitään. Luulen että oikeassa uskossa vl:ien keskuudessa on korkeintaan 2-5%, tuskin sitäkään. Seurakunnanpelko ei ole uskoa.
"Synnintunto" vl:ssa
3
328
Vastaukset
- Kyyhky,
hatarassa majassa, ja se ei viihdy selllaisessa sydämmessä, joka ei ole Jumlan mielen mukainen.
- 16 vuotias VL tyttö
ei toi piä paikkaansa. mä oon ite 16 vuotias vanhoillislestaadiolainen nuori. ja mä oon ihan tosi onnellinen. mä tunnen itteni ihan oikeesti uskovaiseksi ja siks mä oon niin onnellinen ja vapautunu. ei me tunneta mitään synnintuntoa sillon ku meil on oikeesti kaikki anteeksi. vaan ehkä sillon jos ollaan tehty jotain pahaa ja se on jääny vaivaan. ja ei tää meijän usko oo mtn tollasta elämäntapojen ulkoa opettelua:) ei tosiaankaan. meil on kaikilla ihmisillä omatunto joka sanoo mikä on väärin ja mikä ei. ja ei meijän tarvi mitään ulkoa opetella. ja kaikki tollaset mitä me ei hyväksytä nii käännetää monesti sillai et "me ei saaha tehä sitä ja tätä, se on meiltä kiellettyä". ei se nii oo. me ei haluta tehä sitä. me ollaan maailman onnellisimpia nuoria. meil on turva aina tääl pahassa maailmassa.
- metaskeema
Siis kaikki elävät oliot, joilla on uskomuksia. Uskomusten käytönnöllisyys on kuitenkin toinen juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756