niin onko jotain kiellettyä teetä mitä ei saa raskaana ollessaan juoda? esim minttu, vihreä tee, tavallinen?
"kielletyt" teet?
15
2151
Vastaukset
- la-24.8.2006
suositeltiin neuvolassa perus-Liptonia.
Yrtti- ja ja vihreät teet kehotettin jättämään rauhaan,
kun niiden sisällöstä ei aina ole tietoa. Mutta kannattaa varmaan vielä kysyä neuvolasta, jos haluaisit välttämättä juoda.- sirkku
sanottiin että vihreet teet vois jättää pois
juon ihan normaalia teetä nyt mutta ilman kofeiinia
- ----
Yrttiteen käyttöä pitäisi kuulemma välttää kokonaan. Voivat kuulemma sisältää luontaisesti haitallisia aineita eikä turvallisuudesta ole tarpeeksi tietoa.
- realniina
Luontaistuotekauppojen yrttiteesekoituksia ei pidä ottaa.
Kaupasta saatavat "yrttiteet" eivät ole samoja kun luontaistuotekaupoissa, joten niitä voi ottaa.
Vihreä tee ei ole kiellettyä.- täällä
Kyllä jotkut tietyt yrttiteet kaupassakin ovat kiellettyjä, en vain muista mitkä, koska jätin kaikki vapaaehtoisesti pois.
Vihreä tee on myös nykyään kiellettyjen listalla, koska vaikutuksia ei tiedetä ja jotain epäilyjä haitallisuudesta on. - realniina
täällä kirjoitti:
Kyllä jotkut tietyt yrttiteet kaupassakin ovat kiellettyjä, en vain muista mitkä, koska jätin kaikki vapaaehtoisesti pois.
Vihreä tee on myös nykyään kiellettyjen listalla, koska vaikutuksia ei tiedetä ja jotain epäilyjä haitallisuudesta on.voisitko kertoa sen linkin, missä näin sanotaan vihreästä teestä, niin tietäisi asian varmaksi.
- realniina
täällä kirjoitti:
Vihreä tee on myös nykyään kiellettyjen listalla, koska vaikutuksia ei tiedetä ja jotain epäilyjä haitallisuudesta on.Eli ei faktatietoa? Niin arvelinkin.......
- vauvalehdestä
realniina kirjoitti:
Eli ei faktatietoa? Niin arvelinkin.......
Kuule en päivystä täällä koko ajan katsomassa onko joku kirjoittanut. On niin paljon muutakin tekemistä. Sinä näemmä oletat, että täällä kaikki roikkuu koko ajan.
Olen lukenut tuon vihreä tee jutun vuoden 2005 (muistaakseni oli 2005) vauvalehdestä. En nyt todellakaan muista mikä nro oli kyseessä. Mutta lehdessä sitä ei suositeltu raskaana oleville. Mutta juo sinä toki mitä haluat ja syö mitä haluat ja ole aina oikeassa. - hpa
vauvalehdestä kirjoitti:
Kuule en päivystä täällä koko ajan katsomassa onko joku kirjoittanut. On niin paljon muutakin tekemistä. Sinä näemmä oletat, että täällä kaikki roikkuu koko ajan.
Olen lukenut tuon vihreä tee jutun vuoden 2005 (muistaakseni oli 2005) vauvalehdestä. En nyt todellakaan muista mikä nro oli kyseessä. Mutta lehdessä sitä ei suositeltu raskaana oleville. Mutta juo sinä toki mitä haluat ja syö mitä haluat ja ole aina oikeassa.olen samaten lukenut moneen otteeseen ettei vihreää teetä suositella (mutten tiedä onko se tiukasti kielletty vai ei). kaikkihan nämä suosituksia vaan ovat, se on sitten kaikkien oma asia miten suhtautua niihin. järki käteen.
itse en sitä juo. - realniina
vauvalehdestä kirjoitti:
Olen lukenut tuon vihreä tee jutun vuoden 2005 (muistaakseni oli 2005) vauvalehdestä. En nyt todellakaan muista mikä nro oli kyseessä. Mutta lehdessä sitä ei suositeltu raskaana oleville. Mutta juo sinä toki mitä haluat ja syö mitä haluat ja ole aina oikeassa.Onkos sulla ollut huono päivä, kun noin äkäisenä?
Ja valitettavasti en oleta että kaikki roikkuu täällä koko ajan.
Enkä itse ole juomassa vihreää teetä, vaikka se ei kielletty olekaan.
- Kittaaja
Ainakin Forsmanin Rooibos-teepussien kyljessä lukee että sopivat odottaville myös. Ko. teet ovatkin herkkuani olleet jo ennen raskauttakin. Olen kyllä juonut myös Liptonin ym. pussitettuja rooiboksia, on mukavaa kun niitä löytyy erilaisia makuja! Tavallista teetä en juo lainkaan, hyh sentään... :)
- juonu
koko raskauden ajan neljää eri makuista teetä jota on teetaivas paketissa.. Ei mulle oo kukaan sanonu et jotain pitäs välttää.. Vaan ettei montaa kuppia päivässä vetäis..
- juuh..
vihreää teetä koko raskausajan, neuvolassani se ei kuulu "kiellettyjen listaan" toki kohtuus kaikessa.
- alkuperäinen*
kiitos kaikille vastuksista. itse ajattelin että voisin jossain vaiheessa juoda vihreää minttu teetä koska mieli tehnyt jo kauan... kahvi ei sillain maistu ja jotain lämmintä pitäis juoda flussaan kiitos ja hyvää kesää kaikille!
- tee?
saako prinsessa teetä juoda?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760