Kohtauksen vastaanottaminen

vellihousu

Ainakin omalla kohdallani tuo paniikin syvin olemus on se, että pakenen jo epämääräisiä oireita vaikkei välttämättä kohtaus tulisikaan.

Siis, aion ottaa oireilut vastaan ja jos se paniikiksi yltyy, niin miten siitä selviää käytännössä? Kohtauksessa eniten pelottaa se, että käyttäydyn ihan hulluna ja sehän hävettäis. Mitä siis teette silloin, kun kohtaus yllättää esim. kassajonossa yms?

5

1010

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • take it easy..

ole rauhallinen. vaikka oireilua tuntuisikin ei se välttämättä heti tarkoita sitä että se puskee päälle. ole tyyni. vaikka tuntuisikin miltä tahansa. niin mä ainakin itse teen. vaikka tuntuis että maailma karkaa käsistä niin ei se minnekään karkaa:) siinähän sä olet maailman sylissä. ei mitään hätää.

• panicmama***

Itsekin olin sellaisilla henkisem kasvun kursseilla tässä tänä keväänä ja ensinnäkin sinne oli ihan kauhea mennä.
        Heti kun saavuin paikalle ja näin tusina vierasta naamaa vieraassa tilassa tunsin että happi loppuu ja taju lähtee ja pakenin vessaan rauhoittumaan ja vedin huiviini varmaan pullollisen aputippoja.
        No mutta asiaan se kurssin vetäjä oli sellainen noin viisissä kymmenissä oleva nainen joka sanoi musta aika hyvin.

Jos tulee joskus sellainen tilanne ettei pysty hallitsemaan tilannetta,joku oli se mikään vaan tilanne mutta se puskee päälle ikävällä tavalla.
        Olkoon kyse työ ressistä,paniikkihäiriöstä mistä vaan niin muistakaa silloin hyvät ihmiset pysähtyä makustelemaan sitä tilannetta.Rauhoittukaa ja makustelkaa ja huomaatte että hyvinhän se tilanne siinä makaa ja on ja sanotte itsellenne: no panic!
        Ei o mittään hättää.

Jotenkin vaan sen ihmisen lempeys ja viisaus kolahti minuun niin etten moneen herran päivään tarvinnut mitään aputippoja ja loppu kurssikin sujui tosi kivasti.

Nyt elänkin sitten aika normi elämää kun viikko sitten alotin ton epa ja karnosiini kuurin ja olo tuntuu normaalilta .Mutta silti vielä ajattelen aina ulos mennessä hymyn kare suun pielessä ...No panic=)))

• Elämä voittaa

auttoi, kun en yrittänyt enää salata paniikkihäiriötä eli tulipa kohtaus missä tahansa, niin menin vaikka kukkakaupanmyyjälle tai parturikampaajalle(mikä sattui liki oleen) puhumaan ja sanoin; tiedätkö mikä on paniikkihäiriö, että mulla on nyt sellanen kohtaus ja voitasko jutella, niin yleensä se hetken päästä helpotti, siis se kun sai jutella jonkun kanssa, tavallaan se kohtaus "unohtu". Nykyisin on onneksi kännykkä, että soittaa vaan jollekin tutulle ja selittää tilanteen ja pyytää puhumaan ihan mistä tahansa, siis mikä vaan ei liity paniikkiin, tää homma auttoi ainakin mulle.

• joku päivä

Minä ainakin hengitän rauhallisesti, tietoisesti pyrin itseäni rauhoittamaan. "Ei tässä mitään".
        Jos ei auta, niin yritän rentoutua puristelemalla stressipalloa. Tai sitten kuuntelen meditaatio-musiikkia, millä on todella rauhoittava vaikutus.

• nainen 36

aina ajattelen että "kohta tämä menee ohi," sitä hoen itselleni ja sitten ajattelen että en ole kohtaukseen kuollut 10 vuoden aikana niin en kuole tähänkään, jos olen jossakin esim. nyt kassajonossa koitan kiinnittää heti huomion johonkin asiaan ympärilläni ja alkaa miettimään sitä. Muuten, ei saisi mainostaa mutta minä olen kanssa noin puoli vuotta käyttänyt epaa ja carnosiinia ja minun kohdallani ainakin tilanne on sillä tavalla parantunut että kohtaus ei enää pääse "päälle" niin voimakkaana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      96
      4794
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3932
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3830
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      116
      2239
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      77
      1964
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1356
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      132
      1278
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      165
      1264
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      524
      1118
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1105
    Aihe