Mitä voi pyytää cd-romin tai nettisivujen teosta

Crab

opiskelen media-assistentiksi, suuntaudun enemmän www ja multimedia puolelle kuin graaffiselle. Itse asissa olen medialukiossa josta valmistuu media-assistentti ylioppilas

Nyt teen ensimmäistä kertaa oikeastaan kesätöitä alaani liittyen. Ajattelinkin kysäistä tietääkö joku minkälaista palkkaa opiskelija voi työstään esim cd-romin teosta pyytää. Asiakas toimittaa materiaalinen paperiversioina jonka sitten laitan koneelle ja muokkaan rommille sopivaksi.

Kannattaako töistä ylipäänsä pyytää joku könttäsumma vai tuntipalkka? mitähän ne vois olla. itse ajattelin että pyytäisin rommista noin 200 E käsitykseni mukaan siitä on tulossa melko laaja. Kertokaa mielipiteitänne ja jotain faktoja mitä yritys on yleensä valmis maksamaan ja tietenkin niin että se on sille vielä halvempaa kun ihan ammattilaisella teettäminen.

7

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bBb

      Kannattaa sopia könttäsumma ja myös EHDOTTOMASTI aikataulu, eli milloin kaikki materiaali on sinulle toimitettu ja milloin työn tulee olla valmis ja hyväksytty. Ja mahdollisuuksien mukaan vielä paperilla.

      Kyllä tuo 200 euroa aika alhainen hintapyyntö on, varsinkin jos kaikki aineisto tuodaan paperilla. Jos paperiaineistoa on ihan julmetusti, niin se ei hetkessä ole koneella.

      Tuplaa ainakin tuo hintapyyntösi, ellet uskalla pyytää 600 euroa.

      • hanuria.. se on tapa

        tuolla hinnalla pääset kiinni vuonna 2012 enontekiön erakkokämpän lomaviikkoon 54 tai 67....
        tai vilnan huussivuoroon 23442-23.
        ONNEA!


    • media-assistentti www-tuotanto

      n. 8 euroa tunti on se mitä maksetaan alalla. Voi olla että opiskelijalle hieman vähemmän.

      • Crab

        Kiitoksia asiallisista vastauksista voisin siis varmaankin pyytää 5-6e tunti tai sit jotain 400e koko hommasta.

        Tietenkin laadin aikataulun ja kaikki mustaa valkoiselle etenkin sovittu sisältö. Sen verran tunnen asiakasta että sillä on semmoinen tapa et projektit aina vaan kasvaa ja kasvaa ja minä en halua olla se joka raataa niska limassa siihen myös kaiken mitä ei ole etukäteen sovittu ja vielä suurinpiirtein ilmaseksi.

        Nyt vaan mietin vielä sitä että onko tuo tuntipalkka vai könttäsumma parempi... molemmissa puolesa. Pitänee keskustella asiakkaan kanssa. Toisaalta tuntipalkalla olisi turvattu se että jos jonkun takia joutuu tappelee 20h ylimääräistä niin sais siitäkin palkkaa eikä menis omaan piikkiin. Mutta kertokaa vielä mielipiteitä.


      • tässä on tullut
        Crab kirjoitti:

        Kiitoksia asiallisista vastauksista voisin siis varmaankin pyytää 5-6e tunti tai sit jotain 400e koko hommasta.

        Tietenkin laadin aikataulun ja kaikki mustaa valkoiselle etenkin sovittu sisältö. Sen verran tunnen asiakasta että sillä on semmoinen tapa et projektit aina vaan kasvaa ja kasvaa ja minä en halua olla se joka raataa niska limassa siihen myös kaiken mitä ei ole etukäteen sovittu ja vielä suurinpiirtein ilmaseksi.

        Nyt vaan mietin vielä sitä että onko tuo tuntipalkka vai könttäsumma parempi... molemmissa puolesa. Pitänee keskustella asiakkaan kanssa. Toisaalta tuntipalkalla olisi turvattu se että jos jonkun takia joutuu tappelee 20h ylimääräistä niin sais siitäkin palkkaa eikä menis omaan piikkiin. Mutta kertokaa vielä mielipiteitä.

        esimerkiksi seurattua monien firmojen veloitusta nettisivuista. Sivuista, jotka itse tekisin vaikka 10 tunnissa on veloitettu 400-500E.

        Eli kyllähän sitä ainakain 10E tunnissa pitää saada.


    • Yrittäjä123

      Juuri tuollaiset opiskelijat/aloittelijat vievät ammattilaisilta duunit polkuhintaan. Kiitos.

      • jokainen saa yrittää

        Olipas asiallinen viesti. Tämä ketju on vanhentunut. Olen jo ratkaissut kysymyksen. Itsekin olet ollut varmasti joskus opiskelija ja tehnyt silloinkin töitä...

        Se on asiakkaan oma päätös haluaako tuotteensa ammattilaiselta vai opiskelijalta. Kukaan ei vie sinulta töitä kun vain osaat myydä itsesi asiakkaalle hyvin. Miksi juuri sinun tekemä tuote on parempi kuin opiskelijan ja miksi siitä kannattaa maksaa enemmän kuin alan opiskelijan työstä? Tuon vastauksen kun annat asiakkaalle hyvin perusteluin niin kukaan opiskelija ei vie työtäsi.

        T: media-assistenttiopiskelija


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      158
      6527
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3908
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1809
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1390
    Aihe