Eli siis on tollanen Octavia jossa kuskin jalkatilan
yläpuolella kojelaudan alla on sellasilla "pulttiapicoilla", eli apicoliitin jossa iso lenkki,
kytkettynä 5 nastaa. Nastoissa on selitykset 75x, 30a, 30, 30 ja 87f/Diesel. Noille 30:sille tulee ainakin punaista kabelia. Voiko noista jostain ottaa jatkuvaa virtaa pikku(30a) autovahvistimelle eli onko jollain kokemusta/varmaa tietoa noiden nastojen käyttötarkoituksesta? Saahan sen luonnollisestikin myös konehuoneesta sen virtasen mut toi olis kyl lähellä.
okun vaffariongelma
6
868
Vastaukset
- Tuskainen
Eli minulla otettiin jostain piuhasta virtaa puhelimen autosarjaan...ja kaikki varoitusvalot syttyi...auton sähköt meni totaalisesti sekaisin ja jouduin viemään Skoda-huoltoon...joka palautti auton eläväksi...viesti oli että eipä saa Ocuun kytkeskellä piuhoja ihan mihin tahansa...siellä liikkuu jonkunlaista väylätekniikkaa joka ei sulata tavallista sähkölaitetta...
- mitä häh?
Ainoa tapa ottaa sieltä akun plusnavasta vai onko siihenkin kytkeminen "laitonta"?
Kiitos tuskaiselle vastauksesta. On tod. näk. just semmonen paikka että sekasin menee koko pirssi jos niistä navoista yrittää kytkeä... - Samu-75
mitä häh? kirjoitti:
Ainoa tapa ottaa sieltä akun plusnavasta vai onko siihenkin kytkeminen "laitonta"?
Kiitos tuskaiselle vastauksesta. On tod. näk. just semmonen paikka että sekasin menee koko pirssi jos niistä navoista yrittää kytkeä...Onko kyseessä uusi vai edellismallin Octavia?
- mitä häh?
Samu-75 kirjoitti:
Onko kyseessä uusi vai edellismallin Octavia?
Siis vm -02 oku.
- Samu-75
mitä häh? kirjoitti:
Siis vm -02 oku.
Mulle huoltomies neuvoi ja näytti omasta -04 1 Ocusta juuri tuon virtakiskon ja sanoi että siitä voisi ottaa virtaa lisäasennuksiin. Tarvetta ei kuitenkaan tullut, enkä kysynyt tarkemmin eri ruuvien merkitystä. Vahvistimen ollessa kyseessä olisi varminta ottaa virta omalla sulakkeella mahdollisimman läheltä akkua. Muista kuitenkin tarpeeksi tanakka virtajohto. Sen paksumpi mitä pidepi veto. Vahvistimen käyttöohjesta löytynee apua mitoitukseen.
- mitä häh?
Samu-75 kirjoitti:
Mulle huoltomies neuvoi ja näytti omasta -04 1 Ocusta juuri tuon virtakiskon ja sanoi että siitä voisi ottaa virtaa lisäasennuksiin. Tarvetta ei kuitenkaan tullut, enkä kysynyt tarkemmin eri ruuvien merkitystä. Vahvistimen ollessa kyseessä olisi varminta ottaa virta omalla sulakkeella mahdollisimman läheltä akkua. Muista kuitenkin tarpeeksi tanakka virtajohto. Sen paksumpi mitä pidepi veto. Vahvistimen käyttöohjesta löytynee apua mitoitukseen.
Tämä riittää... Käyn siis hakeen 30 a putkisulakkeen ja sulakepohjan Biltemasta ja kytken autossa valmiina olevan ~5mm2 kabelin jatkuvaksi ja herätevirran(rem) otan mankalta.
Jos jollakulla tulee vielä jotain tähdellistä mieleen niin kertokaa ihmeessä!
Huomenissa lähtee laitteet asennukseen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829