HEI!
Olen vaihtanut isompaan paattiin, ja nyt on ajankohtaista siirtää vene purjehtien Helsingistä Turkuun.
Vene on 9m pitkä kosteri, ja kippari (minä) omaa jonkinverran kokemusta, kuitenkin Maarianhamina-Rauma-Turku kolmion alueelta.
Nytpä kysäisen, että voisiko joku jakaa kokemuksia kyseiseltä reitiltä..? Eli kaikki vinkit/yleistieto, ym. on tervetullutta. Olen myös kiinnostunut aikatauluista (mulla ei ole liikaa aikaa kuitenkaan, pitää pahus tehdä töitäkin..) ja reitin vierasvenesatamista jne.
TK
Helsinki-Turku väli
5
1597
Vastaukset
- -------------------
Osta satamakirja niin siinä on sulle vinkit.
- väärinpäin
Päinvastaiseen suuntaan menin yksin suunnilleen samoissa merkeissä vähän ulompia väyliä ja kaksi yötä meni ankkurissa sopivissa vastaan tulleissa saaren poukamissa.
- globetrotter
Ensin ulos slummista nimeltään Helsinki Harmajan kautta ja sitten Hankoon. Kelistä ja kellonajasta riippuen joko yöksi tai sitten jatkaen eteenpäin.
Hanko läntisen jälkeen yöpymispaikkoja riittämiin.
Kasnäs varteenotettava mikäli ehtii.
Sitten ollaankin jo lähes kotona. riippuu mihin päin Turuus olet menossa miten jatkat. Yleisin tapa on Gullkronan väylää ja sitten Nauvon jommalta kummalta puolen.
Matkaa muistaakseni noin 160 mailia Porkkalasta, eli Helsingistä 25 lisää.
Kahden päivämatkan rajoissa riippuen tuulista ja miehistön kunnosta. Aikaisin aamulla liikkeelle 6:00 ja illaksi noin 21:30 yöpuulle. 15 tunnin päivät mahdollisia ja silloinhan jo joutuu. - kartta käteen
globetrotter kirjoitti:
Ensin ulos slummista nimeltään Helsinki Harmajan kautta ja sitten Hankoon. Kelistä ja kellonajasta riippuen joko yöksi tai sitten jatkaen eteenpäin.
Hanko läntisen jälkeen yöpymispaikkoja riittämiin.
Kasnäs varteenotettava mikäli ehtii.
Sitten ollaankin jo lähes kotona. riippuu mihin päin Turuus olet menossa miten jatkat. Yleisin tapa on Gullkronan väylää ja sitten Nauvon jommalta kummalta puolen.
Matkaa muistaakseni noin 160 mailia Porkkalasta, eli Helsingistä 25 lisää.
Kahden päivämatkan rajoissa riippuen tuulista ja miehistön kunnosta. Aikaisin aamulla liikkeelle 6:00 ja illaksi noin 21:30 yöpuulle. 15 tunnin päivät mahdollisia ja silloinhan jo joutuu.Merellisestä kauniista Helsingistä lähdettyäsi kyllä niitä yöpymiseen sopivia saaria riittää Hangon itäpuolellakin joiden suojaan voit ankkuroitua.
- Hemmo
kannattaa mennä.
Yön voi olla vaikka Elisaaressa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944