Tampereen asuinalueet

Muikku

Olen muuttamassa Tampereelle, enkä tunne kaupunkia. Asunnon metsästys on käynnissä ja nyt tahtoisinkin tietää, että mitkä asuialueet ns. lähiöt sijaitsee keskustan läheisyydessä? Siten että esim kävely tai pyöräilymatka olisi alle puolituntia? Karttaa olen kyllä tutkinut, mutta etäisyyksien hahmottaminen on hiukka hankalaa ja toivoisin täältä edes hieman valaistusta asiaan.

*toivoo kiitollisena vastausta*

13

2601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinne sillä

siellä saa olla rauhassa ja tontit edullisia. Jos joku suostuu myymään.

• niin mäkin

Sinne mäkin muuttaisin, jos haluaisin asua 40 kilometrin päässä keskustasta.

• Muikku

Tarkennetaan vielä että etsin vuokrakämppää :)

• avohoitopotilas

Vihilahteen ehkä itse muuttaisin. Vihilahdesta on noin parin kilsan kävelymatka keskustaan. Jos taas tykkää kaupunkimaisesta asumisesta, niin sitten voi muuttaa Tammelaan, Armonkalliolle tai Kalevaan.

• ainakin

on melko lyhyt matka keskustaan, ja vuokratkin suhteellisen halpoja.

• pyynikkiläinen

Tampereen keskustaa lähinnä ovat länsipuolella mm. Pispala, Tahmela, Pyynikki, Amuri ja itäpuolella mm. Tammela ja Kaleva. Ainakin nämä kaikki ovat tykättyjä asuinalueita n. 5-15 minuutin pyöräilymatkan päässä ydinkeskustasta. Ja etelän suunnassa on mm. Nekala ja Härmälä melko lähellä, jos omakotitaloasuminen kiinnostaa.

• nyssellä 30 min

Kukkaron paksuudestahan tuo asuinpaikan valinta on lähinnä kiinni. Keskustan läheisyydessä vuokrat ovat hivenen kalliimpia kuin nyssematkan päässä.

Hervannassa on kohtuu helposti saatavilla asuntoja, mutta vuokra-asunnot tuppaavat olemaan hieman rauhattomia.

• Bmies

Muuta suoraan keskustaan,tääl on kaikki paikat vieressä...ainoo ongelma on autopaikat

• Jani--

Todellakin autopaikat ovat ongelmat! Minä joudun autolla menemään sen takia töihin, kun ei ole maksutonta autopaikkaa lähimainkaan keskustaa! Töissä täytyy olla yli kuuteen asti, että voi laittaa auton kadulle parkkiin, ettei tule sakkoa! AARGH!

• asun
        Jani-- kirjoitti:

Todellakin autopaikat ovat ongelmat! Minä joudun autolla menemään sen takia töihin, kun ei ole maksutonta autopaikkaa lähimainkaan keskustaa! Töissä täytyy olla yli kuuteen asti, että voi laittaa auton kadulle parkkiin, ettei tule sakkoa! AARGH!

2 km keskustasta ja mulla on viisi autopaikkaa!!

• _B_
        asun kirjoitti:

2 km keskustasta ja mulla on viisi autopaikkaa!!

No ei 2 kilometrin päässä keskustasta olekaan mitään ongelmaa, mutta keskustassa on...oon ollu jonossa autopaikalle jo ties kuinka kauan.

• puiden alle siimekseen

Härmälän kaupungin puoleinen alue, eli Hervanta-Härmälä!!

Löysin vuoden vanhana trelaisena aivan uskomattoman upean ulkoilureitin, mikä kaartaa ihanaan satummetsään Hatanpään perukoilla, missä Härmälän asuinalue alkaa. Reitti kiertää Treen arboretumiin, missä on kiva pikniköidä ja nollata muuten ulkoillen päänuppiaan. Jos olisin tuon paikan keksinyt ennen muuttoa, olisin varmasti siellä!

• tämä tämä

Yep yep. Aivan ihanaa aluetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      109
      7197
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      96
      5225
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3486
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3392
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2524
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1491
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1451
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1346
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1114
    Aihe