kohdunsuu auki

mistä tietää

voiko sen tietää jos kohdunsuu on auki, ilman tutkimusta? oon viikoilla 26 3. eikö se tarkoita kuitenkin sitä että synnytys voi käynnistyä?

6

1674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulkosuu

Siis ainakin ulkosuun tilanteen voi selvittää ihan samalla periaatteella kuin lääkärikin sen tekee. Koska itse ei sinne pysty näkemään, niin on luotettava pelkkään tunnusteluun. Eli sormi vaan sisään ja kokeilemaan kohdunsuuta. Jos se pallukka tuntuu edelleen selvänä pallukkana, eikä sen keskellä tunnu sormen mentävää tai suurempaa aukkoa, niin kiinni on.

Joillain voi olla kohdunsuu hieman auki viikkokausia, ennen kuin synnytys käynnistyy. Toisilla avautuminen alkaa vasta vähän ennen synnytystä. Jos tuossa vaiheessa havaitsee kohdunsuun olevan auki, niin ehdottomasti silloin lääkäriin, joka arvioi tilanteen ja päättää, tarvitaanko jatkossa erityisseurantaa tms.

• mun.

käsittääkseni...oon miettiny samaa että mistä sen tietää. luulis et supistukset tekee sen avautumis homman????? mä yhtä tietämätön:) mut haluan kans tietää:)

• tekee?

Kysyy yksi ihmettelijä.

Jos kohdunsuu on hieman auki ilman oireita, ei ennenaikainen synnytys uhkaa. Jos taas on kivuliaita supistuksia, kannattaa mennä neuvolaan tai sairaalan poliklinikalle tarkistuttamaan kohdunsuun tilanne.

Itse ei kannata alkaa ronkkimaan, jotta ei saisi aikaan ei-toivottuja seurauksia.

• sitä
        tekee? kirjoitti:

Kysyy yksi ihmettelijä.

Jos kohdunsuu on hieman auki ilman oireita, ei ennenaikainen synnytys uhkaa. Jos taas on kivuliaita supistuksia, kannattaa mennä neuvolaan tai sairaalan poliklinikalle tarkistuttamaan kohdunsuun tilanne.

Itse ei kannata alkaa ronkkimaan, jotta ei saisi aikaan ei-toivottuja seurauksia.

tulee tässä mietittyä kaikenlaista kun on ensimmäinen raskaus menossa, kaikki asiat on outoja.
        neuvola on viikon päästä niin voin lääkäriltäkin tuota kysyä. en ajatellut itse ronkkia, mutta mietitytti vaan kun teen aika rasittavaa työtä...

• vaikuttaa yhdyntään...
        tekee? kirjoitti:

Kysyy yksi ihmettelijä.

...siis jos kohdunsuu on auennut, niin tulehdusriski kasvaa eli pitäisi mieluusti käyttää kumia.
        Olisi se mun mielestä aika hyvä tietää.

Hyvää odotusta alkuperäiselle!

• sormella
        vaikuttaa yhdyntään... kirjoitti:

...siis jos kohdunsuu on auennut, niin tulehdusriski kasvaa eli pitäisi mieluusti käyttää kumia.
        Olisi se mun mielestä aika hyvä tietää.

Hyvää odotusta alkuperäiselle!

ronkkiminen kotona on ihan yhtä iso tulehdusriski, jos ennen joka yhdyntää meinaa tilanteen tarkistaa :(

Riittää, kun neuvolassa lääkäri toteaa tilanteen ja antaa tarvittaessa ohjeet yhdyntöjä varten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      62
      6067
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3606
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2731
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      2219
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2175
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1853
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1679
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1282
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1246
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      28
      1165
    Aihe