G: Mitä teitte, kun synnytys käynnistyi?

odottava kesäkuu

Mitä tosiaan olitte tekemässä kun synnytyksenne käynnistyi? (ehkä kuuluisi synnytys-palstalle, mutta täällä huomattavasti enemmän kävijöitä ja varmaan myös aiemmin synnyttäneitä)

14

3207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirre

Nukuin. Heräsin käymään vessassa ja menin takaisin nukkuun. Sitten tuli vedet.

• sanna

nukuin minäkin ja heräsin sit supistuksiin..

• tipsu

Minua harmittaa etten pysty vastaamaan tähän kysymykseen. Olisi mukava kertoa esim. lapselleni myöhemmin mitä olin tekemässä kun synnytys käynnistyi.

Kipeät supistukset alkoivat viikkoa ennen synnytystä vaihdellen 5-20 min välillä. Ne eivät missään välissä säännöllistyneet tai muuttuneet kipeämmiksi (ikävä kyllä eivät edes hellittäneet missään välissä)ja vesi meni vasta kohdunkaulapuudutetta laitettaessa.

Tuskimpa synnytys sentään käynnistyi viikkoa ennen, joten joudun vastaamaan: en tiedä

• Minä vaan

... olin kyllä sängyllä lepäämässä. Olin juuri käynyt vessassa ja menin takaisin lepäämään, kun tuli ihan järkyttävän kova supistus ja aivan selvästi kuului pieni risahdus. Sitten meni vesi. Olimme lähdössä äitini luokse kylään, mutta lähdimmekin sitten sairaalaan.

• Kev82

.. pistämässä pesukonetta käyntiin, kun vettä lorahti niin ettei sen "osoitteesta" voinut erehtyä:) Aikaisemmin oli muutaman tunnin ulkoilun aikana tiputellut vettä niin niukasti etten voinut olla 100% varma, oliko se hikeä, tavallista löysempää valkovuotoa vai lapsivettä.
      No, pyykit jäi jylläämään koneeseen kun meikäläiset starttasivat sairaalaan. Ja vasta seuraavan päivän iltana tuore isä ehti kotiin ripustamaan ne kuivumaan:)

• yllättäen

nukuin... Heräsin siihen kun jotain lirahti housuun, kävin vessassa, ja mietin että mitähän tuo nyt oli, reipasta valkovuotoa vai kusinko unissani housuun... ;) Menin takaisin sänkyyn, ja hetken päästä se tapahtui uudestaan. Sitten siitä tovin päästä alkoi supistukset, ja niitä muutaman tunnin kuullosteltuani herätin miehen aamukahville, ja sanoin että kohta voitaisiin lähteä. Varsinaisesti vedet meni vasta juuri ennen ponnistusta, mutta silloin tällöin tuli niitä lirahduksia ennenkin.

• Mulla ei synnytys käynnistynyt lapsivesien menemisestä. Lapsivedet meni silloin tiistai-aamuna 15 yli 9, ja se tuntui siltä, että tuleepas nyt reilummin valkovuotoa, taidanpa lähteä vessaan...Olin sängyssä vielä, ja kun nousin niin makkarin kynnyksellä hulahti ihan kunnolla. Naurahdin ja sanoin ihan ääneen, että no nytkö se sitten tapahtuu... Viikkoja oli 38 3. Soitin laitokselle ja kerroin mitä tapahtui, sanoivat vaan, että rauhassa omien tuntemusten mukaan laitosta kohtin sitten vaan. Minä käytin siinä vielä koiran ulkona, kävin kaupassa ja ajoin itse hakemaan ystäväni mukaan ja sitten sairaalalle. Mies ei meinannut uskoa millään, sanoi koko ajan, että taisit huijata, ei sulta mitkään lapsivedet menny... Telkkarissa kun kaikki käy niin kamalan nopeasti aina, kun lapsivesi menee... Synnytys käynnistyi vasta seuraavana yönä neljän aikaan, jolloin heräsin siihen, että pitää päästä jonkin "tyhjän" päälle istumaan, sellainen olo oli alapäässä. Menin pöntölle, ja siinä alkoi sitten niin voimakkaat supistukset, että oksensin kivusta. Keskiviikkona 13:42 syntyi terve tyttö (rv38 4), joka on nyt 1v5kk =)

• Auroora

Olin juuri sammuttamassa valoja kun ekat kunnon supistukset tulivat keskiyöllä. Tulivat 8-15 min välein ja tihenivät viidessä tunnissa alle 3 min välein. En nukkunut sinä yönä lainkaan...

En enää muista mitä tein aiemmin päivällä, tuskin mitään sillä oli pääsiäissunnuntai, viikkoja oli 41 4 ja olo tukala. Edellisenä päivänä käytiin yliaikaiskontrollissa ja jäätelöllä.

• Kreeti

olin käynyt vessassa tuntia aiemmin kun heräsin kosteuden tunteeseen, ja manasin sitä että pidätyskyky on sitten täysin mennyt :) Noh, kävin vessassa, laitoin siteen ja soittelin kohta, kun side vaan kastui, laitokselle, jonne käskivät tulla. Herätin miehen, taittelin pyykit ja odottelin miehen valmiiksi. Oli siis kello 1 tai 2 aamuyöstä, ja tytär syntyi illalla vartin yli viisi.

• nea

aamulla heräsin ja kävin keittiössä, menin takas sänkyyn ja alko pistoksia latelee ja sitten vedet jo lorahti..

• meillä :)

Ensimmäisessä odotuksessa pelasin korttia miehen ja kavereiden kanssa, kun vesi meni kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Pelailimme sitten vielä pari tuntia ennenkuin läksin sairaalaan ja lapsi syntyi kolmen tunnin päästä.

Toisen lapsen kanssa vesi meni lähes seitsemän viikkoa ennen aikojaan yöllä, kun nukuin eli siis heräsin siihen, että sänky lainehti. Pissaksi ei sitä voinut kuvitella, kun tuli niin paljon. Sairaalaan menon jälkeen lapsukainen syntyi kuudessa tunnissa.

• natusan

Vietin leppoisaa iltaa ja yht'äkkiä kuului risahdus eli vedet meni ja supparit alkoivat tulemaan 10min välein... Aikamoinen yllätys, viikkoja oli vain 37.

• mitä nuo

kouristukset vatsassa oikein on. Yöllä ei sitten enää nukuttu suppareiden takia, vauva syntyi seuraavana iltana.

• Susarra

anopin kanssa kirpparilla :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      162
      1374
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      956
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      695
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      620
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      602
    6. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      28
      588
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      19
      580
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      543
    Aihe