Millainen kanootti kannattaisi hankkia? Ruotsalainen Linderin alumiini INKAS 465 vai USA:lainen monikerros (sandvits) rakenteinen Old Town Discovery 164. Tarkoituksena on sunnuntaimelonta jokisuulla ja merenrannalla yksin tai kaksin, ei pitkiä kanootti vaelluksia.
Neuvoja inkkarikanotin hankintaa
5
3607
Vastaukset
- ard
webistä löytyy haulla kanootti juttuja, joskus lueskelin niitä, en muista tai pistänyt osoitteita muistiin.
Peltikanootti on kovaäänisempi vesillä ja koskessa alumiini "hirttää" kiveen kiinni. Toisaalta alumiini kestää ehkä jonkin verran paremmin kolhuja ja raaempaa käsittelyä.
Löytysköhän Bear&Watersin sivuilta lisää tietoja tai linkkejä.- Tooto
Lasikuitukanootti kestää puolta enemmän pohjahierontaa kuin alumiini.
Alumiini kestää kovat kolhut.
Meinaatko mennä sotaan tai veteen.
- KMS
Soita Ikaalisten käsi-ja taideteollisen oppilaitoksen Kihniön toimipisteeseen. siellä puuvenerakentajat tekevät huikean hienoja rimakanootteja ja epäilen vielä, että sopuli hintaan. Muistaakseni kanoottihepun nimi oli Marko tai Markku Immonen. Immonen oli sukunimi, mutta etunimi hakusessa.
- Hiawatha
Itselläni on myös kiinnostusta kanootin ostoon ja olenkin miettinyt että minkä tyyppinen ja merkkinen voisi olla se minulle sopiva.Kävin Espoossa Bear & Water liikkeessä ja siellä voi kokeilla kanoottia ennenkuin lyö kaupat lukkoon.Lisäksi vuokraavat kanootteja.B&W sijaitsee Espoon Keilaniemessä,likellä Nesteen (nyk.Fortum)tornitaloa,joka Raaden hampaanakin on tunnettu.Puhelin on 09-4556066ja www.bearwater.fi
Myös Karkkilassa on kanoottifirma,joka myy ja vuokraa, en tiedä nimeä.B&W julkaisee kohta uuden katalogin.Inkkaria olen ajatellut,tulisi jokikanootiksi.Käy katsomassa netistä melonnasta tämä osoite: www.melontaseikkailu.info
Kanoottiterveisin.Mika - Mökillä
Tuli hankituksi viime keväänä Inkas 525. Kanootti joutuu olemaan läpi vuoden ulkona; alumiini ei heikkene UV-säteistä. Se on ihan ok mökkikäyttöön. Kulkee herkästi. Mukaan sopii 3-4 henkeäkin kun järkkää istuimet. Nämä "painolastina" olevat valittavat kyllä hommaa tylsäksi kun ei ole tekemistä.
Yksin liikuttaessa homma hoituu parhaiten airoilla, jotka vaativat oman virityksen. Vähän tuossa 525:ssä häiritsee, että poikittaistankoja on kolme. Luulisi vähemmänkin riittävän (ja riittääkin).
Tuommoiset 15-20 km päiväretket eväiden kera tuntuu ihan sopivilta. Padon ylityksessä kantamiseen on paras olla 2 kohtuuvoimaista henkilöä, vaikka kanootin paino onkin vain 38 kg.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693