moniko teistä aikoo väistää

ihan rehellisesti

Siis jalankulkijaa,kun se on astumassa suojatielle?
Olin sattuneesta syystä muutaman viikon joutilaana jalkamiehenä, kun ajokortti oli jäähtymässä juuri kyseisen rikkeen vuoksi, ja seurailin pääkaupungin autoilijoita.
Kovin moni ei kunnioittanut lakia.
Tosin täällähän on vain ne maaseudun parhaat ja kuuliaisimmat kuskit;)

15

1386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

      Itse väistän aina kun näen jonkun astumassa suojatielle tai jo siinä kävelemässä - siis olettaen että on tarvetta.

      En edelleenkään väistä ajoradan reunalla seisoskelevia ihmisiä.

      Jalankulkijana toimin siten että itse kävelen suoraan suojatielle ja autot pysähtyvät. Jos on lastenrattaita, rullatuolipotilaita tai muita vastaavia kuskaamassa niin katselen sitten vähän paremmin sitä rakoa - ja aina sitäkin on löytynyt.

      Ihan hyvin täällä stadissa ovat nämä asiat mallillaan. Tai sanottakoon että pellejen prosentti on aika pieni. Tietysti todennäköisyys moisen kohtaamiseen on aika suuri kun niitä on määrällisesti enemmän per neliökilometri kuin tuolla maaseudulla. :)

      • siis_häh?

        ..rullatuoli? Onko se joku uusi kulkupeli vai joku extreme-juttu? Vai onko sinulle tuo rullatuoli sama kuin pyörätuoli?


      • runsala
        siis_häh? kirjoitti:

        ..rullatuoli? Onko se joku uusi kulkupeli vai joku extreme-juttu? Vai onko sinulle tuo rullatuoli sama kuin pyörätuoli?

        Rotta on selvästi sfp:n kannattaja.

        Pyörätuoli on ruotsiksi rullstol eli rullatuoli.


    • Jalka Mies

      Aika omituista että jalkauduit vasta kun kortti meni hyllylle. Minä ainakin olen autoilijana päivittäin myös jalankulkijan roolissa. Pääsetkö tosiaan kulkemaan omasta pihastasi autolla kaikkialle minne on tarvis?

    • voice-valitus

      On Turvallisempaa kun jalankulkija vastaa itse turvallisuudestaan.

    • JoustavaAutoilija

      Kyllä väistän, tieliikennelaki edellyttää sitä.

    • eki

      Kun ajan ydinkeskustassa ihan kävelynopeuksilla päästän jalankulkijoita tien yli, mutta kovemmilla nopeuksilla ja laitakaupungilla en vaivaudu pysähtymään ja kiihdyttämään sen vuoksi että jalankulkija pääsee yli, koska hän voi ylittää tien turvallisesti odottamalla muutaman sekunnin että auto kerkiää mennä.

    • jos jalankulkija on selkeästi aikeissa ylittää tien, (suojatietä pisin) en väistä jos jalankulkija katselee liikenteen sujumista pari metriä suojatiestä.

      • anne58

        Täyty se jalankulkijaki olla rohkeampi ja antaa selvä merkki tai astua vain suojatiele, kun auto on riitävän kaukana, ihminen olis jo puolessa tiessa, kun auto tulee suojatin saaka, pääsis vain hitastamalla, ja pääsis jatkama matka, mutta ne vain odotta, kun auto on täysin pysähtynyt, sitten vasta astu tiele, ja joskus ei ne huoma sittenki vielä mennä, katselevat vain johonkin toise suunta kokonaan, täyty anta äänimerkkim, että ihminen huomas mennä yli.


    • The antero

      emme pysähtele.

      Jos joku on aikeissa ängetä suojatielle minun eteen, saa torvi kyllä luvan väistää.

      Minulla on hieno auto enkä aio kuluttaa jarruja turhaan moisen köyhän takia.

      • pyyhkäisee

        sivupeilin rikki kun et tajua omaa parasta.


      • Myös sinun
        pyyhkäisee kirjoitti:

        sivupeilin rikki kun et tajua omaa parasta.

        Laukku on hajalla. Hieman repäisee. Saatat jopa saada käden sijoiltaa, että ihan vapaasti.


    • katariina25

      jos on "rauhallinen" liikenne.tai lapsia/hitaita vanhuksia..jos taas joku hinaaja kiinni perseessäni,en halua tehdä tuttavuutta kuskin kanssa.
      jos on siis mahdollisuus,annan tietä ihan kaikille suojatiellä kulkijoille.

      • sekin

        Sen kun pysähdyt, johan tieliikennelakikin niin vaatii! Siinähän liian lähellä takapuskuria ajava oppii kun maksaa sekä sun että oman autonsa korjaamokäynnit. Älä suojele hinureita.


    • RUUHKASSA

      kun jono ei muutenkaan kulje.
      Mutta 9-15 välillä ei j-miestä juuri väistetä. Ei siinä normaali 70-vauhissa ehtiskään. Pitäis sakottaa enemmin ja rajummin. Tai otaa kortit pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      138
      1920
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1173
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1107
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      935
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      94
      884
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      809
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      744
    8. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      50
      730
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      730
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      676
    Aihe